• Äldre 25 Sep 11:51
    6963 visningar
    7 svar
    -1
    7
    6963

    Hopplösa unge! Ställer sig upp och går med stöd redan, är inte 7 månader ännu.

    Jag blir gråhårig!!!

    Han har 0 vett och lägger sig rakt bakåt, från stående, hela tiden. Och ska såklart upp och stå mot allt. Och gå. Han började krypa vid 6 månader, två veckor höll det i sig, sen skulle det börjas såhär.

    Pust. Jag hoppades han skulle vänta lite längre, storebror var 11 månader innan han började ta sig runt

  • Svar på tråden Hopplösa unge! Ställer sig upp och går med stöd redan, är inte 7 månader ännu.
  • Äldre 25 Sep 11:53
    #1

    Hjälm på!

  • Äldre 25 Sep 17:01
    #2

    Så gjorde ena ongen med, men det tog till nästan 14 månader innan ongen vågade gå själv, kanske har du lika tur (?) som vi? Går han själv el med stöd?

  • Äldre 25 Sep 17:42
    #3

    Så gjorde min äldsta, började vid 6 månader. Jag köpte faktiskt en hjälm i tyg för hen var snabb som en vessla och ställde sig upp hela tiden och gick utmed saker. Hopplöst. 

  • Äldre 25 Sep 18:28
    #4

    Vi har "hjälm"(skumgummi klätt med tyg runt huvudet och i ett kors över) och den hjälper till viss del, men han är en fena på att pricka in vassa hörn i de hål som finns.

    Han är väldigt framåt av sig och jag misstänker att vissa av fallen är pga försök att gå själv. Han går helt bra med stöd nu, och började i fredags. Det är inte bara full fart på denna unge, det är raketfart.

    Alla bara skrattar när jag beklagar mig, eller tycker att jag skryter. Ingen verkar förstå att jag tycker att det är skitjobbig. Det är som om våra katter mitt i allt skulle börja köra taxi...

  • Äldre 26 Sep 08:50
    #5

    Hade samma med vår äldsta. Gick runt möbler vid 6,5 mån. Sen hände typ inget på så där 4-5 mån. Var nöjd med att kunna krypa fram till grejer och ställa sig där. Började gå vid 11 mån. 

    Barnet var fortfarande motoriskt tidig vid 1 år men inte lika extremt som de första månaderna.

  • Fru Ve
    Äldre 26 Sep 18:11
    #6

    Mitt mellanbarn började gå längs möbler strax före 6 månader och sen gick han utan stöd strax före 9 månader. Vi hade hjälm men den lärde han sig att ta av sig direkt. Det blir mycket passning! Men han blev snabbt stadig. Vid 10 månader kunde han gå obehindrat tom med skor ute. Mina andra två söner har inte alls varit så tidiga utan mer normala. Mellanbarnet är fortfarande mycket tidig med allt även språkligt och inom matte. Vet inte vart han fått det ifrån då varken vi föräldrar eller syskonen är så.

  • Äldre 27 Sep 21:40
    #7

    Vårt barn började gå vid 7.5 månad. Vi köpte en tyghjälm och sen fick ci passa hela tiden. Efter ett tag blev gången stadig pch då behövde vi ju inte vara så oroliga.

Svar på tråden Hopplösa unge! Ställer sig upp och går med stöd redan, är inte 7 månader ännu.