• Äldre 25 Sep 16:36
    19560 visningar
    30 svar
    30
    19560

    Vattenavgång

    När har erat vatten gått?

    Vilken tid på dygnet och vad gjorde ni när vattnet gick? :) lägg gärna till vilken grav. Vecka ni var i :)

    Har bara hört att vattnet gått på natten när man sover eller typ ska upp o kissa för 70-11 gången..

    Hade varit kul att höra om någon som har en annan upplevelse? Kanske i mataffären? På dagis när man hämtar syskonen?

  • Svar på tråden Vattenavgång
  • Äldre 25 Sep 16:39
    #1

    Låg i soffan och kollade på tv vid 20-21 på kvällen. Reste mig upp och då sa det splat och vattnet gick ordentligt!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 25 Sep 16:42
    #2

    Med min första gick vattnet på morgonen när jag steg upp, hade haft värkar till och från under natten. Va i v 38+6 och förlossningen kom inte igång utan jag blev igångsatt dagen efter.

    Med andra gick vattnet inne på förlossningen, precis innan bm skulle ta hinnorna. Va i v 40+1 då. En halvtimme senare va tösen ute :)

    Så jag har tyvärr inte nån roligare historia än så att bjuda på :)

  • Anonym (Dripp­dropp)
    Äldre 25 Sep 16:45
    #3

    På dass, midsommaraftons kväll :D var i v 40+3 och två dagar senare var han ute :)

  • Äldre 25 Sep 17:03
    #4

    Låg i sängen, klockan var 16:15, sambon kom hem och jag skulle resa mig upp för att säga hej. Det bara forsade ut!

  • Äldre 25 Sep 17:04
    #5
    linb01 skrev 2017-09-25 17:03:18 följande:

    Låg i sängen, klockan var 16:15, sambon kom hem och jag skulle resa mig upp för att säga hej. Det bara forsade ut!


    Glömde, var i v. 37+4
  • Äldre 25 Sep 17:31
    #6

    Vatten gick kl 11 veckan innan planerade snitt i vecka 37

  • Anonym (K)
    Äldre 25 Sep 18:44
    #7

    Med första barnet var jag i v 38+5. Gick och la mig ca 22 men var uppe och kissade minst en gång i timmen. Kl 2.20 vaknade jag igen av att jag var extremt kissnödig, mycket mer än de tidigare gångerna under kvällen/natten. Satte mig på sängkanten och kände bara "shit, jag kommer inte hinna till toan, jag kissar på mig!" så jag reste mig upp snabbt (eller så snabbt som det går när man är höggravid) och det bara forsade ut. Stod i en stor pöl med fostervatten och det fortsatte rinna längs benen. Till saken hör att jag hälsade på på kollot jag jobbar på och pappan till barnet jobbade den perioden. Vi sov i olika rum så jag gick dit medan det fortsatte rinna längs benen. Det blev värsta snigelspåret efter mig, haha!

    Med andra barnet vaknade jag kl 2, också i v 38+5, av att det knäppte till. Kände igen känslan från första barnet så rusade in på toa och hann precis sätta mig på toan när vattnet kom. Jag hann dock inte dra ner trosorna... :)

  • Äldre 25 Sep 19:06
    #8

    Kl 03 på natten,vaknade av att jag trodde att jag hade kissat på mig men förstod att det var något annat när jag ställde mig och det bara forsade

    Värkarna kom 12 timmar senare och ytterligare 12 timmar senare är sonen född. 24 timmar efter att vattnet hade gått!

  • Äldre 25 Sep 19:07
    #9
    ViTvåBlirTre skrev 2017-09-25 16:42:02 följande:

    Med min första gick vattnet på morgonen när jag steg upp, hade haft värkar till och från under natten. Va i v 38+6 och förlossningen kom inte igång utan jag blev igångsatt dagen efter.

    Med andra gick vattnet inne på förlossningen, precis innan bm skulle ta hinnorna. Va i v 40+1 då. En halvtimme senare va tösen ute :)

    Så jag har tyvärr inte nån roligare historia än så att bjuda på :)


    Med andra barnet, var du på förlossningen för igångsättning då eller? :)
  • Äldre 25 Sep 19:18
    #10
    Mamman8 skrev 2017-09-25 19:07:51 följande:

    Med andra barnet, var du på förlossningen för igångsättning då eller? :)


    Nä förlossningen satte igång av sig själv, hade täta värkar ett par timmar innan vattnet gick :)
Svar på tråden Vattenavgång