• jalo

    Undvik Biltemas bilbana - godkänd fr 18 mån men livsfarlig

    Hej

    Vill uppmärksamma alla på att undvika Biltema tågbana i trä. Bitar som utgör kvävningsrisk lossnar och företaget tar inget ansvar. produkten är godkänd för barn from 18 månader, men Biltema hävdar att produkten måste användas på ett speciellt sätt. Att den gått sönder när en 1.5-åring lekt med tågbana tar de inte ansvar för. Värdelöst!

    www.expressen.se/gt/biltemas-leksak-gick-i-bitar-mitt-barn-hade-kunnat-kvavas/


    Jasmine Axblom
  • Svar på tråden Undvik Biltemas bilbana - godkänd fr 18 mån men livsfarlig
  • Jo men

    Vart är förälderns ansvar i det hela? Som förälder får man ju se till att inte låta barnet leka med sånt den inte är mogen för. Stoppar barnet småsaker i munnen så ge dom inte leksaker där småsaker KAN lossna. På nåt sätt har tågbanan gått sönder och det är väl inte någon vuxen som lekt sönder den eller? Utredning har ju gjorts och produkten blev inte återkallad. Kanske låta hårt men ser inte att tillverkaren eller Biltema gjort nåt fel, möjligtvis föräldern.

  • Tirem

    Egenansvar!!!! ALLA leksaker kan gå sönder! Ska vi stämma skogen för att ett barn råkat stoppa ett ekollon i munnen? Ekollonet är också en kvävningsrisk!

    Jag vet, vi rullar in ungarna i bubbelplast och låser in dem i ett vadderat rum och håller dem inlåsta tills de är myndiga! Fast nej, det går ju inte! Bubbelplast är inte CE märkt!

  • Frontline
    Tirem skrev 2017-09-28 22:25:21 följande:
    Egenansvar!!!! ALLA leksaker kan gå sönder! Ska vi stämma skogen för att ett barn råkat stoppa ett ekollon i munnen? Ekollonet är också en kvävningsrisk! Jag vet, vi rullar in ungarna i bubbelplast och låser in dem i ett vadderat rum och håller dem inlåsta tills de är myndiga! Fast nej, det går ju inte! Bubbelplast är inte CE märkt!
    Haha så klockrent
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Undvik Biltemas bilbana - godkänd fr 18 mån men livsfarlig