• loser2­8
    Äldre 23 Sep 21:21
    2935 visningar
    5 svar
    5
    2935

    När ska man ge upp?

    När ska man egentligen ge upp och avsluta livet när man misslyckats så fatalt så som jag har gjort i livet? 28år och aldrig varit i närheten av en flickvän, får inte ens ett hej tillbaka på dejtingsidor när man försöker prata med tjejer. Så har börjat fundera på hur jävla värdelös jag egentligen är. Borde jag ge upp? hur länge ska jag behöva förnedras i detta liv egentligen? när är det ok att avsluta allt? njuter ni tjejr av att se misslyckade losers som mig som aldrig lyckats i livet? blir ni glad och nöjda då?
    Mvh misslyckad ung man.

  • Svar på tråden När ska man ge upp?
  • Äldre 23 Sep 22:29
    #1

    Kanske har det lite med din minst sagt dåliga självkänsla att göra? Sånt speglar av sig i vad du säger och skriver, och det faller inte tjejer för. Så du bör nog fokusera mer på att bygga upp din självkänsla just nu. Med god självkänsla och gott självförtroende kommer tjejerna nästan automatiskt. En kille med gott självförtroende behöver t ex inte vara det minsta snygg för att få tjejer. 

    Du behöver nog prata med någon som kan fungera lite som en mentor tror jag.......för du har uppenbarligen en del att jobba med. Men det går absolut! 

    Lycka till!

  • Anonym (Föred­ettalo­ser)
    Äldre 24 Sep 00:06
    #2
    loser28 skrev 2017-09-23 21:21:12 följande:

    När ska man egentligen ge upp och avsluta livet när man misslyckats så fatalt så som jag har gjort i livet? 28år och aldrig varit i närheten av en flickvän, får inte ens ett hej tillbaka på dejtingsidor när man försöker prata med tjejer. Så har börjat fundera på hur jävla värdelös jag egentligen är. Borde jag ge upp? hur länge ska jag behöva förnedras i detta liv egentligen? när är det ok att avsluta allt? njuter ni tjejr av att se misslyckade losers som mig som aldrig lyckats i livet? blir ni glad och nöjda då?

    Mvh misslyckad ung man.


    Jag har ett par konkreta tips till dig:

    1. Ge upp dejtingen för tillfället. Mår du dåligt och känner att din självkänsla är på minuskontot så ska du inte ge dig ut i dejtingvärlden där nobben är vardagsmat.

    2. Ta bort sociala medier en tid. Det är inte speciellt kul när man är nere att se hur folk lägger upp bilder på champagne och solnedgångar när man sitter ensam hemma i gammelrunkens odör och dåligt självförtroende.

    3. Använd tiden utan sociala medier för att hitta det du tycker är roligt och givande i livet. Gör det du vet att du mår bra av, och försök att göra detta ofta för att du ska må bra.

    4. Träna! Du kommer under träningens gång att känna dig snyggare och på så sätt får du också ett bättre självförtroende.

    5. Försök att hitta nya människor irl. Gör aktiviteter som inkluderar andra. Detta gör en glad eftersom att vi människor mår bra av RIKTIGA umgängen.

    6. Hitta förebilder i livet. Vem eller vilka de än må vara så använd dem som ledstjärna i livet. Titta på dem och tänk att "sådär vill jag också bli en dag". Sånt är viktigare än man tror.

    När du kommit igång med detta så kommer självförtroendet automatiskt. Och visst tar det tid, inte tu tal om det. Men å andra sidan så tar det mycket kortare tid än om du INTE gör det.
  • Anonym (jag och du!)
    Äldre 24 Sep 00:31
    #3

    Nej! Det finns ingen matematisk formel på din fråga!

    Grejen är, att du helt enkelt får börja tycka om dig själv? Det finns ju bara en av dig? Tänk tanken att du är total unik?

    Du finns här, och det finns alldeles säkert många som älskar dig? Varför bryr du dig om dem?

    Snoffa till dig dig lite, hitta din stil, var den du vill vara! Ha lite attityd, i positiv be märkning!

    Sedan har jag ett jätte gammalt knep: Räta på ryggen och gå fram med bestämda steg! Se upp och framåt! Titta aldrig ner i marken när du går. Upp med ditt ansikte, så alla kan se dig! Alla måste kunna se dig! Du finns här!

    Om du har problem med klädval? Ha lita lösa kläder, om du är kille, så är det väldigt bekvämt, med ett linne under, en jacka som är lite kortare, beroende på kroppsform såklart.

    Klart att du finns! Du måste bara komma ur ditt lila "skal"?

  • Anonym (Bästa­!)
    Äldre 30 Sep 23:54
    #4
    Anonym (Föredettaloser) skrev 2017-09-24 00:06:47 följande:

    Jag har ett par konkreta tips till dig:

    1. Ge upp dejtingen för tillfället. Mår du dåligt och känner att din självkänsla är på minuskontot så ska du inte ge dig ut i dejtingvärlden där nobben är vardagsmat.

    2. Ta bort sociala medier en tid. Det är inte speciellt kul när man är nere att se hur folk lägger upp bilder på champagne och solnedgångar när man sitter ensam hemma i gammelrunkens odör och dåligt självförtroende.

    3. Använd tiden utan sociala medier för att hitta det du tycker är roligt och givande i livet. Gör det du vet att du mår bra av, och försök att göra detta ofta för att du ska må bra.

    4. Träna! Du kommer under träningens gång att känna dig snyggare och på så sätt får du också ett bättre självförtroende.

    5. Försök att hitta nya människor irl. Gör aktiviteter som inkluderar andra. Detta gör en glad eftersom att vi människor mår bra av RIKTIGA umgängen.

    6. Hitta förebilder i livet. Vem eller vilka de än må vara så använd dem som ledstjärna i livet. Titta på dem och tänk att "sådär vill jag också bli en dag". Sånt är viktigare än man tror.

    När du kommit igång med detta så kommer självförtroendet automatiskt. Och visst tar det tid, inte tu tal om det. Men å andra sidan så tar det mycket kortare tid än om du INTE gör det.


    Måste väcka liv i tråden igen för att säga att dessa 6 tips var de absolut bästa jag någonsin läst!

    TS, hur går det?
  • Anonym (A)
    Äldre 1 Oct 12:07
    #5

    Hur har det gått?

Svar på tråden När ska man ge upp?