• Anonym (...)

    Deprimerad efter våldtäkt

    Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag tvingades till sex för inte så länge sen och jag har blivit så deprimerad, mår så dåligt. Är aldrig glad, tappat alla intressen. Jag förstår inte varför jag inte bara kan glömma, gå vidare. Jag vill inte dö men idag kollade jag av vilka läkemedel jag hade hemma..googlade om jag skulle dö av mängden. Jag mår extremt dåligt men känner att jag bara måste skärpa mig. Jag vill ju inte dö egentligen.

    Någon som varit med om liknande? Hur ska jag hantera det här? Mitt liv håller på att förstoras.

  • Svar på tråden Deprimerad efter våldtäkt
  • Anonym (X)

    Har du fått hjälp? Annars måste du söka hjälp via ditt landsting tex! Det finns också organisationer du kan vända dig till! Du måste få hjälp att bearbeta det du varit med om och få hjälp att inse att det inte är ditt fel. Det går, med rätt hjälp, att gå vidare och må bra trots det du blivit utsatt för!

  • Anonym (Psykolog)

    Du behöver prata med någon, helst en psykolog eller annan utbildad. Våldtäkt är inget att vifta bort, du har blivit utsatt för något fruktansvärt och det är inte konstigt att du mår som du gör. Gå till VC och be om en remiss till psykolog. Har du råd att betala själv söker du upp en psykolog och ringer direkt och bokar tid.

    Ta hand om dig och lycka till.

Svar på tråden Deprimerad efter våldtäkt