• Irie

    Mindre symptom tredje graviditeten

    Då var det dags för en tid av oro och analys igen. Jag och min sambo har precis fått reda på att jag är gravid. Allt började med positivt på äl-test den 12/9 sedan kom en blodblandad flytning som kom den 19/9 och höll i sig tills i torsdags morse ( var då fortfarande en vecka kvar till BIM så tog ett test som visade svagt svagt positivt den 20/9 då svagt att jag inte tolkade det som positivt. Dagen efter gjordes ett nytt som visade något starkare. I fredags efetmekdsah tog jag ett CB digital som visade gravid 1-2v pga av flytningarna och känslan av i princip inga symptom har jag inte tagit till mig beskedet ännu. Ilar stundtals i brösten och har haft korta stunder av något som skullen liknas vid molvärk. Ha inte haft jättemycket symptom vid de andra heller. Men tycker ändå jag borde känna mer molvärk i alla fall om nu livmodern växer ? Min sk blödning som aldrig krävde något menskydd trodde gyn kunde vara en nid-blödning?! Har era olika graviditeter skiljt sig gällande symptom ? Är väldigt inställts på missfall eller utomkveds

  • Svar på tråden Mindre symptom tredje graviditeten
  • Treasures

    Jag är inne på min fjärde graviditet nu (3 har gått vägen, 1 slutade med MA/MF) och alla har varit olika. Har överlag mått ganska så bra om man jämför med hur endel har det.

    Med första hade jag lite blodblandade flytningar några dagar kring BIM och ömma bröst, för övrigt minns jag inte att det va nåt särskilt.

    Andra gången var det inte lika planerat då när jag testade stod det redan gravid 3+. Hade ont i brösten och mådde lite illa, bara nån dag senare började jag blöda lite lite och det höll i sig några veckor och när jag till slut fick komma in på kontroll så visade det inte på nån normal graviditet så det blev en skrapning dagen därpå.

    Tredje gången var det bara brösten som ömmade, inga blödningar alls.

    Och nu fjärde som också kom som en överraskning var det brösten som gjorde att jag började misstänka nåt och sen att mensen inte kom men jag drog ut på att testa så va nog i v 5+ och då vat det jättestarkt plus. Några dagar senare kom små små blödningar igen och så höll det på några veckor till och från. Orkade dock inte tjata mig till nån koll och efter de slutat i v 8 så hade illamåendet slagit till. Är nu i v 29 så det verkar ju gå vägen.

    Håller tummarna för att alkt går bra för dig!


    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
Svar på tråden Mindre symptom tredje graviditeten