• SelmaM

    Sjätte missfallet

    Hej,
    jag väntar just nu på ytterligare ett missfall, då fostret slutat växa i vecka 8. Har tidigare haft fem MF/MA, och vid dem har jag ändå känt hopp att det någon gång kommer att ordna sig trots allt, att det bara inte var vår tur just då. Men nu känner jag en hopplöshet och börjar känna att det faktiskt finns en stor risk att vi alltid kommer fortsätta få missfall. 2013 fick vi en dotter, och den gravidetet var helt problemfri och utan några missfall innan.
    Vi har gjort utredning när man upptäckte hypotyreos (även anti-TPO) och jag medicinerar nu med levaxin. Ett par graviditeter har jag även haft trombyl och innohep.

    Finns det några som har lyckats med en graviditet efter sex missfall?
    Och finns det några som helt enkelt gett upp - och hur har ni då resonerat och kommit fram till beslutet? 

     

  • Svar på tråden Sjätte missfallet
  • Anonym (Erika)

    Har du provat crinone vaginalgel?

    Tog den och Trombyl så gick graviditeten bra. Crinone är receptbelagd gulkroppshormon.

  • SelmaM

    Nej det har jag aldrig testat! Hur många missfall hade du innan du lyckades? Är det nån typ av progesteron? Receptbelagd?

  • SelmaM
    SelmaM skrev 2017-09-24 18:10:11 följande:

    Nej det har jag aldrig testat! Hur många missfall hade du innan du lyckades? Är det nån typ av progesteron? Receptbelagd?


    Läste för snabbt - svaren står ju redan i det du skrivit????
  • Anonym (Erika)
    SelmaM skrev 2017-09-24 18:10:11 följande:

    Nej det har jag aldrig testat! Hur många missfall hade du innan du lyckades? Är det nån typ av progesteron? Receptbelagd?


    Hade fem missfall tills jag fick behandling och det höll sig :)
  • UndrandeSökare

    Selma- Beklagar dina missfall. Jag har också underfunktion av sköldkörteln, tar levaxin och har haft många missfall. Men ge inte upp !

    Missfallsutredningen hos landstinget visade inget för oss för de tog för få prover. Jag hittade då Atentråden och reste till Dr Dimitri på Life clinic i Aten och fick en mycket bättre utredning hos honom. Det kan nämligen vara kvinnans immunförsvar som är problemet.

    Det behandlas då med trombyl, fragmin, prednisolon och intralipiddropp.

    Du är varmt välkommen till Atentråden här på familjeliv.

    "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Svar på tråden Sjätte missfallet