• Vanessalolking

    Min kille slutar inte ljuga eller svära

    Hejjj jag har har ingen aning vart jag ska ta vägen jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1 år och två månader snart jag vet inte vad jag ska göra och vill inte snacka med kompisar och dom som står mig nära för jag skäms över hur det är i mitt förhållande jag och min kille har jätte roligt när vi inte bråkar när vi väl bråkar så börjar han kalla mig hora och massa andra ord som inte alls okej och jag har sakt till han sluta men han kan typ inte hjälpa det.han fortsätter varje gång vi bråkar och han ljuger hela tiden till mig .typ en gång ljög han för mig vart han va och svarade inte när jag ringde eller något på typ en hel dag.jag vet vem han va hos hela tiden och han är inte otrogen eller något sånt men jag hatar att han ljuger hela tiden han säger jag svär jag ska sluta jag lovar dig men han lyckas aldrig hålla det han säger har sakt till han att jag vill göra slut om han inte slutar men sanningen är att jag älskar han för mycket för göra slut och för vi gått igenom så mycket och det är bara jävligt svårt jag vill det ska funka men då måste han sluta ljug och kalla mig för dåliga saker. Varje gång jag upptäcker att han ljuger så blir han skit arg och tillomed ibland börjar slänga saker .......som sakt vad ska jag göra för han ska sluta ljuga och sluta svära åt mig han brukar alltid i efterhand be om förlåtelse ....

  • Svar på tråden Min kille slutar inte ljuga eller svära
  • Anonym (Spring för livet)

    Varför är du tillsammans med honom när han är sådär? Spring för livet innan han gör dig illa. Han verkar ju inte vara mycket att hänga i julgranen.

    Jag gjorde slut med en kille efter vi bråkat en gång efter att han ljugit för mig vid ett tillfälle. Noll tolerans mot lögner och svek!

  • Anonym (F)

    Din pojkvän beter sig så illa att du skäms så mycket att du inte kan prata med dina närmaste om det.

    Han ljuger.

    Han kallar dig saker och använder ett språk som inte är ok någonstans.

    Hur låter det här?

    Tror du på fullt allvar att han kommer ändra sig? Lever du i en miljö där barn skulle kunna vistas?

    Ta vara på din självrespekt och sätt ner foten. Du förtjänar bättre behandling än så här.

  • Nejjan1937

    Din pojkvän beter sig riktigt vidrigt! Prata med dina kompisar så du får stöd, du behöver inte skämmas för nåt. Och lämna honom så fort du kan!

  • Anonym (Exkvinna)

    Du är värd bättre än nån som behandlar dig så!Hans beteende är inte ok.Du kan inte ändra på honom.Du måste lämna honom för att få ett bättre liv .Lämna,lämna och gå inte tillbaka.Han blir inte bättre.Har liknande erfarenhet.

  • Anonym (Hallå)

    Du kan inte ändra din kille! Det skulle endast kunna ske en ändring om han SJÄLV kommer till insikt med vad han verkligen håller på att utvecklas till (dvs en fullfjädrad kvinnomisshandlare) och tar hjälp av psykologer som är inriktade på just killar/män av den sorten. Du ska lämna din kille i dag!! Det är mitt råd.Han kommer aldrig kunna ge dig annat än misär. Det har ju redan börjat då du inte ens vågar prata med närstående om vad som sker för att du skäms. Du vill INTE bli en av de kvinnor som lever sina liv med män som misshandlar dem både fysiskt och psykiskt men som ändå fortsätter hävda att "han är ju snäll när han INTE är arg och jag älskar honom". Min f.d killkompis blev sådan (därav f.d kompis). Han började som din pojkvän har jag fått höra. Först var det bara verbalt och vansinnesutbrott. Det har dock sakta eskalerat med åren och nu är det i full blom.Han har till och med dömts till fängelsestraff pga kvinnomisshandel. I dag lever han med en kvinna och beter sig likadant mot henne så inte ens fängelsestraff och böter fick honom att tänka till. Denna kvinna har dragit sig bort från vänner och familj sedan hon träffat honom.Varför? För det första pga skam. Precis som du känner. Och för det andra av ilska (förmodligen lite skam inblandat även i ilskan) över att de (familjen och vännerna) inte är ok med att hennes (älskade) pojkvän slår henne. Kan ju också nämna att otrohet är något min f.d killkompis också hänger sig åt och det verkar vara samma med din pojkvän ts. Verkar så av det du skriver. Det är fullt möjligt att älska någon men ändå säga stopp och gå vidare från en person som inte vill väl. Det kallas styrka!! Sen finns det de som i ren desperation klamrar sig fast vid personen som misshandlar dem, försöker förändra dem, försöker förändra sig själva. Hela deras existens och handlingar verkar kretsa runt att göra sig åtråvärda för sin kvinnomisshandlande partner. NOLL existerande självvärde. Så tragiskt så det knappt finns ord. Du väljer naturligtvis själv vilken av dessa sorters kvinnor du vill vara i livet. Önskar dig lycka till och hoppas innerligt du inte blir en i statistiken av blåslagna kvinnor, kvinnor våldtagna av partner. Eller ännu värre - att du en dag blir ihjälslagen av en misshandlande man. Ta hand om dig

  • Anonym (H)
    Anonym (Exkvinna) skrev 2017-09-24 11:11:07 följande:
    Du är värd bättre än nån som behandlar dig så!Hans beteende är inte ok.Du kan inte ändra på honom.Du måste lämna honom för att få ett bättre liv .Lämna,lämna och gå inte tillbaka.Han blir inte bättre.Har liknande erfarenhet.
    Håller med
  • Anonym (Hej)

    Tack för alla som skriver vad jag ska göra asså jag kan snacka med nära har några jag snackar med men asså när vi väl bråkar blir han jätte arg men han har liksom aldrig slagit mig eller något och han ångrar direkt det har gör han erkänner alltid efter att han aldrig mena dom orden han säger och säger förlåter hela tiden och säger han är riktigt ledsen över det som hände och det svåra är när vi inte bråkar så har vi det jätte bra asså typ världens bästa dagar i mitt liv det e liksom mys och allt och han är världens bästa pojkvän hjälper mig typ hela tiden men endå problem är när han blir arg och inte kan styra vad han säger till mig men aldrig så slagit mig typ någon på skoj så skämtar vi med varandra och jag knuffar han och han också men inget mer än det min kompis säger hela tiden gör slut med han men det är inte enkelt när han är min första i allt och jag hans första i allt ?liksom har aldrig varit så kär i någon som jag är i han aldrig och vet alla säger gör slut men det är inte det jag vill.liksom vill veta om man kan typ hjälpa han om han har någon diagnos jag själv har adhd men har aldrig direkt blivit skit arg?

  • enmamma

    Spelar ingen roll hur arg han blir, att kalla sin flickvän kränkande saker är fel. Ni har hängt ihop bara 14 månader och han/ni grälar så du skäms.

    Hör du hur det låter?

    Gör dig av med denne tölp.

  • Anonym (Hej)

    Jag vet hur det låter att han är värsta skitstövel men allt är liksom bra förutom när vi börjar bråka liksom som sakt vårt förhållandet är då skit bra han är riktigt snäll mot min familj visar reskpekt allt liksom men det är när vi bråkar då han inte kan styra över vad han säger .han har haft en riktigt jobbig uppväxt och jag vet hur jobbigt det varit för han och han har det själv skit svårt men jag vill bara veta om han Har kankse någon diagnos som gör att han inte kan styra över vad han säger liksom i hans uppväxt har han lärt sig att det är rätt att ljuga men han vet att det inte är rätt men kan inte styra det .vill bara veta om det finns någon diagnos eller något man kan göra åt saken

  • Anonym (--)
    Anonym (Hej) skrev 2017-09-24 15:57:07 följande:

    Jag vet hur det låter att han är värsta skitstövel men allt är liksom bra förutom när vi börjar bråka liksom som sakt vårt förhållandet är då skit bra han är riktigt snäll mot min familj visar reskpekt allt liksom men det är när vi bråkar då han inte kan styra över vad han säger .han har haft en riktigt jobbig uppväxt och jag vet hur jobbigt det varit för han och han har det själv skit svårt men jag vill bara veta om han Har kankse någon diagnos som gör att han inte kan styra över vad han säger liksom i hans uppväxt har han lärt sig att det är rätt att ljuga men han vet att det inte är rätt men kan inte styra det .vill bara veta om det finns någon diagnos eller något man kan göra åt saken


    Allt är bra tills det är dåligt.. det går inte att hur länge som helst skylla på dåligauppväxter, eller beter han sig likadant mot andra som mot dig?

    oavsett så beter man sig inte som han gör, när du träffarnågon som verkligen älskar dig kommer du se skillnaden, slösa inte tid på den här killen han kommer inte bli bättre utan bara värre

    om din kille hade varit en bra kille så hade han själv sökt hjälp för sitt beteende för att han inte vill såra dig.
    Han kommer inte bli bra själv utan behöver hjälp, om han inte ens försöker bli bättre så lämna, du förtjänar att vara lycklig hela tiden inte bara ibland
  • Anonym (Hej)

    Han har börjat snacka så med någon men det hjälper typ inte han dom gör inget alls för han bara typ samma sak hela tiden vill liksom veta om han har en diagnos kanske adhd då han blir arg enkelt eller något annat

  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Hej) skrev 2017-09-24 15:57:07 följande:

    Jag vet hur det låter att han är värsta skitstövel men allt är liksom bra förutom när vi börjar bråka liksom som sakt vårt förhållandet är då skit bra han är riktigt snäll mot min familj visar reskpekt allt liksom men det är när vi bråkar då han inte kan styra över vad han säger .han har haft en riktigt jobbig uppväxt och jag vet hur jobbigt det varit för han och han har det själv skit svårt men jag vill bara veta om han Har kankse någon diagnos som gör att han inte kan styra över vad han säger liksom i hans uppväxt har han lärt sig att det är rätt att ljuga men han vet att det inte är rätt men kan inte styra det .vill bara veta om det finns någon diagnos eller något man kan göra åt saken


    Som jag skrev innan - din pojkvän är kusligt lik min f.d killkompis (kvinnomisshandlaren). Jobbig uppväxt där med. Började verbalt. Inga slag alls. Nu -långt efter slagen börjat- beter han sig kärleksfullt mot sin flickvän och de lever normal vardag mellan bråken. Han gråter, bönar och ber om förlåtelse när han slagit men hade han VERKLIGEN velat ändra sig hade han tagit avstånd från kvinnan han säger sig älska tills han gått genom seriös hjälp och kan vara 110% säker på att aldrig, varken fysiskt eller verbalt, någonsin trycka ner henne igen. Men det gör han inte för det är inget som behövs för hans tjej stannar ju ändå och att han skadar henne bekommer honom uppenbart inte så mycket trots allt och trots tårarna efteråt. Din pojkvän är ju samma. Han vet att du stannar kvar, kör lite snyfthistorier men gör inget SERIÖST för att få bukt med sitt beteende. Min f.d killkompis flickvän sitter ännu i dag -flera år in i förhållandet- och försöker "fixa" sin pojkvän. Så som du naivt försöker göra. Om din pojkvän säger att han inte kan kontrollera saker han säger och gör, hur tror du då att DU ska klara av det? Han vill inte och är inte redo just nu. Han kanske aldrig blir redo ! Begriper du inte det..? Jag menar inte att vara elak men vakna upp ! Du ligger ju i stor röd riskzon att hamna med en kvinnomisshandlare (även om det inte skulle bli med just den killen du är med nu) Ditt tänkande är så skevt att jag blir orolig för din skull. Och det är ju klart din pojkvän kommer överens med din familj. Varför skulle han inte? De vet ju ingenting om vad han sysslar med ännu. Tror hans känslor för din familj snabbt svalnat om de får veta sanningen och inte längre välkomnar honom samt gör allt i sin makt för att få bort honom från dig. På ett sätt tycker jag synd om dig ts men på ett sätt förstår jag inte hur du kan vara så otroligt korkad. Du har en kille med alla varningssignaler ute och du vill vara kvar !! Då tycker jag isf att du ska sluta gnälla och försöka vara så lycklig det nu går att vara i den misär du och din pojkvän skapat och kallar förhållande !
  • Mullvaden

    Varför ska DU skämmas över något HAN gör fel? Lägg skulden där den gör hemma: på honom! Det är han som har problem och han låter dem gå ut över dig. Inte alls okej.

    Oavsett hur arg och förbannad man är: MAN KALLAR INTE NÅGON MAN SÄGER SIG ÄLSKA FÖR HORA ELLER KASTAR SAKER PÅ DEN. Man gör det bara inte. Fegt kräk till kille som vägrar ta ansvar för sig själv och sina handlingar.

  • EmberEyes

    Det spelar ingen roll om han har ADHD eller någon annan diagnos, det är ingen ursäkt till att vara en skitstövel. Möjligtvis om han har tourettes kan han ursäktas för att han använder sig av olämplig vokabulär, men det har han inte efter din beskrivning.

    Du måste bestämma dig för om du tycker att det är acceptabelt att han behandlar dig som han gör. Om du inte gillar det så finns det ingen anledning för dig att stanna. Han kommer inte ändra sig.

  • Vanessalolking

    Hej nu en månad senare skriver jag igen så saker hände jag insåg kan inte va med han det kom up saker som va inte okej han fortsatte ljuga och sen fick jag reda på att han försökte vara otrogen så vi gjorde slut och sen 2 dagar senare blev vi tillsammans igen men en vecka efter det så träffades vi och vi hade sex och sen åkte han hem nästa dag och hörde inte av sig på två dagar alls och blev kall mot mig fattade inget sen svarade han mig och så sa han att han ville bara ha min fitta en gång till sen hejdå och sen sa han hejdå och ville lägga på jag börja skrika och gråta ringde up han och skrek så du uttnjuttade mig och han sa aa?mitt hjärta stannade och jag sa det är slut jag gör slut ditt fackin jävla fitta och han svarar och säger okiii Okii hejdå ? samtal avbröts och jag börja gråta sönder vet att jag förtjänar bättre nu har det gått snart två veckor sen jag gjorde slut med han jag skrev till han jag vill ha en ursäkt för allt skit han har gjort då han faktiskt ibland slog mig i vårt förhållande men han svarade aldrig din jävla hora stick härifrån .detta har tagit mig så jävla hårt jag har mått så dåligt att jag inte vill leva alls har inga vänner som bryr sig så mycket alla är mest trötta att jag är ledsen hela tiden och jag känner mig så tom och ensam varje dag men som sakt kommer aldrig ta tillbaka han då ingen av oss viljat gråter för saknar dom fina minnen vi hade har även gått till bup akuten då jag bodde så dåligt men det blev inget där men iafall ville bara säga att jag lämnade honom

  • Anonym (suck)
    Anonym (Hej) skrev 2017-09-24 15:57:07 följande:

    Jag vet hur det låter att han är värsta skitstövel men allt är liksom bra förutom när vi börjar bråka liksom som sakt vårt förhållandet är då skit bra han är riktigt snäll mot min familj visar reskpekt allt liksom men det är när vi bråkar då han inte kan styra över vad han säger .han har haft en riktigt jobbig uppväxt och jag vet hur jobbigt det varit för han och han har det själv skit svårt men jag vill bara veta om han Har kankse någon diagnos som gör att han inte kan styra över vad han säger liksom i hans uppväxt har han lärt sig att det är rätt att ljuga men han vet att det inte är rätt men kan inte styra det .vill bara veta om det finns någon diagnos eller något man kan göra åt saken


    Men snälla du.. NEJ din kille är inte en bra kille, han har ju drag som är väldigt obehagliga, att han är fin när han mår bra betyder ju inte ett dugg att han beter sig som han gör ibland är tillräckligt för att säga att han är INTE en bra kille och ingen skulle knappast vilja byta och vara i din situation.

    Det du måste göra är att sluta ursäkta din killes dåliga beteende och det han måste göra är att sluta bete sig dåligt.
    Själv hade jag lämnat en sådan kass kille.
    Berätta förresten för din familj om hur din kille brukar bete sig mot dig och se om dom sen tycker han är en fin kille, knappast eller hur

    och nej det håller inte att skylla på en svår uppväxt, många har haft en svåruppväxt men beter sig inte som din kille utan dom gör tvärtom och vill istället vara bra personer för sig själva och sin omgivning.

    Sluta ursäkta hans beteende, detta gäller både honom och dig.
  • Anonym (suck)
    Vanessalolking skrev 2017-10-23 18:58:46 följande:

    Hej jag har lämnat han


    Såg inte att du hade skrivit(vi skrev visst samtidigt) men bra ts, nu vet du också hur en kille inte ska vara, ditt värde är större än att bli behandlad dåligt av någon.

    Fall inte i fällan och träffa killar som är likadana, det finns fina killar, dom flesta är inte så där knäppa eller elaka
Svar på tråden Min kille slutar inte ljuga eller svära