• Äldre 2 Oct 20:56
    4011 visningar
    2 svar
    2
    4011

    Trafiklärare o pedagogiker som kan hjälpa?

    Hej, är en vanligt 19 åring som inte alls vet vad jag ska göra med livet. Studerar just nu på Lunds universitet och känner att det är mycket svårt o krävande, samt att jag inte ser någon framtid inom det jag läser.

    Funderar relativt starkt på att utbilda mig till trafiklärare, men undrar vad trafiklärare själva (eller om ni känner någon trafiklärare) tycker om sitt jobb? Trivs ni? skulle ni rekommendera det? För och nackdelar?

    Som person gillar jag o lära ut o flera vänner tycker jag brukar förklara saker bra för dem. Har även ett otroligt stort behov av att jobba mångsidigt och inte göra samma sak hela tiden. Den ena dagen ska inte vara den andra för lik. Det som gör mig tveksam är att jag haft denna tanke väldigt kort tid ( ca 2 veckor). Jag gillar att snacka o lära känna människor 2 och 2 men i grupper så upplever jag ibland en social fobi. Har inga problem med nya arbetsplatser (haft 3 jobb, inga problem att prata med kunder eller kollegor) men i skolan när jag ska diskutera med främlingar får jag panik. Vet att mycket har o göra med min sexuella läggning (gay), att jag blev mobbad av killar när jag va liten o att jag sedan dess endast umgåtts med tjejer. Är så sjukt otränad att prata med straighta killar. Sedan trivs jag inte att prata inför klassen. Mycket beror nog på press då jag endast gjort det i skolan o känner att jag måste va bra, är lugnare om jag talar om ett eget ämne som jag kan men vet inte alls hur stort problem det är, kanske blir man bekväm med det?

  • Svar på tråden Trafiklärare o pedagogiker som kan hjälpa?
  • Anonym (Roxi)
    Äldre 2 Oct 21:01
    #1

    Du vet väl att du är för ung för det? Men du kanske inte menade att du funderar på att utbilda dig nu på en gång.

  • Äldre 2 Oct 21:04
    #2
    Anonym (Roxi) skrev 2017-10-02 21:01:48 följande:

    Du vet väl att du är för ung för det? Men du kanske inte menade att du funderar på att utbilda dig nu på en gång.


    Ja, tänkte börja utbilda mig nu. Måste vara 21 för att bli godkänd av transportstyrelsen efter utbildningen men är 19 år nu och kommer vara 21 när utbildningen är klar
Svar på tråden Trafiklärare o pedagogiker som kan hjälpa?