Inlägg från: muuppeens |Visa alla inlägg
  • muuppeens

    BF november & stannar kvar på FL

    Är också gravid med första barnet, Bf 13e november :)!

  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-05 20:27:14 följande:

    Tjoohoo, en till :) Hur mår du? Jag mår faktiskt bra förutom lite smärtor då och då under revbenen men jag tycker tiden står vääääldigt stilla. Längtar så mkt! Allt är inhandlat, BBväskan packad och jag slutade jobba för 6 veckor sedan så jag är något uttråkad...


    Vad skönt att du mår bra! Jag mår helt okej jag också, lite svårt att sova men är ändå hemma från jobbet nu så kan gott och väl sova om dagarna :)! Jag håller på att packa BB väskan men saknar endast ombyte till mig och mannen men tänkte tvätta kläderna i parfymfritt innan :)! Hur försöker du fördriva tiden?
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-05 21:15:17 följande:

    Jag vilar ganska mkt, känner att det är lika bra att passa på nu. Annars är det träning i den mån jag orkar, promenader med hunden och en hel del besök hos vänner. Själv då? Vet ni könet på bebisen?


    Skönt! Vad har ni för hund?

    Vilar, fixar med det sista, ute i skogen mycket, plöjer serier osv :P. Nej, vi vill att det ska bli en överraskning, ni då?
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-06 09:02:56 följande:

    En schäfer, så jag har inte så mkt val än att ta mig i kragen och gå ut. Jag väntar en pojke, det var svårt att missa vid ultraljudet så som han låg och blottade sig :)


    Åh vad mysigt! Vi har en blandis - vit herdehund/border collie :)!

    Haha, hade ni tänkt ta reda på det annars?
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-06 21:01:05 följande:

    Japp, jag var så nyfiken så jag hade nig inte kunnat hålla mig från att fråga om jag inte hade sett. Jag intalar mig att han kommer en vecka tidigt, har du "fått för" dig ngt?


    Vi får väl se om han kommer då :)! Nja, eller jo, att ungen väger rätt mycket. Så hoppas på tidig förlossning:P...
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-15 19:49:18 följande:

    Ja, nätterna är hopplösa :( Trött men att sova sammanhängande är ju bara att glömma. Men nu har snart en dag till gått :)


    Jo, det är lite störande. Får du någon tid för vila under dagen då?
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-15 20:59:34 följande:

    Brukar vila nästan 1,5 timma eller två mitt på dagen så det går ingen nöd på mig. Har du förberett allt hemma?


    Vad skönt :)! Jodå nu börjar alla bitar falla på plats! Hur har du gjort med bäddning av vagn och hur tänkte du klä den lilla vid hemgång om det är riktigt kallt?
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-10-17 15:31:16 följande:

    I vagnen har jag bäddat med babynest och en varm åkpåse, blir det svinkallt tänkte jag byta ut babynestet mot ett fårskinn. Hemgång tänker jag sker i body, byxor, mössa och en typ av overoll (tänk dig tunnare åkpåse som har inbyggda vantar). Tror snarare att trixet blir att inte klä honom för varmt :)


    Tack :)! Tycker det är så svårt när man inte vet hur kallt/varmt det blir.
  • muuppeens

    Nu börjar sammandragningarna förvandlas till onda förvärkar. Men vill så gärna att bebisen stannar till åtminstone söndag då jag har en del att "göra" denna vecka :/! Gick in i vecka 38 idag (37+0)

    Hur går det för er? :)

  • muuppeens

    Jag längtar jag också! Men känns som dessa förvärkar kommer hålla i sig ett bra tag :(! De kommer och är kraftiga och sen försvinner de I någon dag :(!

  • muuppeens

    Kraftiga värkar mellan 2-4.30 så ögonen tårades.... Men sen släppte det och jag kunde somna... Det suger verkligen att det inte kan komma igång på riktigt när man får skyhöga förhoppningar...

    Hoppas din lilla kille vill komma snart! :)

  • muuppeens

    Jag hade lätt föredragit vattenavgång så man kan bli igångsatt ifall värkarna inte satt igång, då vet man ju att bebisen kommer inom 1-3 dagar, men nu vet jag inte hur länge man ska gå med detta :(!!

    Känner du av något? Är du hemma om dagarna? :)

  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-10-31 18:34:01 följande:

    Lite så jag också resonerar, då får man ju någon typ av sista datum. 14 dagar efter BF vill man helst slippa tänka på :D

    Jag har sammandragningar och typ ilsmärtor neråt livmodertappen förmodar jag att det är (antar att bebis sjunker neråt och att det är vad som gör ont när jag går). Annars inget sådant, bara standard foglossning.

    Jag har varit hemma heltid sedan v 28 på grund av foglossning och ryggsmärta. Börjar väl bli aningen uttråkad på att gå hemma, men det är ju knappt så man tar sig ut. Jag är expert på att plöja serier i ett rasande tempo dock ;)

    Har ni gått hemma länge eller bara nu på slutet?


    Exakt. Det skrämmer mig att det liksom inte behöver vara så nära, utan att det liksom kan dra ut på tiden och att man går över istället.

    Usch vad tråkigt med foglossning :(!

    Jag har varit hemma sedan den 13 september. Blev beviljad graviditetspenning då jag har ett tungt jobb. Så klättrar på väggarna här hemma.....
  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-11-01 06:52:39 följande:

    När var ditt BF? Tror inte jag såg det i tråden. Har du lika kort tid kvar som Elisa82?

    Ja, det finns roligare saker i livet än foglossning, men får väl vara tacksam så länge man inte sitter i rullstol även om jag inte ser utomhus särskilt ofta (andra våningen utan hiss).

    Kan tänka mig att du klättrar om du är van vid ett tungt jobb. Jag har ett skrivbordsjobb så sitta still är jag duktig på. Har ni "boat" mycket, fnölat och bökat inför bebis ankomst? Är det ditt första barn muuppeens eller har du syskon att ta hand om?

    I natt har jag haft ruggigt smärtsam typ mensvärk 2-3 gånger som jag vaknat av. Och nu på morgonen känner jag mig ganska mörbultad långt ner, typ öm. Gör ont när jag går, någon av er som känner igen det?


    Jag har bf den 13/11. Men hoppas att den lilla kommer i veckan :)!

    Ja, absolut det är bra så länge man kan gå någorlunda trots foglossning!

    Jag har nog rensat alla lådor 110 ggr under tiden jag varit hemma och sorterat bebisens kläder lika många gånger :P själv då?

    Det är vårt första barn, ditt/erat också?

    Kanske kan vara bebisens huvud som trycker neråt? Har nog inte haft så själv.
  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-11-01 11:50:03 följande:

    Då är det ju snart ditt datum, mindre än två veckor kvar, nedräkning! Jag har 21 dagar till BF i dag. Tror definitivt inte min kommer i veckan (hoppas går ju). Men kanske nästa. Tror du våra bebisar går med på det, du denna vecka och jag nästa? Jag lämnade vräkningsordern till min i god tid tycker jag ;)

    Har ni kollat om det är pojke eller flicka? Vi bestämde oss för att inte göra det, ska bli så spännande att se vad det blir. Filurar mest på hur kombinationen av mitt och sambons utseende ska se ut :).

    Det är vårat första barn också. Jag hann innan 30 i alla fall :P Fyller 29 den 21 november :P

    Jag spekulerade också i det att det kan vara huvudet som trycker neråt. För när jag var hos barnmorskan i vecka 35 så sade hon att bebis hade huvudet neråt, men det var ruckbart. Fast så vitt jag har läst kan man inte utläsa så mycket via det? De kan vara ruckbara till i princip när förlossningen kör igång om jag förstått rätt. Bara plågas vidare och hoppas att dagarna går fort helt enkelt :)


    Haha, man kan ju alltid försöka, men tror nog att se struntar i vräkningen :P jag har sagt åt min att komma i oktober men nu är november här och ungen ligger fortfarande i magen :P...

    Vi valde att inte kolla även fast vi både är så nyfikna, vill gärna att det ska bli en överraskning. Har ni några starka känningar kring vad ni väntar? :)

    Varför funderar du över kombinationen av era utseenden?

    Exakt, verkar ju som att bebisarnaa huvuden kan vara ruckbara fram till förlossningen, så jättesvårt att veta.

    Tycker du dagarna går fort eller långsamt? Jag tycker dagarna går fort ändå, har jämt hört av alla blivande föräldrar att dagarna går så extremt långsamt, men det har inte jag märkt av.. Bara drygt att vara hemma som sagt, men finns ju alltid saker att göra :)!
  • muuppeens
    Anyver skrev 2017-11-02 13:26:45 följande:

    Jag ska försöka lämna en ny vräkningsorder. Men det här med ananas, pepparkakor, basilikate och allt vad det är struntar jag nog i. Färdknäppen är jag snart i för dåligt skick för, men det går än så länge av och till. 

    Jag har hela tiden haft en känsla av att det är en pojke, men alla andra inklusive min sambo tror att det är en tjej, så jag börjar tvivla. Det är lika välkommet oavsett. Vad tror du bökar runt i din mage?

    Det är väl egentligen inte just kombinationen av utseenden, utan jag är nyfiken på hur bebis kommer att se ut generellt. Jag och min sambo är mycket olika. Han är blåögd, ljusa pigment, kraftig benstruktur i ansiktet. Jag är brunett, mörkögd och väldigt rund och mjuk i benstrukturen. Kan bli intressant kombo :)

    I och med att jag är begränsad i rörlighet så går dagarna ytterst långsamt. Ju mer jag lyckas sova per dag ju lyckligare blir jag för då går dagen lite fortare. Jag kan oftast bara pyssla med någon hushållsuppgift per dag, sedan har jag för ont i fogar och rygg och får återgå till soffan och plöja serier. Hängde upp gardiner i går, det har jag fått sota för i dag. Men skönt att du kan hålla igång. Bor ni i hus med då? Då brukar det ju finnas att göra. Jag bor i lägenhet, man kan bara skura toan så många gånger ;)

    Sedan har jag fullt utslagen julnojja, i vanliga fall brukar jag vara anti allt som har med jul att göra innan den 1 december, men i år kan jag knappt bärga mig tills vi får sätta upp adventsljusstakar och julgran, kan det vara hormonbetingat tro?


    Ja, försök lägga in en ny vräkningsorder så hoppas vi på det bästa! Jag har testat zonterapi i ett par veckor men än så länge verkar det inte funka. Tror nog det ända sättet är vila tyvärr...

    Är det något speciellt som fått dig att tro på pojke? Jag är väldigt kluven, trodde tjej ett bra tag sen blev det pojke och häromdagen kom jag på mig själv med att säga henne så jag vet inte än, men det är samma här - lika välkommet oavsett :)!

    Jaha, då förstår jag, det blir nog en bra kombo ändå :)!

    Vad tråkigt att dina dagar inte går så fort, men serier är alltid ett bra tidsfördriv :)! Vi kollade nyss klart på stranger things. Vi bor typ i ett radhus så vi har en liten tomt osv, så det finns att göra. Du kan inte hitta något annat att göra då? Som rita, sy, spela osv? :)

    Åh förstår vad du menar, jag frågade mannen om vi inte kunde klä julgranen tidigare I år men han tycker att man ska göra det dagen innan jul... Men snart sliter jag nog upp granen utan hans vetskap :P.....
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-11-02 20:23:26 följande:

    Hej tjejer! Hur går det för er? Hade BF igår men än så länge har lillkillen inte visat några tecken på att han vill komma ut. Har gått hemma sedan 25 augusti så är lagom uttråkad vid det här laget.


    Jodå, det går väl men börjar bli extremt tråkigt att vänta..

    Hoppas din lilla kommer snart! Inga känningar?
  • muuppeens
    Elisa82 skrev 2017-11-10 23:28:45 följande:

    I söndags kom äntligen min älskade pojke :) Vi kom hem i förrgår och myser mest hela tiden. Eller ja, jag myser och han sover ;)


    Åh! Grattis!!! Måste vara helt fantastiskt!!
  • muuppeens

    I lördags gick vattnet hemma i sängen strax innan läggdags, fick åka till lasarettet på koll men fick åka hem och försöka sova och återkomma dagen därpå. Men blev hemskickade då också med planerad igångsättning i måndags morse. Värkarna startade strax innan 11 och 18.27 föddes denna lilla grabb. 48 cm och 3230gram ren kärlek. Klarade förlossningen med endast lustgas! Är så extremt stolt över mig själv och min underbara man som stöttade mig hela tiden. Lillgrabben behagade att komma på Bf också, som grädde på moset!

Svar på tråden BF november & stannar kvar på FL