• Anonym (suck..)

    Kan inte sluta tänka på det..

    Hej.
    Jag är en 16årig tjej, och min pojkvän är snart 20. Vi har varit tillsammans i lite över 2 år, och vi trivs så himla bra ihop, vi ska även snart flytta ihop! 

    Men det finns ett problem.. Jag försöker förtränga det men det går liksom inte, det kommer ofta upp i tankarna igen. 
    I början av vårt förhållande, i ungefär tredje månaden, så var jag hos honom för första gången. Hans föräldrar var bortresta, så det var bara vi hemma. 
    Vi hade det jätte mysigt, vi låg och kollade på hockey och käkade godis. Vid denna tiden så var jag oskuld, jag hade nästan precis fyllt 14. 
    Den kvällen som vi kollade på hockey så var han väldigt på, men jag sa att jag inte ville och han lyssnade på det och accepterade det. 
    Efter att jag hade åkt hem så sa han efter några dagar att han tänkte sätta på mig när jag sov.. Jag förstod inte just då vad det faktiskt innebar, men idag gör jag ju det. Det slutade dock inte där.. 
    Efter några månader så förlorade jag min oskuld med honom, och jag tyckte att det kändes bra. Jag hade gjort det med någon som jag älskade! 
    Men bara ett tag efter det försökte han ta sin hand innanför mina trosor. Jag drog bort hans hand gång på gång men han lyssnade inte. Han sa "ta det lugnt, det är inte farligt". Som tur lyckades han inte, men han var väldigt nära. Även där så fattade jag inte allvaret i det, jag kände mig mest töntig som sa emot.. Jag var 15 då, och han skulle fylla 19.
    Han LOVADE att aldrig någonsin göra om det, och han hotade mig med att köra ihjäl sig om jag lämnade honom. Jag gav han en till chans. 
    Tiden gick men efter ett tag gjorde han samma sak igen, han försökte ta sin hand innanför mina trosor fast jag gjorde motstånd. Han lyckades inte denna gången heller som tur. Även denna gången LOVADE han att inte göra om det. Så ja, jag gav han ännu en chans, för jag älskade ju han.
    Men såklart gick det inte lång tid alls innan samma sak hände igen. Han grät och grät och bad om förlåtelse. Och ja, jag vet vad ni kommer tänka nu, men jag gav han en till chans. För jag var så fruktansvärt jävla kär i honom, så jag kunde bara inte lämna honom. 
    Sedan det sista hände har han aldrig gjort om det. 
    Jag försöker förtränga detta, och visst går det, men vissa kvällar kommer tankarna tillbaka. Vi har haft det jätte bra ihop på senaste tiden, och snart ska jag flytta till honom för jag ska plugga. Det känns hur bra som helst, men samtidigt så känns det bara så konstigt, efter det han har gjort mot mig. Jag älskar honom så himla mycket, och vi har ju haft det så bra ihop.. bortsett från det han gjort.. 
    Skulle jag lämnat han från första början? Är jag typ blind i kärleken och inser inte hur allvarligt detta är?
    Vad ska jag göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-24 20:33
    Jag vill inte förstöra det vi har, och därför försöker jag förtränga allt så mycket som det bara går. Men egentligen så tänker jag ju fortfarande på det.. Jag vill typ inte inse vad han gjort, just för att jag inte vill lämna honom för jag älskar han så otroligt mycket.. Och vi har det ju så bra ihop bortsett från detta..

  • Svar på tråden Kan inte sluta tänka på det..
  • Anonym (?)

    Har han gjort mer än försökt stoppa handen i trosan? Eller stannande det där?

  • Anonym (suck..)
    Anonym (?) skrev 2017-09-24 20:40:48 följande:

    Har han gjort mer än försökt stoppa handen i trosan? Eller stannande det där?


    Nej inget mer, än så länge iallafall.. 
  • Anonym (M)

    Du borde lämna honom. Flytta absolut inte ihop med honom. Förutom det att han gång på gång kränkt din kroppsliga integritet (vilket är otroligt allvarligt) så har han hotat med att ta livet av sig om du lämnar honom. Det är en form av psykisk misshandel och en otroligt stark varningsklocka, speciellt kombinerat med hans andra beteende. Om du fortsätter en relation med honom och flyttar till honom så kommer detta med största sannolikhet eskalera och du kan komma att fara rejält illa, psykiskt och/eller fysiskt.

    Gå in och läs här och se om du känner igen dig i några fler varningstecken: www.varningstecken.n.nu/

    Jag förstår att du älskar honom och bryr dig i honom, men det finns ingenting, absolut INGENTING, du kan göra för att förändra honom. Det är något han behöver göra på egen hand. Stannar du och försöker "fixa" honom så är nog risken tyvärr stor att du råkar illa ut och att han faktiskt aldrig förändrar sig utan bara blir värre.

  • Anonym (suck..)
    Anonym (M) skrev 2017-09-24 20:50:47 följande:

    Du borde lämna honom. Flytta absolut inte ihop med honom. Förutom det att han gång på gång kränkt din kroppsliga integritet (vilket är otroligt allvarligt) så har han hotat med att ta livet av sig om du lämnar honom. Det är en form av psykisk misshandel och en otroligt stark varningsklocka, speciellt kombinerat med hans andra beteende. Om du fortsätter en relation med honom och flyttar till honom så kommer detta med största sannolikhet eskalera och du kan komma att fara rejält illa, psykiskt och/eller fysiskt.

    Gå in och läs här och se om du känner igen dig i några fler varningstecken: www.varningstecken.n.nu/

    Jag förstår att du älskar honom och bryr dig i honom, men det finns ingenting, absolut INGENTING, du kan göra för att förändra honom. Det är något han behöver göra på egen hand. Stannar du och försöker "fixa" honom så är nog risken tyvärr stor att du råkar illa ut och att han faktiskt aldrig förändrar sig utan bara blir värre.


    Men hur skulle jag kunna lämna honom? :( Jag vill inte vara utan honom, fast ändå känns det så fel ibland att vara tillsammans med han när tankarna kommer fram. 
  • Anonym (M)
    Anonym (suck..) skrev 2017-09-24 20:53:06 följande:

    Men hur skulle jag kunna lämna honom? :( Jag vill inte vara utan honom, fast ändå känns det så fel ibland att vara tillsammans med han när tankarna kommer fram. 


    Gå till en kurator, ungdomsmottagning eller dyl. och prata med någon om du behöver. Prata med dina föräldrar om du känner att det kan vara ett alternativ. Eller en vän som kan stötta dig. Men lämna måste du göra, för din egen skull. Även om det gör ont i början och känns omöjligt. Och jag tror du vet det själv egentligen också, det är därför du inte kan släppa dessa saker, därför du startat denna tråd. Våga lita på din magkänsla, ignorera den aldrig! Påminn dig själv om att du förtjänar bättre behandling, du är värd respekt och trygghet.
  • Qwehsv

    Som jag förstår det, så har ni en relation där ni inte har sex med varandra. Mitt råd till dig är att så länge du inte vill ha sex så bör du inte flytta ihop med killen.

    Du hamnar då i beroendeställning och det kommer då förmodligen sluta med att du har sex mot din vilja. Det skiljer några år emellan er, och kanske han mentalt är lite längre fram i livet än vad du är idag. Du har tre år på gymnasiet framför dig, han är klar med sina studier och redo att börja fundera på sin kommande framtid med eventuellt jobb och familj.?

    Att han gör saker mot din vilja, ska han ju aldrig göra och bara att det skett visar ju på att ni ligger på lite olika mognadsgrad.

    Nu kanske jag låter hemsk och jag vet att vi alla är olika, jag och min kille kom ihop när jag vas 15 och han 16 (vi är nu gifta och har tre barn, jag är 28 och han 29) och så fort vi va ensamma låg/pökade vi som kaniner... men då kändes det helt rätt för oss bägge..

  • Anonym (M)
    Qwehsv skrev 2017-09-24 21:01:38 följande:

    Att han gör saker mot din vilja, ska han ju aldrig göra och bara att det skett visar ju på att ni ligger på lite olika mognadsgrad.


    Nej, det visar inte att de ligger på olika mognadsgrad. Det visar att han inte respekterar hennes gränser, vilja och känslor. Det visar också att han inte håller vad han lovar.
  • Anonym (suck..)
    Qwehsv skrev 2017-09-24 21:01:38 följande:

    Som jag förstår det, så har ni en relation där ni inte har sex med varandra. Mitt råd till dig är att så länge du inte vill ha sex så bör du inte flytta ihop med killen.

    Du hamnar då i beroendeställning och det kommer då förmodligen sluta med att du har sex mot din vilja. Det skiljer några år emellan er, och kanske han mentalt är lite längre fram i livet än vad du är idag. Du har tre år på gymnasiet framför dig, han är klar med sina studier och redo att börja fundera på sin kommande framtid med eventuellt jobb och familj.?

    Att han gör saker mot din vilja, ska han ju aldrig göra och bara att det skett visar ju på att ni ligger på lite olika mognadsgrad.

    Nu kanske jag låter hemsk och jag vet att vi alla är olika, jag och min kille kom ihop när jag vas 15 och han 16 (vi är nu gifta och har tre barn, jag är 28 och han 29) och så fort vi va ensamma låg/pökade vi som kaniner... men då kändes det helt rätt för oss bägge..


    Jo alltså vi har haft sex med varandra, i över 1,5 år. Och det var EFETR jag förlorade min oskuld med honom som detta började. 
  • Qwehsv
    Anonym (M) skrev 2017-09-24 21:06:36 följande:

    Nej, det visar inte att de ligger på olika mognadsgrad. Det visar att han inte respekterar hennes gränser, vilja och känslor. Det visar också att han inte håller vad han lovar.


    Nej det förstod jag. Det finns många varningssignaler i TS inlägg. Men sen bör man även ha i baktanke att det är logiskt att en 16 åring kanske inte vill ha sex, men det är inte alls konstigt att en 20 åring vill det. Och så länge de vill olika och han inte respekterar henne så bör de gå skilda vägar. Fast det bör de väll främst pga den stora varningssignalen som tidigare i tråden nämnt, killens hot om självmord.
  • Anonym (M)
    Qwehsv skrev 2017-09-24 21:21:26 följande:

    Nej det förstod jag. Det finns många varningssignaler i TS inlägg. Men sen bör man även ha i baktanke att det är logiskt att en 16 åring kanske inte vill ha sex, men det är inte alls konstigt att en 20 åring vill det. Och så länge de vill olika och han inte respekterar henne så bör de gå skilda vägar. Fast det bör de väll främst pga den stora varningssignalen som tidigare i tråden nämnt, killens hot om självmord.


    Men problemet är inte ett dugg att de har olika behov av sex (vilket jag inte ens läser är ett problem, men men) utan att inte respektera om den ena inte vill. Blir så himla fel när du ens tar upp mognadsnivå och behov av sex beroende på ålder som en faktor. Det har noll med detta att göra i den meningen att det inte förklarar eller ursäktar hans beteende överhuvudtaget. Så varför ens ta upp det och göra ts osäker på om det kan handla om åldersskillnad?
  • Anonym (H)
    Qwehsv skrev 2017-09-24 21:01:38 följande:
    Som jag förstår det, så har ni en relation där ni inte har sex med varandra. Mitt råd till dig är att så länge du inte vill ha sex så bör du inte flytta ihop med killen.

    Du hamnar då i beroendeställning och det kommer då förmodligen sluta med att du har sex mot din vilja. Det skiljer några år emellan er, och kanske han mentalt är lite längre fram i livet än vad du är idag. Du har tre år på gymnasiet framför dig, han är klar med sina studier och redo att börja fundera på sin kommande framtid med eventuellt jobb och familj.?

    Att han gör saker mot din vilja, ska han ju aldrig göra och bara att det skett visar ju på att ni ligger på lite olika mognadsgrad.

    Nu kanske jag låter hemsk och jag vet att vi alla är olika, jag och min kille kom ihop när jag vas 15 och han 16 (vi är nu gifta och har tre barn, jag är 28 och han 29) och så fort vi va ensamma låg/pökade vi som kaniner... men då kändes det helt rätt för oss bägge..
    Håller med
Svar på tråden Kan inte sluta tänka på det..