• Alexi

    Alltså vad är det för fel på Familjelivssajten?

    Jag har Familjeliv (gamla sajten) som favorit på datorn och det funkar utmärkt. Så googlade jag efter en tråd och började läsa den och fattade inte vad det var för fel på sidan. Det var ju sjukt mycket reklam, mitt i sidan, högst upp, längst ner, sidan hoppade, helt enkelt inte läsbart. Insåg plötsligt att jag då hamnat på "nya" familjeliv.

    Jag fattar inte, varför har man en så fruktansvärt dålig sida? Hur står någon ut med att vara inne där? Finns det ingen på hela företaget bakom sidan som funderar på någonting som heter användarvänlighet osv?

  • Svar på tråden Alltså vad är det för fel på Familjelivssajten?
  • carpediem86

    Jo, sidan är otroligt seg också. Få saker som är bra med den, men ägarna kanske inte får in så mycket pengar och drar sig för att fixa sidan. Det blir fort dyrt.

    Men reklam bör man hoppa över på alla webbsidor genom att installera valfri adblocker som tillbehör i sin webbläsare.

  • Alexi

    Jag surfade in som oinloggad eftersom jag googlade på ett ämne.

    Och det var all möjlig reklam, överallt. Provade igen och det är någon reklam som ska vara typ en banner högst upp men den följer med ner när man skrollar så det blir helt oläsbart. Annonsören byts ut, Polarbröd, Akademibokhandeln osv.

  • Forumvärd
    Alexi skrev 2017-10-01 13:24:20 följande:
    Jag surfade in som oinloggad eftersom jag googlade på ett ämne.

    Och det var all möjlig reklam, överallt. Provade igen och det är någon reklam som ska vara typ en banner högst upp men den följer med ner när man skrollar så det blir helt oläsbart. Annonsören byts ut, Polarbröd, Akademibokhandeln osv.
    Supertack!

    Jag skickar det här vidare så får man kika vad som kan göras åt det.
  • John22
    carpediem86 skrev 2017-10-01 08:56:14 följande:

    Jo, sidan är otroligt seg också. Få saker som är bra med den, men ägarna kanske inte får in så mycket pengar och drar sig för att fixa sidan. Det blir fort dyrt.

    Men reklam bör man hoppa över på alla webbsidor genom att installera valfri adblocker som tillbehör i sin webbläsare.


    Och om alla gjorde det skulle det knappt finnas några webbplatser man inte måste betala för att använda. Adblock och dylikt avaktiverar man på sidor man gillar och som sköter reklamen snyggt, om man vill att de ska finnas kvar i framtiden.
Svar på tråden Alltså vad är det för fel på Familjelivssajten?