• Madida

    Sy babynest - hjälp!!

    Vill sy ett babynest och jag har typ knappt suttit vid en symaskin tidigare. Bra utmaning ;)

    Sett 34795 olika beskrivningar på hur man kan sy ett men jag funderar över en sak och tänkte att det kanske finns någon riktigt duktig här som vill hjälpa mig.

    Små bebisar kräks ju ofta en del och jag förstår inte hur man ska hålla ett sådant rent? Kan man köra ett helt babynest i tvättmaskinen? Eller kan man på något sätt göra botten avtagbar? Så att det mer är som ett lakan man kan ta av och tvätta?

    Har hittat ett fantastiskt tyg som jag vill använda och detta går att tvätta i 40 grader.

    Hjälp mig tänka! ;)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Sy babynest - hjälp!!
  • emc85

    Går tyget och stoppningen att tvätta så kan man köra hela i tvättmaskinen. Det som är viktigt är att man sytt fast all stoppning i tyget annars kan det korva sig. Jag har gjort så att jag sytt tunna "kuddar" som jag har haft i huvudänden, kräks bebisen så räcker det att tvätta den och sen har babynestet tvättats någon gång ibland. Dessa "kuddar" är ett tunnt lager vadd mellan tyg och är i princip lika platt som en dubbelvikt filt.

  • Madida
    emc85 skrev 2017-09-25 13:36:26 följande:

    Går tyget och stoppningen att tvätta så kan man köra hela i tvättmaskinen. Det som är viktigt är att man sytt fast all stoppning i tyget annars kan det korva sig. Jag har gjort så att jag sytt tunna "kuddar" som jag har haft i huvudänden, kräks bebisen så räcker det att tvätta den och sen har babynestet tvättats någon gång ibland. Dessa "kuddar" är ett tunnt lager vadd mellan tyg och är i princip lika platt som en dubbelvikt filt.


    Tack för svar! :)
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Sy babynest - hjälp!!