• Svartsjuka

    Svartsjuka

    Min kille jämför mina inlogg på fb och anklagar mig för att ha ?kontakt? med hans killkompisar, killar jag inte ens känner.

    Han sitter alltså och tittar vilka som är inloggade samtidigt som mig och säger sig se mönster i mina inlogg som tyder på att jag har kontakt med andra.

    Det här har hållt på till och från den under hela våran tid.

    Han säger att jag har ett sjukt beteende som och flirtade lite med en kille innan vi var ihop?!

    Jag säger att han har ett sjukt beteende som faktiskt sitter och tittar efter det?

    Vi är särbo, 40+ och har 3 varsina barn, varsit hus osv...

    jag var otrogen mot min man med min nuvarande kille men skiljde mig för 1,5 år sedan och jag vill verkligen att det ska funka i min nya relation.

    Jag har erbjudit mig att koppla upp min mobil till ett program som återställer alla raderade sms och messenger meddelanden men han säger bara att han inte tror på det, att det inte funkar.

    Jag har även erbjudit mig att han kan få mina inlogg om jag får hans. Eller att vi båda helt enkelt tar bort FB. Men det vill han inte.

    Vi gick till en psykolog för att få hjälp, hon talade om för honom att han har ett sjukt beteende och att han skulle få hjälp. Han har varit där flera ggr och det blev bättre, men han har ett grymt kontroll behov och som jag tycker maniskt beteende på FB?

    Jag vill att vi går till psykologen tillsammans men nu vill han inte det heller, säger att han inte tänker sitta där och lyssna på när jag trycker ner honom :(

    Nån som kan råda mig i hur vi ska gå vidare, eller bryta?

  • Svar på tråden Svartsjuka
  • Kjell2

    Sluta vik ner dig hela tiden. Ge inte efter för hans kontrollbehov, Det kommer aldrig hjälpa.

    Var hård mot honom. Fråga vad probelmet är. Tror han du är eller kommer vara otrogen? Om han i så fall säger ja så säg bara att du förstår och ingen kan vara ihop med någon som är otrogen och alltså är det bäst ni gör slut nu direkt. Säger han nej så undra bra och från och med nu vill du inte höra ett pip om detta igen.

  • Svartsjuka

    Jag önskar jag var så stark????

    Att försöka bevisa genom att vi får varandras inlogg till FB/messenger, eller på nåt annat sätt försöka bevisa funkar inte eller?

    Jag blir så arg och frustrerad, jag vill ju bevisa att han har fel... att jag blir oskyldigt anklagad!

    men då kommer det att komma nåt annat?

    Till saken hör att hans fru lämnade honom för en annan tjej för 5 år sen...

    stukad manlig självkänsla????

  • Anonym (dumpa)

    Men du ska inte hålla på och hitta lösningar för att stilla hans svartsjuka, det är ju han som gör fel! 

    Det finns så många brister med FB och inloggningar så han kan INTE se några mönster, det är helt inbillning i hans huvud och han kopplar ihop saker som han vill. Som när barn vaknar och ser att solen skiner så tror små barn ibland att solen skiner för att barnet öppnade ögonen ser det. Det är så han gör. 

    Det har tex hänt flera ggr att min man och jag sitter bredvid i soffan och ser på tv. Jag har min dator i knät och går in på Fejan, det ser ut som om han är inloggad men han har varken mobil eller dator framme. Det är alltså någon eftersläpning.

    Jag personligen är inloggad hela tiden så om någon tittar så ser de att jag altid är inloggad men jag är verkligen inte på sidan hela tiden egentligen. 
    Hälsa detta till din idiotkille och sen tror jag du mår bättre av att vara tillsammans med en något sundare person. 

  • Anonym (dumpa)
    Svartsjuka skrev 2017-10-01 16:12:18 följande:

    Jag önskar jag var så stark????

    Att försöka bevisa genom att vi får varandras inlogg till FB/messenger, eller på nåt annat sätt försöka bevisa funkar inte eller?

    Jag blir så arg och frustrerad, jag vill ju bevisa att han har fel... att jag blir oskyldigt anklagad!

    men då kommer det att komma nåt annat?

    Till saken hör att hans fru lämnade honom för en annan tjej för 5 år sen...

    stukad manlig självkänsla????


    Sen är det så att OM du ger honom inloggning osv, så kommer han börja kräva annat av dig, att du ska ringa en viss tid så att han vet vad du gör, att han ska få spåra din mobil med såna där program man kan ha i barnens mobiler så att han kan se var du (eller mobilen åtminstone) är, till slut kanske du inte ens får ha egen mobil (jag har sett det skedde var dock gifta)

    Det är sjukligt beteende i hans huvud, inget du gör hjälper. Tänk att det handlar om alkoholism, man kan döva behovet en liten stund men sen växer det sig bara större. och du ökar dosen men behöver växer igen osv.

    Att han blev dumpat för 5 ÅR sen - och du menar han skulle bete sig såhär pga det? - du inser väl att det är något fel på människan? 
  • Kjell2
    Svartsjuka skrev 2017-10-01 16:12:18 följande:

    Jag önskar jag var så stark????

    Att försöka bevisa genom att vi får varandras inlogg till FB/messenger, eller på nåt annat sätt försöka bevisa funkar inte eller?

    Jag blir så arg och frustrerad, jag vill ju bevisa att han har fel... att jag blir oskyldigt anklagad!

    men då kommer det att komma nåt annat?

    Till saken hör att hans fru lämnade honom för en annan tjej för 5 år sen...

    stukad manlig självkänsla????


    Du kommer aldrig kunna bevis att du inte är otrogen.

    Välj hur du vill ha det

    Kontrollförhållande där du ständigt blir ifrågasatt och dit liv blir begränsat eller

    Säg stopp och förhoppningsvis tar han tillbaka sitt förnuft.
Svar på tråden Svartsjuka