• Anonym (Ts)

    Vanligt att ha ångest inför jobb?

    Är så varje lördag, får ångest över att jag dagen efter ska jobba. Hatar det. Sedan när jag äntligen blir ledig så känns det så skönt, men sedan börjar ångesten igen dagen innan.

    Det här är mitt första jobb så vet ju inte om ångest är en vanlig känsla för det.. men hur är det med er? Känner ni också ångest inför jobb?

    Känns som om de flesta känner "Wow, imorgon ska jag jobba. Så kul och lärorikt det kommer bli". Och här sitter jag och vill dö.

  • Svar på tråden Vanligt att ha ångest inför jobb?
  • Anonym (Sara)

    Jobbångesten delar du med, jag skulle gissa 75% av Sveriges yrkesverksamma befolkning. Jag könner det, och detta är mitt kanske tionde jobb. Har högskoleutbildning och jobb därefter men jobbångesten finns där. Men den är så onödig för varje måndagmorgon när man står vid kaffemaskinen så är ångesten borta. Varför har man ångesten hemma när man fortfarande är ledig?

  • Anonym (P)

    Tror du är helt normal. Även om man inte vantrivs på sitt jobb så hade ju dom flesta av oss valt att inte gå dit om man fick lön ändå. Framförallt inte så många timmar. Allt man gör på "tvång" innebär ju ett visst motstånd och ett avkall på sig själv. Jag har jobbat inom flera områden och är nu utbildad till ett egentligen ganska stimulerande yrke, men nog fasen hade jag stannat hemma om jag inte hade behövt pengarna, alternativt jobbar typ 25%. :)

  • Anonym (da)

    Va? Jag trodde alla brann för sitt jobb, och för att göra karriääär.. Brukar ju låta så när folk skriver på forum. Glöm inte heller att om du tjänar under 30 000 kr i månaden så är du väldigt lågavlönad, snittet här ligger närmare 50 000.

  • Anonym (Jobb)

    Jag tycker vi jobbar alldeles för mkt i detta land!

    Helt sjukt! Man träffar sina kollegor mer än sina barn liksom... Önska vi kunde inför 6h arbetsdagar...

  • Anonym (...)

    Känner inte alls igen. Jag gillar mitt jobb och vi har kul på jobbet, bra kollegor, bra arbetsuppgifter, bra arbetsmiljö. Sen kan det vara stressigt att få ihop vardag med barn, fritidsaktiviteter, logistik mm. men det är ju en annan sak. Har stor frihet på mitt jobb och har hög lön (60' plus) om det nu har någon betydelse. Tre skolbarn.

  • Mrs Green

    Jag har haft jobb där jag börjat gruva mig för måndagen redan på fredagen, men då har jag sett till att byta jobb så fort som möjligt.

    Nu tycker jag jobbet är helt ok, men självklart är jag ännu hellre ledig. Det är tråkigt att helgerna går så fort, men jag skulle inte påstå att jag har ångest för det.

  • Anonym (H)
    Anonym (...) skrev 2017-09-24 07:55:39 följande:
    Känner inte alls igen. Jag gillar mitt jobb och vi har kul på jobbet, bra kollegor, bra arbetsuppgifter, bra arbetsmiljö. Sen kan det vara stressigt att få ihop vardag med barn, fritidsaktiviteter, logistik mm. men det är ju en annan sak. Har stor frihet på mitt jobb och har hög lön (60' plus) om det nu har någon betydelse. Tre skolbarn.
    Inte jag heller
  • Anonym (Ja)

    Inget som drabbar mig, jag har mitt absoluta drömjobb med fria tider, det jag gör på jobb är min passion i livet så jag är oftare på jobbet än hemma. Dessutom tjänar jag hyfsat bra (130 000 i månaden). Tror det är du som är bitter.

Svar på tråden Vanligt att ha ångest inför jobb?