• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 1 Oct 08:41
    41856 visningar
    132 svar
    +1
    132
    41856

    Komma över kollega?

    Har haft en romans med en kollega i några månader... han är dock upptagen... det var väldigt intensivt mellan oss och det fanns mkt känslor inblandat.

    Han var påväg att lämna men kom på för någon månad sen att han ville satsa på sin familj istället.

    Nu är min fråga, kan man komma över någon man tvingas träffa varje dag på jobbet? Det gör så ont varje gång jag ser honom, tänker på honom varje vaken minut... jag vet att det aldrig kommer bli vi men jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom när vi måste ses hela tiden...

    finns det nån som varit med om liknande? Kunde ni ta er igenom det utan att byta jobb? Hur lång tid tog de? Håller på att bli knäpp tror jag...

  • Svar på tråden Komma över kollega?
  • Äldre 1 Oct 10:24
    #1

    Sitter på samma erfarenhet som du! Vi hade en känslomässig romans! Inga kyssar och inget sex men likt väl mycket känslor och en intensiva kontakter på arbetstid! Vi hade båda partners som vi inte trivs med!

    Jag vaknade upp och insåg att den partner jag hade inte var rätt för mig eftersom jag föll så hårt för denna kollega! Var inte rätt mot min sambo!

    Jag insåg med tiden att denna kollega är en fegis som inte vågar lämna sitt föehållande hur mycket sårad kollegan blir av avsaknad av känslor/gemensamma intresse/noll sexliv och tankar på att partners inte är rätt! Istället blev jag den glömda personen där kontakten enbart skedde på arbetsplatsen där ingen nära vän/anhörig/sambo till kollegan märker något!

    Insåg med tiden att kollegan är kär i både mig och sin sambo men kommer bara andvända mig som tidsfördriv eller känslomässig egoboast!

    När kollegan sedan valde att ta avstånd, så gjorde jag detsamma! Hör inte av mig! Tagit bort personen på sociala medier! Håller mig borta från personen totalt! Känner mig utnyttjad och detta är mitt sätt att stå upp för mig genom att inte låta mig bli indragen i denna persons trasiga värld på deras villkor!

    Tycker du skall göra detsamma! Om du nu betyder något så kommer denna person att höra av sig när du inte längre finns där! Annars kommer du märka med tiden att du faktiskt bara blev utnyttjad!

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 14:30
    #2
    Säg det du vill säga och gå skrev 2017-10-01 10:24:53 följande:

    Sitter på samma erfarenhet som du! Vi hade en känslomässig romans! Inga kyssar och inget sex men likt väl mycket känslor och en intensiva kontakter på arbetstid! Vi hade båda partners som vi inte trivs med!

    Jag vaknade upp och insåg att den partner jag hade inte var rätt för mig eftersom jag föll så hårt för denna kollega! Var inte rätt mot min sambo!

    Jag insåg med tiden att denna kollega är en fegis som inte vågar lämna sitt föehållande hur mycket sårad kollegan blir av avsaknad av känslor/gemensamma intresse/noll sexliv och tankar på att partners inte är rätt! Istället blev jag den glömda personen där kontakten enbart skedde på arbetsplatsen där ingen nära vän/anhörig/sambo till kollegan märker något!

    Insåg med tiden att kollegan är kär i både mig och sin sambo men kommer bara andvända mig som tidsfördriv eller känslomässig egoboast!

    När kollegan sedan valde att ta avstånd, så gjorde jag detsamma! Hör inte av mig! Tagit bort personen på sociala medier! Håller mig borta från personen totalt! Känner mig utnyttjad och detta är mitt sätt att stå upp för mig genom att inte låta mig bli indragen i denna persons trasiga värld på deras villkor!

    Tycker du skall göra detsamma! Om du nu betyder något så kommer denna person att höra av sig när du inte längre finns där! Annars kommer du märka med tiden att du faktiskt bara blev utnyttjad!


    Okej... hur har de gått för dig? Hur mådde du under tiden ni undvek varandra? Sågs ni ändå på jobbet? Vi måste tyvärr träffas varje dag vare sig vi vill eller inte... är så jäkla jobbigt. Pallar snart inte och vara på jobbet...
  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 1 Oct 14:46
    #3
    +4

    Se det som ett straff du får igenom för att du strulat med en gift man. Du kan även fråga honom hur han gör,  han borde ju känna sig som ett ännu större svin än du gör...

  • Anonym (Hhh)
    Äldre 1 Oct 20:44
    #4

    Jag har har det likadant men ändå väldigt olikt. Jag har träffat en kollega under ett år nu. Sedan ungefär mars har känslorna varit intensiva. Jag har sambo och han har både sambo och barn. Han är för feg för att lämna så nu gör jag allt för att hålla avstånd till honom. Såååå jobbigt i och med att jag är kär i honom :/ har tyvärr inga råd men följer gärna tråden för att se hur det går för dig!!

    Hur sa han att han inte ville mer? Har han inte försökt kontakta dig sedan dess?

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 1 Oct 21:02
    #5
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-01 20:44:46 följande:

    Jag har har det likadant men ändå väldigt olikt. Jag har träffat en kollega under ett år nu. Sedan ungefär mars har känslorna varit intensiva. Jag har sambo och han har både sambo och barn. Han är för feg för att lämna så nu gör jag allt för att hålla avstånd till honom. Såååå jobbigt i och med att jag är kär i honom :/ har tyvärr inga råd men följer gärna tråden för att se hur det går för dig!!

    Hur sa han att han inte ville mer? Har han inte försökt kontakta dig sedan dess?


    Ja, det måste vara jävligt jobbigt att vara otrogen mot sin sambo...
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 21:33
    #6
    Anonym (Hhh) skrev 2017-10-01 20:44:46 följande:

    Jag har har det likadant men ändå väldigt olikt. Jag har träffat en kollega under ett år nu. Sedan ungefär mars har känslorna varit intensiva. Jag har sambo och han har både sambo och barn. Han är för feg för att lämna så nu gör jag allt för att hålla avstånd till honom. Såååå jobbigt i och med att jag är kär i honom :/ har tyvärr inga råd men följer gärna tråden för att se hur det går för dig!!

    Hur sa han att han inte ville mer? Har han inte försökt kontakta dig sedan dess?


    Usch o fy vad jobbigt... vill han ff att ni ska ha en affär bakom ryggen på era respektive eller hur tänker han? Du vill lämna men inte han? Hur gör du för att hålla avstånd när ni jobbar ihop?

    Nä han sa väl mest att han inte pallar mer, klarar inte av att komma hem varje dag med dåligt samvete mot sin familj blabla ja vet faktiskt inte? Fick ingen riktig "förklaring"...

    Nej, alltså vi jobbar ju ihop så vi träffas ju varje dag vare sig vi vill eller inte... första dagarna prata vi mkt o ältade och var ledsna, nu känns han mest kall o oberörd, vilket är sjukt jobbigt!!
  • Anonym (Hhh)
    Äldre 2 Oct 09:45
    #7
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-01 21:33:09 följande:

    Usch o fy vad jobbigt... vill han ff att ni ska ha en affär bakom ryggen på era respektive eller hur tänker han? Du vill lämna men inte han? Hur gör du för att hålla avstånd när ni jobbar ihop?

    Nä han sa väl mest att han inte pallar mer, klarar inte av att komma hem varje dag med dåligt samvete mot sin familj blabla ja vet faktiskt inte? Fick ingen riktig "förklaring"...

    Nej, alltså vi jobbar ju ihop så vi träffas ju varje dag vare sig vi vill eller inte... första dagarna prata vi mkt o ältade och var ledsna, nu känns han mest kall o oberörd, vilket är sjukt jobbigt!!


    vi bestämde oss båda för att lämna. Vi tog upp det med våra respektive och höll lite avstånd från varann då det var jobbigt. Jag stod fast vid att lämna. Min sambo är förkrossad men jag försöker vara stark. Kollegan lovade att han skulle flytta i mitten av augusti. Tiden gick men han bodde kvar. Jag ifrågasatte men han sa att det var på gång och att han snart skulle flytta. Min sambo ska flytta den 1/11. Jag har litat blint på kollegan men nu har det kommit fram att han sagt till sin sambo att dom kan försöka lite till? Han hade tagit upp med henne att han ville separera i maj när vi bestämde detta men har sedan tagit tillbaks det. Och ljugit för mig under alla dessa månader. Han och jag har planerat vår framtid tillsammans samtidigt som han har 'jobbar' på sitt förhållande. Han nekar givetvis detta och säger att hans sambo överdriver, men jag ser ju bara på fakta. Han erkänner att han varit feg och inte varit tillräckligt rak mot henne. Men han har inte ens letat boende? Han har verkligen bara fört mig bakom ljuset i allt detta och nu gör jag som sagt allt jag kan för att hålla mitt avstånd. På jobb hälsar jag lite kallt sen undviker jag platser där han är. Äter lunch senare än de andra osv. Har isolerat mig lite. Är så arg och ledsen men vad kan man göra... Jävla fega män! Han var med ledsen i början och skrev sms hela tiden men senaste veckan är han så jävla glad och sprallig på jobb och dom planerar semester och allt möjligt!! Han är helt kall... Sååååååå jobbigt!!!

    Berätta lite om er! :)
  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 2 Oct 10:12
    #8

    Gräset är inte grönare......

  • Anonym (suck)
    Äldre 2 Oct 13:30
    #9

    Du valde medvetet att ge dig in i en smutsig lek och så länge det var hans fru och inte du som fick ta skiten så var det helt ok för dig. Nu när du inte får ha ditt lilla roliga längre så är det jättesynd om dig. Vad finns det att säga? 

    Skyll dig själv?
    Vad hade du förväntat dig?
    Som man bäddar får man ligga?

  • Anonym (Peter­)
    Äldre 2 Oct 17:35
    #10
    +2

    Det blir väldigt fjantigt av er att skriva att "han är för feg" och att "han ville satsa på familjen". Det handlar aldrig om det. 
    Det handlar om att han älskar sin fru mer än er. Det handlar inte om att han har en dålig relation till sin fru heller.
    Det handlar om hur mannen är som person. Hans relation till er är inte bättre än med sin fru. Faktiskt sämre, med tanke på att han valde sin fru framför er. 

    Ska ni gå vidare måste ni inse vikten på handlingar kontra ord. Ord är lätt att låta en älskarinna tro att hon sitter på pidestal och är speciell - medan ens handlingar visar att det faktiskt är frun som gör det. 
    Där har ni även svaret över hur ni ska gå vidare. Varför sörja en man som inte ville ha er (tillräckligt)? 

    Och i framtiden... ett tips är att faktiskt välja att göra en handling mot en singel man. Att lyckas "sno" en gift man är ingen bekräftelse på att ni är speciella och har speciella krafter som kan "lyckas" få vem ni vill. Det har ni ju i vart fall fått bevisat nu om något. 

    Som en annan sak jag nämnt. En man som är otrogen har inte problem med sin relation. För då gör man till slut - slut. Vilket betyder att det är denna man som tycker otrohet är okej. En dag sitter ni i samma situation som hans fru (sluta tro ni är speciellare än frun) och då ser ni att det spelar ingen roll hur perfekt relation ni har. Mannen ser helt enkelt inte felet i att vara otrogen, även om han "säger" det (för ellerhur, hans HANDLINGAR är ju otrohet). 

    Tycker min text borde hjälpa er gott att gå vidare. 

Svar på tråden Komma över kollega?