• Jarden

    Mat att ha med sig i stallet

    Hej! 

    Min sambo är hästtjej och spenderar mkt tid i stallet. Problemet är att hon åker med en annan tjej ut och det blir ofta med kort varsel så hon äter inte ordentligt innan hon åker (då hon förvarnas om att åka 5 min innan de åker många gånger) och sen är borta flera timmar. Det jag iaf undrar om det är någon som har tips på bra mat att ta med sig ut till stallet. Det ska gärna vara "riktig mat" så tips på mackor etc är inte direkt det jag är ute efter. 

  • Svar på tråden Mat att ha med sig i stallet
  • Tow2Mater

    Installera en liten micro i stallet och ta med frysta färdigrätter. Hur du ska hinna laga/värma riktig mat och fylla en termos pa 5 minuter fattar jag ju inte. Men ta ut en fryst rätt ur frysen och stoppa i väskan tillsammans med t ex ett äpple eller en banan hinner man.

  • Alessia
    Tow2Mater skrev 2017-10-03 20:54:23 följande:

    Installera en liten micro i stallet och ta med frysta färdigrätter. Hur du ska hinna laga/värma riktig mat och fylla en termos pa 5 minuter fattar jag ju inte. Men ta ut en fryst rätt ur frysen och stoppa i väskan tillsammans med t ex ett äpple eller en banan hinner man.


    Ta ut den frysta rätten, mikra den hemma, häll den i mattermosen. Done! Ingen mikro behövs i stallet.
  • Tow2Mater
    Alessia skrev 2017-10-03 22:00:48 följande:
    Ta ut den frysta rätten, mikra den hemma, häll den i mattermosen. Done! Ingen mikro behövs i stallet.
    Det var ju en variant :)
Svar på tråden Mat att ha med sig i stallet