• SpecialK

    Har ni några kloka ord, som ordspråk och motton..?

    Här kan vi alla dela med oss av kloka, roliga och tänkvärda ord. Över 1000 år gamla eller din mammas kloka råd. :) Roliga motton man nångång läst nånstans som har fastnat sådär bara.. eller nåt ni kommit på själv?

    Min farmor sa tex skämtsamt om min farfar: Har man tatt fan i båten får man ro honom i land också..

    Ett annat tänkvärt citat som jag inte vet vem det kommer ifrån är "Moderns hjärta är barnets skolrum"

    Sugen på att få höra mer!!

  • Svar på tråden Har ni några kloka ord, som ordspråk och motton..?
  • Knytets

    De tår du trampar på idag kan höra samman med de arsle du måste slicka imorron....

    Haha..tycker den e skön..

    Men annars stört diggade jag "alla ligger i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna"....


    //Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Elinore

    "Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns"

  • Gisse the one and only

    "Allt har en ände och korven den har två."

  • Nattviolen

    Lite skämtsamt:

    Det är inte korven man blir tjock av - det är såsen

    Och när jag var (mycket) yngre ville jag ha en sammetsaffisch med texten

    Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst.

  • Avalon

    "De människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut." Colette

    "Kvinnan är precis så gammal som hon ser ut före frukost." Edgar Howe

    "Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne." Paul Geraldy

    "Det finns män som är lika mycket kvinnor som sina mödrar och kvinnor som är lika mycket män som sina fäder, ty själen har inget kön." Drottning Kristina

    "Kärlek är vänskap som har fattat eld. Den är tyst förståelse, ömsesidiga förtroenden, att dela och förlåta. Den är lojalitet i medgång och i motgång. Den nöjer sig med det som inte är perfekt och tillåter mänsklig svaghet." Ann Landers

    "Hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem, att vi kallar dem vardagliga. " H C Andersen

    "Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande."
    Alexander Woolcott

    "Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger."
    Elmer Dikonius

    "Framtiden ser ut som en babianröv, färgglad och full av skit."
    Arne Anka

    "Födda till original, hur kommer det sig att vi dör som kopior?"
    Edvard Young

    Några stycken...

  • SpecialK

    seafree, jag tror det var John Lennon som sa så: Life is what happens to you
    While you?re busy making other plans, den är från låten "beautiful boy" :) Jag tycker också om det uttrycket..

  • Marlene B

    '''Bättre ett ärligt nej än ett falskt ja''''

    **Åsikter är som spikar lätta att slå i men svårare att dra ut***

    Har fler meningar i pressen som stämmer så bra!!!

  • Gisse the one and only

    "Den som väntar på någon som har gått, har väntat förlänge"

  • citronella

    Hellre rik och frisk än fattig och sjuk

    Hellre äter jag själv än ser mina barn svälta

Svar på tråden Har ni några kloka ord, som ordspråk och motton..?