• Anonym (jobbigt)

    Tjej, kommer alldeles för fort!

    Okej, jag känner att detta är det sällan skrivs om (jag har faktiskt inte läst något)..

    Jag är en kvinna, och jag har, som rubriken visar, problem med att jag kommer alldeles för snabbt :(  Jag älskar att ha sex, njuter verkligen till MAX!! Detta leder dock till att jag inte kan hålla tillbaka alls, jag får orgasm väldigt fort, vilket inte alls är till min fördel (eller partner), då det då blir slut på det härliga.

    Jag kommer så oerhört "hårt", hela kroppen blir som en fiolsträng, min slida krampar och drar ihop sig så min partner har svårt att vara i, och hela min kropp blir superkänslig :(  De gånger jag kommit lite svagare så har jag fortsätta efter ett par minuter, men i vanliga fall går det inte alls..

    Jag läser om killar, att de kan använda penisringar, komma en gång innan samlag, pausa osv.

    Men jag då??? Hur gör tjejer med detta problemet egentligen? 

  • Svar på tråden Tjej, kommer alldeles för fort!
  • Njutare R

    Låter väldigt skönt men jobbigt om du inte kan fortsätta ha sex efter. Jag älskar att ge kvinnan många orgasmer och då är det en fördel om hon har lätt för att komma men såklart en nackdel om hon bara vill/kan få en orgasm.

  • Anonym (jobbigt)

    Jo,det är ju skönt, men som sagt ganska jobbigt.. Jag har lärt upp min partner väl, med exakt det som faller mig i smaken. Kör vi vanligt "vaniljsex" så håller det längre, men det är ju just av den anledningen att jag inte uppskattar det lika mycket.

    Men har någon några bra tips, om det finns någon kräm eller liknande? Det finns ju för män (vet dock inte om det är hittepå, eller om det faktiskt funkar?) Men är det något som kan funka på tjejer med, om det funkar för män? 

  • Anonym (.)

    Det finns ju bedövningskräm för män. Den funkar. Du kan ju prova om det hjälper dig. Annars kanske du får svårare att komma en andra gång om du onanerar nån h eller 2 innan samlag? Då kanske det tar längre tid innan du kommer under samlaget?

    Som kille tänkte jag en hel del på annat än sex när jag var yngre, för att distrahera hjärnan lite. Det funkade sådär.

  • MrFlex

    Första gången jag hör en kvinna uttala problem med att komma för fort. Jag har haft några tjejer som kommit väldigt lätt men dessa har också kunnat fortsätta och få fler orgasmer. Min nuvarande är som du efter orgasmen men hon kommer inte så snabbt att det är ett problem.

    Det jag kan tänka mig är olika varianter som fungerar för killar.

    1. Kom en gång innan du sexar med killen (lagom återhämtning alltså).

    2. Bedövningskräm typ Embla. Fungerar förvisso bara på den ytliga delen av klitoris och hjälper dig troligtvis inte så mycket. En hel tub i musen är nog varken hälsosamt eller praktiskt.

    3. Ha sex som inte gör dig så väldigt kåt (du nämner ju själv detta men då försvinner ju själva vitsen med sex:)

    4. Försök distrahera orgasmen med tankar. Vissa verkar kunna hålla längre genom att tänka på osexiga saker även om jag själv aldrig lyckats.

  • g oldie

    Hur länge dröjer det innan du hämtat dig igen, och kan känna dig sugen? Timmar? Dygn? Det är väl som att lära sig dansa, man måste hålla samma takt....
    Om du är ung har du ju gott om tid på dig Flört

  • New  Dawn

    Mitt tips är att du har sex oftare. Det är lätt att man fastnar i tankar "nej, det går inte", bara för att det blir annorlunda om man testar ige. Kanske behöver man lite längre tid och stimulans andra och tredje gången.

    Jag har hört och läst att en del kvinnor kan fortsätta direkt efter, dvs att man inte släpper stimulansen. Det har funkat någon enstaka gång för mig, men jag blir för känslig. (än så läge)

    Testa efter en halvtimme, timme, eller senare på dagen. Se det som att du njuter och testar.

    Jag kan ibland komma lite för fort. Har hänt oftare det senaste året. Då kan jag nästan känna att det är förargligt. Nu har jag dock lärt mig att jag kan komma igen efter ca 30 minuter. Eller efter flera timmar samma dag. Det viktiga är att man liksom utgår från njutning. Inte ligger och "pressar" fram orgasm. För mig har den vaginala njutningen stor betydelse för att jag kan komma även då klitoris är lite "platt". Alltså, jag/vi måste stimulera klitoris(även då) för att den vaginala njutningen ska "aktiveras"

    Det är tips utifrån hur jag reagerar. För några år sedan upplevde jag att jag fungerande som du.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (jobbigt)

    Nu svarar jag på lite olika inlägg här, om det blir osammanhängande.

    Att tänka på något osexigt skulle nog inte funka alls, då jag är så inne i det så kopplas typ hjärnan bort och kroppens sinnen tar över. 
    Min partner sedan 7 år och jag har väldig variation på hur ofta vi har sex, ibland några gånger i veckan och ibland kan det bli två-tre gånger i månaden, så det går verkligen i vågor, vi har liksom sex när vi känner att vi "behöver varandra" och inte på rutin..
    Och även när jag vet att det vankas sex, när vi eggat upp varandra ett par dagar, då spelar det ingen roll om jag onanerat och kommit innan. Vi skickar länkar på p-filmer till varandra när han är bortrest på jobb, med uppmaning att den andra ska komma, och när jag kollar filmer då håller det betydligt längre, fast det gör mig kåt så är det ju inte ens i närheten av riktig sex!

    Vi har lagt upp som lite förslag för varandra att bjuda in en till, men shit-hur pinsamt hade det inte varit ifall jag efter 10 minuter får tacka för mig!! :( :(
    Det har ju inte alltid varit såhär, med många tidigare partners har jag haft svårt att komma överhuvudtaget!
     
    Nu kan jag inte se era inlägg samtidigt som jag skriver.
    Men tänka på något osexigt: nej.. Onanera innan: hjälper inte

    Emlakräm vet jag inte om det är nyttigt att ha i underlivet?? :/ 

  • Anonym (.)

    Emlakräm eller xylocain används ju som behandling mot vestibulit, dessutom borde det ju vara riskfritt om killar kan ha det på ollonet strax innan samlag.

    Skulle jag ha sex några gånger i månaden hade jag nog också haft lätt att komma för fort. Tror i alla fall att det är det som är boven.

    Prova att onanera varje kväll ett tag, och se om du kan hålla emot längre nästa gång ni har sex.

  • New  Dawn
    Anonym (jobbigt) skrev 2017-09-25 19:27:16 följande:

    Nu svarar jag på lite olika inlägg här, om det blir osammanhängande.

    Att tänka på något osexigt skulle nog inte funka alls, då jag är så inne i det så kopplas typ hjärnan bort och kroppens sinnen tar över. 

    Min partner sedan 7 år och jag har väldig variation på hur ofta vi har sex, ibland några gånger i veckan och ibland kan det bli två-tre gånger i månaden, så det går verkligen i vågor, vi har liksom sex när vi känner att vi "behöver varandra" och inte på rutin..

    Och även när jag vet att det vankas sex, när vi eggat upp varandra ett par dagar, då spelar det ingen roll om jag onanerat och kommit innan. Vi skickar länkar på p-filmer till varandra när han är bortrest på jobb, med uppmaning att den andra ska komma, och när jag kollar filmer då håller det betydligt längre, fast det gör mig kåt så är det ju inte ens i närheten av riktig sex!

    Vi har lagt upp som lite förslag för varandra att bjuda in en till, men shit-hur pinsamt hade det inte varit ifall jag efter 10 minuter får tacka för mig!! :( :(

    Det har ju inte alltid varit såhär, med många tidigare partners har jag haft svårt att komma överhuvudtaget!

     

    Nu kan jag inte se era inlägg samtidigt som jag skriver.

    Men tänka på något osexigt: nej.. Onanera innan: hjälper inte

    Emlakräm vet jag inte om det är nyttigt att ha i underlivet?? :/ 


    Nu när jag läser ytterligare inlägg av dig börjar jag fundera på VARFÖR det är så jobbigt att komma snabbt. Du tar upp aspekten "pinsamt". Om du har den anledningen tycker jag du ska tänka om. Det är bara dumt och begränsande och tänka så. Tror du någon ANNAN(ny person)skulle bli besviken om du kom för snabbt?... Är din partner missnöjd?

    Jag förstår att onani inte hjälper, men känner inte att du svarat på om det blir skillnad att ha sex tätare.

    Om ni tex har sex 3 gånger samma dag. Går det lika fort då?

    Vad kommer du av? Vilken stimuli?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Härligt)
    Anonym (jobbigt) skrev 2017-09-24 12:43:22 följande:

    Okej, jag känner att detta är det sällan skrivs om (jag har faktiskt inte läst något)..

    Jag är en kvinna, och jag har, som rubriken visar, problem med att jag kommer alldeles för snabbt :(  Jag älskar att ha sex, njuter verkligen till MAX!! Detta leder dock till att jag inte kan hålla tillbaka alls, jag får orgasm väldigt fort, vilket inte alls är till min fördel (eller partner), då det då blir slut på det härliga.

    Jag kommer så oerhört "hårt", hela kroppen blir som en fiolsträng, min slida krampar och drar ihop sig så min partner har svårt att vara i, och hela min kropp blir superkänslig :(  De gånger jag kommit lite svagare så har jag fortsätta efter ett par minuter, men i vanliga fall går det inte alls..

    Jag läser om killar, att de kan använda penisringar, komma en gång innan samlag, pausa osv.

    Men jag då??? Hur gör tjejer med detta problemet egentligen? 


    Härligt med kvinnor som ?lider av för tidig utlösning?! Det är precis likadant för min fru. Hon kommer väldigt lätt och vi måste ?balansera? under samlaget. Visst, har hon onanerat en timme tidigare så fördröjer hon orgasmen en minut typ. Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är härligt att hon kommer lätt. Älskar att ha sex med henne och när hon kommer så är det så intensivt, hon ser stjärnor säger hon.

    Så se det inte som ett problem. Tänk vad många som aldrig får orgasm
  • Anonym (Jag med)

    Jag kommer typ på direkten i vissa ställningar. Så om jag inte vill komma fort brukar jag vänta med de ställningarna. Och om du lyckas få till fler orgasmer så är ju problem löst... Jag försöker se det som nåt positivt. Min man säger att han älskar att jag kan komma så fort. Men jag skulle på riktigt vilja lära mig ett sätt att hålla ut lite längre även i de skönaste ställningarna.

    Jo ett tips till, man kan ju få olika sorters orgasmer, dvs beroende på var man stimuleras. Det är bra att testa om du vill få fler orgasmer i rad...

  • Anonym (man)

    Min fru har samma tendens. När vi får till det så det blir riktigt riktigt skönt så kommer hon inom ett par minuter. Precis som du beskriver kommer hon väldigt hårt, sammandragningarna blir så kraftiga att jag också kommer omedelbart. Därmed är det inte heller nåt jätteproblem. Möjligen att vi båda gärna hade njutit en lite längre stund. Efteråt är hon mer utmattad än jag, och är hon nöjd så är jag nöjd, hehe.

  • Anonym (Kalle v)

    Gör som oss, när det har gått för henne så väntar vi en stund och ligger och gosar en stund, sen börjar jag och slicka henne väldigt försiktigt då brukar hon komma igång igen.

  • Anonym (Rocco)

    Hej på dig tjejen! Oj vad tråkigt att du får orgasm så lätt och fort. Jag gillar när tjejen kommer fort ibland. Jqg brukar låta han min penis djupt i tjejen när hon kommer när hon är klar så fortsätter jag. Vill gärna ha skönt med er två

  • Anonym (Rocco)

    Hej på dig tjejen! Oj vad tråkigt att du får orgasm så lätt och fort. Jag gillar när tjejen kommer fort ibland. Jqg brukar låta han min penis djupt i tjejen när hon kommer när hon är klar så fortsätter jag. Vill gärna ha skönt med er två

  • optimist63
    Anonym (jobbigt) skrev 2017-09-25 19:27:16 följande:

    Nu svarar jag på lite olika inlägg här, om det blir osammanhängande.

    Att tänka på något osexigt skulle nog inte funka alls, då jag är så inne i det så kopplas typ hjärnan bort och kroppens sinnen tar över. 
    Min partner sedan 7 år och jag har väldig variation på hur ofta vi har sex, ibland några gånger i veckan och ibland kan det bli två-tre gånger i månaden, så det går verkligen i vågor, vi har liksom sex när vi känner att vi "behöver varandra" och inte på rutin..
    Och även när jag vet att det vankas sex, när vi eggat upp varandra ett par dagar, då spelar det ingen roll om jag onanerat och kommit innan. Vi skickar länkar på p-filmer till varandra när han är bortrest på jobb, med uppmaning att den andra ska komma, och när jag kollar filmer då håller det betydligt längre, fast det gör mig kåt så är det ju inte ens i närheten av riktig sex!

    Vi har lagt upp som lite förslag för varandra att bjuda in en till, men shit-hur pinsamt hade det inte varit ifall jag efter 10 minuter får tacka för mig!! :( :(
    Det har ju inte alltid varit såhär, med många tidigare partners har jag haft svårt att komma överhuvudtaget!
     
    Nu kan jag inte se era inlägg samtidigt som jag skriver.
    Men tänka på något osexigt: nej.. Onanera innan: hjälper inte

    Emlakräm vet jag inte om det är nyttigt att ha i underlivet?? :/ 


    Ta in en till? Du menar en kvinna till då så din man också får komma? Jag menar du kan ju inte ha nytta av en man till om du kommer direkt...

    Hur har det gått ts?
  • Anonym (Klarar av)

    Det är inget problem om tjejen kommer fort det fortgår ändå

  • Anonym (Skönt ju)

    Vad är egentligen problemet. Tjejer har ju den underbara förmågan att få flers orgasmer efter varandra. Det är värre för oss män. Har vi fått utlösning är det ju slut. I alla fall med kuken som blir slapp och tråkig

  • MrKrips

    Det är väl bara positivt att du kommer snabbt. Hellre nån som kommer snabbare än nån som är som en snigel i motvind och ska bli knullade i timmar.

Svar på tråden Tjej, kommer alldeles för fort!