• Anonym (Saga)

    Att lämna eller att inte lämna..

    Alternativ ett är att flytta till ett land jag drömt om i flera år, ett land som kommer förändra hela min livskvalité enormt. Min man har fått ett jobberbjudande där och planen är att flytta i sommar.

    Dock så flyttar jag då med en man jag inte känner att jag älskar. Många gånger känner jag snarare tvärtom, men vem vet.. Det kanske är den här förändringen vi behöver för att hitta tillbaka till varandra igen.. Och jag tänker lite atr vi kan alltid skiljas senare.. När vi väl är där..

    Alternativ två är att stanna här och lämna ?nu?.. Att stoppa flytten för oss båda två och med det även krossa hans dröm, för han flyttar inte utan mig och barnen.

    Lämnar jag nu blir jag inte bara fast i ett land jag inte trivs i, utan också i en stad där jag på tio år ännu inte lyckats hitta några riktiga vänner och där jag bara känner mig ensam och ledsen. En stad som dessutom är både dyr och svår att få bostad i, så risken är stor att jag kommer behöva flytta till en liten lägenhet långt härifrån där vi bor nu, vilket kommer göra det svårt med barnens skola eftersom jag inte har körkort.

    Jag har både fysiska och psykiska ?problem? och bara tanken att försöka lämna ger mig svårt att andas..

  • Svar på tråden Att lämna eller att inte lämna..
  • Anonym (One option)

    Flytta med såklart och se till att själv leta jobb och nya vänner så att du har ett eget liv och kan stanna även om det tar slut.

  • Anonym (Saga)

    Ja det är ju det jag lutar åt, men det känns väldigt jobbigt att stanna i ett förhållande jag inte mår bra i också.. Jättesvårt att veta vad jag borde göra..

  • Ascendere
    Anonym (Saga) skrev 2017-09-25 09:48:59 följande:

    Ja det är ju det jag lutar åt, men det känns väldigt jobbigt att stanna i ett förhållande jag inte mår bra i också.. Jättesvårt att veta vad jag borde göra..


    Fast det är ju bättre att leva som frånskild (om det nu kommer till det, du verkar inte vara helt säker ännu) på en plats där man trivs, än att leva som frånskild på en plats där man inte trivs.

    Just den biten behöver nog inte vara svårare än så.
  • Anonym (Saga)
    Ascendere skrev 2017-09-25 10:47:43 följande:

    Fast det är ju bättre att leva som frånskild (om det nu kommer till det, du verkar inte vara helt säker ännu) på en plats där man trivs, än att leva som frånskild på en plats där man inte trivs.

    Just den biten behöver nog inte vara svårare än så.


    Ja absolut.. Men det är väldigt långt kvar till sommaren.. Men risken är väl att jag kommer ångra mig nästa höst att jag inte bet ihop ett tag till.. Vi har redan varit tillsammans i väldigt många år, så försöker tänka ?vad är nåt år till?..
  • Ascendere
    Anonym (Saga) skrev 2017-09-25 10:52:19 följande:

    Ja absolut.. Men det är väldigt långt kvar till sommaren.. Men risken är väl att jag kommer ångra mig nästa höst att jag inte bet ihop ett tag till.. Vi har redan varit tillsammans i väldigt många år, så försöker tänka ?vad är nåt år till?..


    Å fan är det så illa mellan er?

    Men det är väl ingen som far direkt illa av ert förhållande, utan mer att du inte älskar honom längre? Har ni pratat om detta?

    Och varför är det uteslutet att ni båda flyttar till samma plats men som särbos?
  • Anonym (En Pappa)

    Älskar du honom inte? Mår du psykiskt dåligt av förhållandet? 

    Passa på att utnyttja det svenska rättsväsendet!
    Lämna in ansökan om skilsmässa och ensam vårdnad. Sprid sedan lögner om din man, hitta på att han är farlig för barnen, psykopat eller vad som helst. Sabotera umgänget mellan pappan och barnen så mycket du bara kan.
    OBS VIKTIGT, måla upp en bild av dej själv som offer för folk i din omgivning, tryck på att det är HAN som vill skiljas, HAN som lämnar dej och barnet för att leva lyx liv utomlands.Betona hur MYCKET han betyder för dej och barnen och att du älskar honom sååå mycket trots att han är så elak....
    Socialtjänsten, familjerätten, tingsrätten, polisen, ja hela rättsväsendet kommer backa upp dej 110%. Garanterat att du får ensam vårdnad + halva hans tillgångar, Om du ändå inte älskar honom, ta för dej innan du går vidare med ditt liv, vad stoppar dej?

  • mso
    Anonym (En Pappa) skrev 2017-09-26 00:36:30 följande:

    Älskar du honom inte? Mår du psykiskt dåligt av förhållandet? 

    Passa på att utnyttja det svenska rättsväsendet!
    Lämna in ansökan om skilsmässa och ensam vårdnad. Sprid sedan lögner om din man, hitta på att han är farlig för barnen, psykopat eller vad som helst. Sabotera umgänget mellan pappan och barnen så mycket du bara kan.
    OBS VIKTIGT, måla upp en bild av dej själv som offer för folk i din omgivning, tryck på att det är HAN som vill skiljas, HAN som lämnar dej och barnet för att leva lyx liv utomlands.Betona hur MYCKET han betyder för dej och barnen och att du älskar honom sååå mycket trots att han är så elak....
    Socialtjänsten, familjerätten, tingsrätten, polisen, ja hela rättsväsendet kommer backa upp dej 110%. Garanterat att du får ensam vårdnad + halva hans tillgångar, Om du ändå inte älskar honom, ta för dej innan du går vidare med ditt liv, vad stoppar dej?


    Bara för att hon inte älskar honom betyder inte att hon måste förstöra relationen mellan barnen och honom. Det finns skilsmässor som inte är infekterade av sådant som du beskriver. Låter mest som att du är bitter över hur din egen skilsmässa gick till.
Svar på tråden Att lämna eller att inte lämna..