• Frejah

    Kan jag vara gravid?

    Hej!

    Funderar och funderar på om jag kan ha blivit gravid ????Skulle haft mensen i onsdags den 27/9 men fortfarande ingen mens i sikte den brukar alltid vara regelbunden med en cykel på 27-28 dagar, tog ett graviditetstest två dagar efter förväntad mens men det visade negativt, det blev ett ganska svagt streck, kan det vara låg hcg? Grejen är den att jag har haft mensvärk några dagar innan bim med molande värk i mage och svanken och ömma bröstvårtor, men nu känns det som om mensen inte är på gång längre förutom lite ont i svanken, mycket konstigt, är det någon här som har upplevt något liknande???

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Frejah

    Jag menar att strecket som blev inte var lika starkt som kontrollstrecket, men det var inte ett plus, läste på clearblues sida att är strecket svagt så kan det bero på låg hcg nivå. Vet att jag har sen ägglossning så kanske kan bero på det????

    Får vänta och se om mensen dyker upp snart, tycker bara det är konstigt att jag har haft mensvärk men nu är den puts väck??

  • Krusbärskompott

    På gravtest så är det positivt om det blir ett streck över huvud taget.

    På äl-test måste det vara lika starkt som kontrollstrecket men inte på gravtest.

    Texten var mitt streck väldigt svagt 2 dagar efter beräknad mens men det är en graviditet ändå (sett den på ultraljud).

    Grattis!

  • Krusbärskompott
    Krusbärskompott skrev 2017-10-01 10:28:20 följande:

    På gravtest så är det positivt om det blir ett streck över huvud taget.

    På äl-test måste det vara lika starkt som kontrollstrecket men inte på gravtest.

    Texten var mitt streck väldigt svagt 2 dagar efter beräknad mens men det är en graviditet ändå (sett den på ultraljud).

    Grattis!


    Mitt streck på BIM +2 för referens.

  • enanna

    Aa, ett test som ger ett minus eller plus och ett kontrollstreck? Jag har bara använt dem som ger ett eller två raka streck, så tänkte på ett sådant! Men en låg nivå av hcg ska ju bara påverka det streck som isåfall ska göra plusset till ett plus?

    Har du sen ägglossning behöver det inte alls visa något ännu, det har du rätt i :)

    Symptomen är ju helt normala oberoende om de beror på kommande mens eller graviditet. Bara att testa igen imorgon! Lycka till!

  • Anonym191


    Ett streck är alltid ett streck på gravtest, det behöver absolut inte vara lika starkt som kontrollstrecket. Såhär såg mitt första test ut, BIM - 4 kan du inte lägga in bild på hur ditt såg ut TS?
  • Frejah

    Jag har använt clearblues test som ska ge ett + om det är positivt. Men det var negativt så får väl test igen om inte mensen kommer snart.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?