• Mangodina

    Hankatter mer keliga än honor??

    Jag måste bara fråga er andra; jag har tidigare haft både han och honkatter och har alltid haft kelna hanar men inte honor!!! den lilla hona vi har nu börjar bli mindre och mindre kelen. Alla jag hört säger samma sak. Hanarna accepterar mer och honorna går sin väg. Hur har ni upplevt det?

  • Svar på tråden Hankatter mer keliga än honor??
  • Monchichier

    Precis tvärtom.
    Honkatten är väldens mest osjälvständigaste djur. Hon ska alltid ha kroppskontakt.

    Hankatterna jag haft har varit mer som vallhundar/fångvaktare som bevakar reviret och går inräkningsrundor titt som tätt.

  • Mangodina
    Monchichier skrev 2017-10-02 13:00:57 följande:

    Precis tvärtom.

    Honkatten är väldens mest osjälvständigaste djur. Hon ska alltid ha kroppskontakt.

    Hankatterna jag haft har varit mer som vallhundar/fångvaktare som bevakar reviret och går inräkningsrundor titt som tätt.


    Oj, titta så olika det kan vara. Så honor kan alltså vara gosiga. Jag har nog bara haft otur
  • EnGladPingvin

    Vi har två honkatter från samma kull. Den ena är en riktig knäkatt, går inte att sitta i soffan utan att hon ska vara i knät och hon vill alltid vara nära. Den andra är mer självständig förutom nattetid då hon vill ligga på mig och spinner så fort man rör sig. Hon ligger inte gärna i knät, men älskar gos. Tror inte det har med kön att göra. Dels är det personlighet, men också att vi varit väldigt gosiga med dem från början. Vi håller dem inne när vi inte är hemma och visar dem mycket närhet.

  • Luffi

    Du har nog haft otur, min honkatt är som en hund på mig ibland och kan gosa hur länge som helst

  • Glinda från Oz

    Jag har haft över 100 katter i mitt hem genom åren (jag hjälper hemlösa katter) och min erfarenhet är att sålänge katterna är kastrerade är det ingen skillnad. Det är överhuvudtaget väldigt liten skillnad mellan könen hos kastrerade katter förutom att hanarna har större revir.

Svar på tråden Hankatter mer keliga än honor??