• Helba

    Vad kan jag fråga chefen?

    Kan jag fråga "vad ville du?". Det känns nästan för otrevligt. Likaså gör "vad gällde det?". "Vad hade du på hjärtat?" känns för personligt för chefen. Kommer inte på fler uttryck för att fråga någon vad de ville som är professionellt men inte för personligt eller otrevligt.

  • Svar på tråden Vad kan jag fråga chefen?
  • BossHoss

    Jag kan fråga min chef i stort sett vad som helst.
    Om han kommer förbi och jag är upptagen så kan jag fråga vad han ville/hade på hjärtat osv. Har en mycket bra chef också.
    det beror nog på hur din relation till din chef ser ut eller hur denne är som person

  • OF

    Jag använder alla tre uttryck till mina chefer och kollegor. Det handlar ju även om ton och hur man säger saker. Vad hade du på hjärtat kan låta skarpare än vad ville du om man säger den första baket och den sista trevligt.

  • Anna60

    Beror på vilken förhållande du står till din chef. Själv kan jag säga vad som helst. Ringer han kan jag säga att "Vad fan vill du, vet du inte hur mycket jag har att göra?".  Om jag är på det skämtsamma humöret. Är jag på mitt normala snälla humör så blir det så som du själv säger: Vad var det du hade på hjärtat? Vad ville du? Vad kan jag hjälpa dig med?

    Finns massor av sätt.

  • Oklok

    Jag kan säga ungefär vad som helst.

    Annars tycker jag i ett sånt läge så är:
    "Vad tänkte du på/ vad funderar du på"
    Är rätt så neutralt.

    Men inget blir konstigare än vad du gör det. Mycket handlar ju om tonläge också.

  • Gryntroll

    "Såg att du letade efter mig/sökte mig/ringde mig, var det något du undrade?"

    alternativt vad kan jag hjälpa dig med?

Svar på tråden Vad kan jag fråga chefen?