• Anonym (Fråga?)

    Vem äger rätten till bilder och filmer när man var liten?

    Hej. Är en kille på 22 år som har en fråga?

    Vem äger rätten till bilder och filmer när man var liten?

    Mamma hävdar att hon och pappa äger rätten på filmerna Och bilderna och jag inte får rotta bland deras bilder och filmer som togs på mig när jag var liten?

    Finns en liten poäng bakom det men samtidigt när jag var exempelvis var bebis kunde jag ju inte själv ta bilder på mig själv och inte betala för det.

    Jag tycker jag också har ägarrätt till bilderna och filmerna som togs på mig när jag var liten.

    Vad tycker Ni om ägarrätten till bilder och filmer på en själv när man var liten?

  • Svar på tråden Vem äger rätten till bilder och filmer när man var liten?
  • Anonym (oj)

    Men varför tjafsar du om det?? Du kan väl ta kopiorna på DERAS bilder om du kräver dom.

  • EpicNurse
    Anonym (oj) skrev 2017-09-26 14:40:49 följande:

    Men varför tjafsar du om det?? Du kan väl ta kopiorna på DERAS bilder om du kräver dom.


    +1
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Z)

    Den som har tagit en bild äger rätten till bilden.

  • Anonym (kvinna)

    Det är deras egendom tills dom går bort eller vill ge dom till dig. Du kan be att få en kopia men det är upp till dom om dom vill eller inte

  • Anonym (Fråga?)
    Anonym (oj) skrev 2017-09-26 14:40:49 följande:

    Men varför tjafsar du om det?? Du kan väl ta kopiorna på DERAS bilder om du kräver dom.


    Ja men de inte ens att jag ska rota bland bilderna och filmerna.
  • Anonym (Fråga?)
    Anonym (Fråga?) skrev 2017-09-26 14:45:34 följande:

    Ja men de inte ens att jag ska rota bland bilderna och filmerna.


    Menade att de inte ens vill att jag ska rota bland filmerna och bilderna.
  • Tyyvhy

    Kanske finns det filmer/ bilder av en annan karaktär och som inte är tänkta för dina ögon. Därför vill decinte att du rotar där....

  • Anonym (oj)
    Anonym (Fråga?) skrev 2017-09-26 14:45:34 följande:
    Ja men de inte ens att jag ska rota bland bilderna och filmerna.
    Nä, då får du låta bli det.
  • Kjell2
    Anonym (Fråga?) skrev 2017-09-26 14:34:19 följande:

    Hej. Är en kille på 22 år som har en fråga?

    Vem äger rätten till bilder och filmer när man var liten?

    Mamma hävdar att hon och pappa äger rätten på filmerna Och bilderna och jag inte får rotta bland deras bilder och filmer som togs på mig när jag var liten?

    Finns en liten poäng bakom det men samtidigt när jag var exempelvis var bebis kunde jag ju inte själv ta bilder på mig själv och inte betala för det.

    Jag tycker jag också har ägarrätt till bilderna och filmerna som togs på mig när jag var liten.

    Vad tycker Ni om ägarrätten till bilder och filmer på en själv när man var liten?


    Dina föräldrar bestämmer om vi antar att de tagit bilderna.


  • BossHoss
    Kjell2 skrev 2017-09-26 15:12:41 följande:
    Dina föräldrar bestämmer om vi antar att de tagit bilderna.
    Spelar det någon roll om de har tagit bilderna?
    Vi har anlitat en fotograf och tagit bilder åt oss. Vi har gjort en fotobok/kallender och givit en var till våra respektive föräldrar. Men det är väl ändå deras bilder, jag har numera ingen rätt att kräva tillbaka denna gåva bara för att jag vill.. 
    Eller?
Svar på tråden Vem äger rätten till bilder och filmer när man var liten?