• Anonym (Ts)

    Syskon, dela och ärva kalsonger/trosor?

    Hej! Har 2 pojkar som är 6 och 4 år gamla. Undrar hur vi ska hålla isär deras kalsonger(de har samma storlek).

    Hur har ni gjort med era barn? Är det ofräscht att dela? Vi har ju tvättmaskin liksom.

  • Svar på tråden Syskon, dela och ärva kalsonger/trosor?
  • Anonym (963)

    Olika färger kanske?

    Tycker det är ofräscht att dela

  • Anonym (N)

    Verkligen inte ofräscht så länge ni tvättar som normalt funtade människor. Jag skulle definitivt inte lägga energi på något sådant.

  • Anonym (Lätt)

    Här ärvs det. Om de ser fräscha ut vill säga. De tvättas ju i 60 grader. Hade de haft samma strl el de inte skulle ha samma så hade jag skrivit deras namn i dem med märkpenna så är det lätt hålla isär.Eller köpa ex HM till ena och Lindex till andra.

  • Frontline

    Vad är problemet?


    Så länge det tvättas är det ju inte mer skitigt till storebror som till lillebror..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Alvina

    Tycker absolut inte det är ofräscht att använda underbyxorna till båda barnen. Så länge man alltid tvättar dem på 60 grader blir de ju rena. Men känner du att du vill separera trosorna så kan du ju förslagsvis skriva första bokstaven i deras förnamn med en textilpenna på tvättrådslappen eller den lapp som sitter på baksidan.

  • Anonym (Man tvättar väl?)

    Då länge man tvättar och det är helt så är det skit samma.

    Man delar allt annat utom tandborsten. Jag som tjej tig brosans boxerkallingar när vi växte upp. Jag tog hans tvättade och lade dem i tvätten när jag var klar. Föredrar än i dag boxer då det är svårt att hitta bekväma trosor med bommul. Det är mest syntet i dagens trosor och jag vill inte ha en bikiniunderdel. Ja det är stavfel, avskyr att skriva via mobil!

  • Anonym (ace)

    Det är ingen fara att dela/ärva underkläder, jag och min syster hade nog samma storlek från 3-4 år tills vi flyttade hemifrån. När vi blev äldre (mellanstadiet någon gång) så blev det viktigare vilka trosor som tillhörde vem, men vanliga enfärgade "basic"-varianter var det nog ingen som höll koll på någonsin. Och när vi var tonåringar delades även med mamma. Alla hade samma storlek.

    Samma gällde strumpor, t-shirts, och andra klädesplagg, i princip allt som var i "basic"-modell användes mellan oss.

  • modsey

    Delar. Tvättar ju emellan så klart så ofräscht blir det ju inte

    Har köpt olika färger men de blandar och tar. Tänker att när de blir lite äldre så kanske de vill ha egna ( de är 9 år)

  • SilverEmma

    Det skiljer ett år mellan mina ungar och de har alltid haft gemensam låda för alla underkläder. Det var först när ena ungen mer gick över till kalsonger som de började ha egna, innan dess använde båda trosor.

  • Physalis

    Hygienmässigt spelar det ingen roll. Kläderna blir rena i tvätten, annars hade man inte velat att barnen hade sina egna på sig flera gånger heller.

    Däremot tycker jag att man tar hänsyn till barnens viljor. Om det är viktigt att ha sina egna saker så tycker jag det är rimligt att ordna det.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Syskon, dela och ärva kalsonger/trosor?