Så ska gåtan med manliga storband lösas
Forum Hjälp/Råd - Adoption
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Vill inte ha ungen

Tor 28 sep 15:14 Läst 2977 gånger Totalt 13 svar
    Tor 28 sep 15:14 -1

..Ja jag vet inte vart jag ska börja..

I förra månaden så hade jag sexuellt umgäng med en tinderdejt, och vi hade sex o.s.v.. ..Igår ringde idioten och säger att hon inte fått sin mens ännu varpå jag ber henne ta ett gravtest..
    Hoppsansa.. Det var visst positivt :( ..Men saken är den att jag inte på långa vägar kan försörja en unge just nu, och HON vill dessutom behålla den då hennes religon inte tillåter abort..

Snälla hjälp mig!! Vad ska jag göra?

• Tor 28 sep 15:23 #2

Finns inget du kan göra förutom att använda kondom nästa gång och ta ett beslut ifall du vill vara delaktig i barnets liv eller inte. Förstår om du har panik nu då det är en väldigt stor, oplanerad och livsförändrade nyhet men försök ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.

• Tor 28 sep 15:23 #3

Finns inget du kan göra förutom att använda kondom nästa gång och ta ett beslut ifall du vill vara delaktig i barnets liv eller inte. Förstår om du har panik nu då det är en väldigt stor, oplanerad och livsförändrade nyhet men försök ta det lugnt och ta inga förhastade beslut.

• Anonym (Hört talas om kondom­?)
    Visa endast
    Tor 28 sep 15:26 #4
    BIGGAN12456789 skrev 2017-09-28 15:14:10 följande:

I förra månaden så hade jag sexuellt umgäng med en tinderdejt, och vi hade sex o.s.v.. ..Igår ringde idioten och säger att hon inte fått sin mens ännu varpå jag ber henne ta ett gravtest..

Hoppsansa.. Det var visst positivt :( ..Men saken är den att jag inte på långa vägar kan försörja en unge just nu, och HON vill dessutom behålla den då hennes religon inte tillåter abort..

Antar att ni inte använde kondom? Och du borde vara tillräckligt gammal för att veta hur barn blir till och dessutom ta DITT ansvar för att se till att inga barn blir gjorda om du inte vill. Att lita på att den andra äter p-piller eller liknande är inte att ta ansvar, det är att överlåta det åt någon annan. Vem var det som var idiot nu igen?

Men nu är skadan skedd och barnet finns där. Så, antingen får du väl bita i det sura äpplet och ta ditt ansvar nu eller så försöker du återigen lägga det på någon annan att lösa...
  • Anonym (K)
    Visa endast
    Tor 28 sep 15:28 #5
    BIGGAN12456789 skrev 2017-09-28 15:14:10 följande:

Vad har hon för religion där hon ska ligga med främlingar från Tinder men inte ska göra abort?

Kräv faderskapstest såklart.

Men är barnet ditt får du betala och använda kondom nästa gång.
  • Anonym (Hahah­a)
    Visa endast
    Tor 28 sep 15:33 #6

Ja bara älskar hur du nyss skrev i en annan tråd och idiot förklara en tjej som vill göra abort :p Enligt min åsikt är ni båda lika stora idioter :D Ni kanske skulle börja dejta

• Anonym (ff)
    Visa endast
    Tor 28 sep 16:06 #6

Inte mycket du kan göra så här i efterhand. Har hon sagt att hon ska behålla barnet?
    Ta faderskapstest innan du betalar underhåll.
    Får du jättemycket ångest vänder du dig till din vårdcentral och säger att du behöver någon att tala med.
    Försök ta en sak i taget, ungen är inte född ännu.

• Anonym (Dumma påg!)
    Visa endast
    Tor 28 sep 16:07 #7

Använda kondom så klart, ditt jävla miffo! Ibland får man tänka till, när man har 1 nights ! Det kan bli en unge, om bruden vill ha kvar den. Hon har all rätt till det, eller inte. Och det är INTE bara hennes ansvar! Man är ju 2 om att knulla? Och kan man lita på en 1 night? Och vad är det för religion som tillåter 1 nights, men inte abort? Någon ny?

• Anonym (ff)
    Visa endast
    Tor 28 sep 16:08 #8

Har du ingen inkomst träder det sk välfärdssamhället / skattebetalarna in

• Anonym (Dumma påg!)
    Visa endast
    Tor 28 sep 16:10 #9

Ha, ha, alla var visst överens här, och skrev på samma gång? Det är det man kallar samstämmighet, och du har fått svar?

• Tor 28 sep 16:58 #10

Ja du lär av detta och ta ansvar för ditt eget skydd i fortsättningen. Du kan inte göra ett skit. Du har inget att säga till om vad gäller abort.

• Tor 28 sep 19:17 #11
    Bibbidi skrev 2017-09-28 15:23:19 följande:

Detta. Plus att du säkert kan få kuratorkontakt via MVC om du har behov av att prata igenom dina känslor.
  • Anonym (ff)
    Visa endast
    Lör 30 sep 01:12 #12

hur går det?

• Lör 30 sep 12:21 #13
    Bibbidi skrev 2017-09-28 15:23:19 följande:
    Så är det.
Svara i tråden: Vill inte ha ungen
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Adoption
Svara i tråden...

Innehåll