• Anonym (bh användare)

    Ger BH användning hängbröst?

    Jag har använt BH för att jag har trott att det motverkar att få hängiga bröst. Men nu säger en person att man får inte hängbröst av att gå utan BH utan att det tvärtom stärker bysten att hålla uppe sig själv. Han googlade lite och visade någon studie som pekade på att vara utan BH var det bästa för att motverka hängbyst.

    Vad tror ni?

    Kan det vara så att om man använder BH så blir bysten "svag" och större risk för hängighet framöver?

    Numera går jag utan BH hemma och tänker att de får "träna" lite då, kan jag vara på rätt spår? Eller bör jag skippa BH helt? Eller alltid använda BH?

    Sen undrar jag om man springer eller hoppar, sliter det bysten till att bli hängig eller är det stärkande för bysten?

    Eller spelar det ingen roll vad jag gör, kommer jag få hängbröst med åldern i vilket fall?

    Med hängbröst menar jag alltså att det blir hud mot hud under bröstets fäste, man kan hålla fast en penna där.

  • Svar på tråden Ger BH användning hängbröst?
  • Anonym (Malin)

    Jag tvivlar på hans teori. Tyngdkraften går inte att snacka bort och den strävar obönhörligt nedåt..

  • Anonym (Oskar)

    Helt oavsett så är hängbröst underbart fint.

  • Anonym (Z)

    Hur gammal är du?
    Med åldern blir kroppen mer "hängig". Huden förlorar sin ungdom och tyngdkraften till gör sitt. Tuttarna kommer bli mer hängiga och kana ner oavsett bh eller ej

  • Anonym (Hängpatten)

    De flesta får hängbröst tillslut. Många får det efter en graviditet eller om de gått ner mycket i vikt som exempel. Bh eller inte, vi skall den vägen vandra.

  • Anonym (Oskar)
    Anonym (Hängpatten) skrev 2017-09-24 15:03:21 följande:

    De flesta får hängbröst tillslut. Många får det efter en graviditet eller om de gått ner mycket i vikt som exempel. Bh eller inte, vi skall den vägen vandra.


    Tyngd och häng uppskattas!
  • Anonym (bh användare)
    Anonym (Z) skrev 2017-09-24 15:01:30 följande:

    Hur gammal är du?
    Med åldern blir kroppen mer "hängig". Huden förlorar sin ungdom och tyngdkraften till gör sitt. Tuttarna kommer bli mer hängiga och kana ner oavsett bh eller ej


    Jag är 30 år.

    Så det är ingen ide att använda BH av den anledningen alltså?
  • Anonym (bh användare)
    Anonym (Malin) skrev 2017-09-24 14:56:59 följande:

    Jag tvivlar på hans teori. Tyngdkraften går inte att snacka bort och den strävar obönhörligt nedåt..


    Ok betyder det att du tror att man bör använda BH om man vill försöka undvika detta?
  • Haskel

    Det finns flera undersökningar som visar att det är bättre att gå utan. Just för att BH:n ger slappare muskler. Det säger ju sig egentligen själv, om man känner till anatomin i, och bakom brösten.

    Men å andra sidan är också brösten som fyllda skinnpåsar. Gravitationen kommer ju med åren att töja ut dessa på "påsar". Framförallt framsidan/ovansidan på bröstet, där det drar mest.

    Där kan möjligtvis BH:n vara ett litet plus.

    Men å andra sidan strövar huden till att hålla formen. Om man ständigt har brösten i BH, vet inte huden hur den ska strama.

    Totalt sett talar det mesta för att det är bättre att gå utan.

    Men det är inte säkert att det gäller alla storlekar och former på brösten. Dessutom beror det säkert också på hur man rör sig.

    Det enda man säkert vet, är att alla bröst förr eller senare blir mer hängande. Men när, och hur mycket, kan ingen förutsäga.

  • Anonym (bh användare)
    Anonym (Oskar) skrev 2017-09-24 14:59:43 följande:

    Helt oavsett så är hängbröst underbart fint.


    Ja det är ju fint att det finns de som uppskattar det också, men jag vill ha som jag själv tycker är finast
  • Anonym (bh användare)
    Haskel skrev 2017-09-24 15:14:29 följande:

    Det finns flera undersökningar som visar att det är bättre att gå utan. Just för att BH:n ger slappare muskler. Det säger ju sig egentligen själv, om man känner till anatomin i, och bakom brösten.

    Men å andra sidan är också brösten som fyllda skinnpåsar. Gravitationen kommer ju med åren att töja ut dessa på "påsar". Framförallt framsidan/ovansidan på bröstet, där det drar mest.

    Där kan möjligtvis BH:n vara ett litet plus.

    Men å andra sidan strövar huden till att hålla formen. Om man ständigt har brösten i BH, vet inte huden hur den ska strama.

    Totalt sett talar det mesta för att det är bättre att gå utan.

    Men det är inte säkert att det gäller alla storlekar och former på brösten. Dessutom beror det säkert också på hur man rör sig.

    Det enda man säkert vet, är att alla bröst förr eller senare blir mer hängande. Men när, och hur mycket, kan ingen förutsäga.


    Tack för långt svar med teorier

    Hur hittar jag de undersökningarna?
Svar på tråden Ger BH användning hängbröst?