• Äldre 2 Oct 08:58
    1560 visningar
    18 svar
    18
    1560

    2017 Blivande mammor i Karlstad och övriga Värmland

    Hej!

    Jag är nyinflyttad till Karlstad och tycker de skulle vara kul att träffa andra gravida som ska ha bebis inom en inte allt för lång framtid. Själv ska jag ha i November 17.

    Det skulle vara trevligt att ta en kaffe och prata om allt som händer och förväntningar kring allt nytt som ska hända, promenera ihop när bebisarna kommer eller bara hänga. Blir man fler kan man ju starta upp nån typ av mammagrupp som ses då och då.

    ????

  • Svar på tråden 2017 Blivande mammor i Karlstad och övriga Värmland
  • Äldre 2 Oct 09:17
    #1

    Jag är 24 (snart 25 år) och bor bara 4 mil ifrån Karlstad, är ner till stan titt som tätt. Jag ska ha barn i Mars :D

  • Äldre 2 Oct 09:29
    #2

    Men va kul! Jag är 25 år.

    Då kanske vi kan ses på en fika nån dag? Prata bebis, graviditet och annat såklart ????

    Hur mår du och magen?

  • Äldre 2 Oct 14:58
    #3

    Bor i Karlstad fyller 30 i januari och bor med min man. Väntar första barnet som är beräknad till 3 dec.

  • Äldre 2 Oct 15:36
    #4

    Hej Estor!
    Härligt. Hur mår du och magen? Skulle du också vilja hänga med på gravidfika nån dag? Eller har ni nått annat bra förslag.

    Jag bor också ihop med min man och det är mitt första barn jag väntar nu????

  • Äldre 2 Oct 15:37
    #5

    Varför blir det så många frågetecken hela tiden? Skriver bara ett men det ändras hela riden till 4 st... min mobil som börjar bli knäpp haha

  • zandin
    Äldre 2 Oct 15:42
    #6

    Kul idé!

    Jag är dock bara alldeles i början av min graviditet och om det går som det ska så bör det bli i slutet av. Men än så länge är jag så orolig och har svårt att tro att det kommer gå vägen. Känner inga tecken alls ännu som jag gjorde när jag väntade min dotter.

  • Äldre 2 Oct 16:06
    #7
    Inovember17 skrev 2017-10-02 15:36:21 följande:

    Hej Estor!

    Härligt. Hur mår du och magen? Skulle du också vilja hänga med på gravidfika nån dag? Eller har ni nått annat bra förslag.

    Jag bor också ihop med min man och det är mitt första barn jag väntar nu????


    Jag o magen mår Bra, om man tar bort förlossningen då ;)

    Jag vet att de finns en grupp som heter "mammgrupp Karlstad 2017", är med där. Är någon av er intresserade som ska ha nu i år kan ni gå med där också. Träffas i bland för fika o så.

    Men fika kan man göra många gånger så jag är gärna på :)
  • Äldre 2 Oct 19:17
    #8
    Inovember17 skrev 2017-10-02 09:29:48 följande:

    Men va kul! Jag är 25 år.

    Då kanske vi kan ses på en fika nån dag? Prata bebis, graviditet och annat såklart ????

    Hur mår du och magen?


    Jag kommer gärna ner till stan på fika för massa bebisprat. Så kul att träffa andra gravida :D
  • Äldre 3 Oct 08:52
    #9
    zandin skrev 2017-10-02 15:42:56 följande:

    Kul idé!

    Jag är dock bara alldeles i början av min graviditet och om det går som det ska så bör det bli i slutet av. Men än så länge är jag så orolig och har svårt att tro att det kommer gå vägen. Känner inga tecken alls ännu som jag gjorde när jag väntade min dotter.


    Håller tummarna för dej Zandin att allt går som det ska!
  • Äldre 3 Oct 08:54
    #10

    Va kul att vi är ett litet gäng tjejer som tycker som tycker det skulle vara kul att ses och prata magar och bebisar ???????? jag ska kolla kalendern så slänger jag ut en tid här åsså ser vi vilka som vill och kan då. Passar den inte så ändrar vi såklart.

  • Äldre 3 Oct 08:57
    #11
    Inovember17 skrev 2017-10-02 15:36:21 följande:

    Hej Estor!
    Härligt. Hur mår du och magen? Skulle du också vilja hänga med på gravidfika nån dag? Eller har ni nått annat bra förslag.

    Jag bor också ihop med min man och det är mitt första barn jag väntar nu????


    Jag har letat efter tråden "mammagrupp Karlstad 2017" men hittar den inte. Kan du länka eller så? ????
  • Äldre 3 Oct 09:52
    #12
    Inovember17 skrev 2017-10-03 08:57:35 följande:

    Jag har letat efter tråden "mammagrupp Karlstad 2017" men hittar den inte. Kan du länka eller så? ????


    www.facebook.com/groups/631563817039459/

    Nu kanske ja lyclades.
  • Äldre 17 Oct 07:23
    #13

    Hej igen!
    Hoppas ni alla mår bra. Jag har haft ont i kroppen och vart lite hängig det senaste men det börjar ordna upp sig. Idag ska jag in till centrum en sväng för att köpa lite bebis grejer. Någon som är fika sugen?

  • Äldre 25 Oct 10:54
    #14

    Hej på er.

    Någon som vill fika nästa vecka.
    Ge gärna förslag på dag och tid ????

  • Äldre 27 Oct 16:43
    #15

    Hej på er tjejer :)

    Hoppas ni har de bra. Jag födde en liten pojke den 18oktober, 7 veckor förtidigt. Är nu på avd 11,neo. Han växer och klarar sig bra så som de ser ut nu får vi nog komma hem nästa vecka med hemsjukvård några veckor.

  • Äldre 29 Oct 12:48
    #16

    Estor!
    Jätte grattis till pojken. Vad skönt för er att få komma hem. Hur mår du?

  • Äldre 29 Oct 18:17
    #17
    Inovember17 skrev 2017-10-29 12:48:16 följande:

    Estor!

    Jätte grattis till pojken. Vad skönt för er att få komma hem. Hur mår du?


    Tack :) jo jag mår bra men vilken omställning. Har varit en bergodalbana psykiskt + alla hormoner och väldigt lite sömn. Men nu börjar vi komma in i det mer o mer. Jag pumpar ut mjölk var 3dje timme och bebis sondmatas varannan timme.

    I morgon blir det hemgång :)
  • Äldre 30 Oct 08:00
    #18

    Jag förstår det! Kan tänka mej att det nästan känns som ett "annat liv" såhär i början :) härligt att ni mår bra och får åka hem nu.
    Jag väntar på min skrutt som ska titta ut om två veckor. Börjar bli riktigt tungt och långsamt nu verkligen!!

Svar på tråden 2017 Blivande mammor i Karlstad och övriga Värmland