• Anonym (Kaffedraken)

    Akut hjälp Adwords!

    Hej! Jag har drivit företag inom bemanningsbranschen i ungefär 3 månader. Har inte fått några kunder ännu, testat annonsera med mera. Är rätt stor konkurrens men jag har en nischad idé inom branschen och hoppas kunna locka kunder tack vare högre kvalité än konkurrenterna. Jag behöver dock få folk därute att veta att jag finns och har funderat på Adwords. Vad har ni för erfarenheter av detta? Jag har totalt 1000 kronor som jag kan lägga på detta. Inte mycket alls alltså.

    Mina funderingar:
    - Bör man lägga en högre daglig budget och avsluta när man ser att budgeten på 1000 kronor är uppnådd? Kan man göra så?
    - Vad har ni för erfarenhet av Adwords? Hiss eller diss?
    - Några allmänna tips?
    - När man ska göra en kampanj kan man lägga till cirka 20 sökord. Jag matade på och en del sökord innehåller 320 träffar (?) och andra 0. Jag trodde att det var en fördel att komma på så många sökord som möjligt men man verkar betala för det också genom högre budget. Hur ska man tänka här? Plocka bort de mest populära sökorden? Ha med färre sökord? Råd tack!
  • Svar på tråden Akut hjälp Adwords!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hej Gurra, 

    Jag var i en liknande sits som dig och visste inte riktigt hur jag skulle få in mina kunder till mitt företag. Sedan tipsade en vän till mig om tjänsten www.tiluto.se som hjälpte mig över telefon med hur jag skulle lägga upp min marknadsföring. Han som jag pratade med över telefon var väldigt duktig på just AdWords som jag tyckte var lite märkligt eftersom det det är en tjänsteförmedlare. 

    Men mitt tips är att ringa till dom och få lite gratis hjälp:)

    Ha en fin dag
    Maria
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har haft otroligt dåliga erfarenheter av Adwords, och otroligt bra erfarenheter av Facebook, så jag hade lagt pengarna där, speciellt som du har sån liten budget. Mycket bättre targeting om du kan din målgrupp.

    Kör du på det, så gör ett par tre olika annonser med olika koncept (färre eller fler ord, byt bild etc) och lägg en liten summa på varje för att se vilken som funkar bäst. Sedan trappar du upp den som funkar bäst.

Svar på tråden Akut hjälp Adwords!