• Elis73

    Behöver hjälp med företagssida...

    Har gjort en sida för mitt företag. Problemet är att jag inte fått till inställningarna som jag vill. 

    Min tanke var att folk skall kunna gilla och dela - men inte kommentera. Tyvärr så har det kommit kommentarer som jag inte vill ha. 

    1. Kan jag få bort kommentarerna?
    2. Hur gör jag för att spärra för kommentarer? 

    Just nu har jag försökt genom att gå på "Inställningar" / "Allmänt" / "Inlägg från besökare" och bockat i: "Tillåt inte inlägg från andra användare på sidan".

    Men det kanske bara betyder att man inte kan göra NYA inlägg? Det kanske inte är möjligt att besökare inte kan kommentera?
     

  • Svar på tråden Behöver hjälp med företagssida...
  • Elis73

    Sidan är tänkt som ett skyltfönster och visa vad vi gör för anställda, lokal omgivning och framtida medarbetare. Kunderna (industrisektor, inte privata konsumenter) finns i andra länder och med dem kommunicerar vi på andra sätt. Jag vill undvika sandlåda och halvspydiga kommentarer som berör våra anställda. (Annars vill man t.ex inte vara med på bild.) Eventuella kommentarer kring företaget skulle inte vara ett bekymmer! 

  • Elis73

    Jag skapade sidan genom min egen privata sida. Längst ner till vänster finns rubrik "Skapa" där man kan välja "Annons", "Sida", "Grupp" och "Annons". Valde "Sida" och på nästa vy valde jag "Företag, Industri eller Institution".

    Sidan är allstå kopplad till min privata sida och jag administrerar den tillsammans med en annan person på företaget. 

  • Almina
    Elis73 skrev 2017-09-28 07:22:31 följande:

    Jag skapade sidan genom min egen privata sida. Längst ner till vänster finns rubrik "Skapa" där man kan välja "Annons", "Sida", "Grupp" och "Annons". Valde "Sida" och på nästa vy valde jag "Företag, Industri eller Institution".

    Sidan är allstå kopplad till min privata sida och jag administrerar den tillsammans med en annan person på företaget. 


    Men alltså, vad då för privata sida? Finns ju massa olika ställen man kan göra privata sidor på.
  • Elis73

    Gud förlåt vad otydlig jag är!!!!

    Det är alltså en Facebooksida. Självklart har företaget en vanlig hemsida som fungerar som fönster mot kunder. Facebooksidan är ett komplement som bara är tänkt att visa ögonblicksbilder ur vardagen.

Svar på tråden Behöver hjälp med företagssida...