• Äldre 3 Oct 20:21
    1658 visningar
    4 svar
    4
    1658

    Sluta amma

    Jag börjar bli desperat!

    Har en dotter på snart 11 månader. Jag försöker i det längsta att utlva ett Nära Föräldraskap!

    Hon vägrar napp och är inte alls intresserad av nappflaska.

    Jag ammar till sömns, vid ev. uppvak på natten samt vid kl. 5 på morgonen för att hon ska somna om o slippa göra morgon så tidigt!!

    Den här damen har 7 tänder.

    Nu har hon under en längre period börjat att bita mig. Hon biter hårt så jag får djupa märken. Sista tiden har hon flertalet gånger bitit hon så jag börjat blöda.

    Jag klarar inte att amma längre.

    Jag vill ha mysiga nattningsstunder men jag fixar inte amningen längre.

    Har försökt någon kväll att ge välling samt ligga med henne i sängen (vi samsover alltid!) och även få runt med henne. Hon gråter hysteriskt och jag fixar det inte!

    Vill även förtydliga att min fantastiska sambo hjälper till så gott han kan, men arbetar ofta på andra orter!

    Hur slutar jag att amma på bästa sätt?

    Snälla, hjälp!!

  • Svar på tråden Sluta amma
  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 3 Oct 20:23
    #1

    Sov borta några nätter eller i ett annat rum :)

  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 3 Oct 20:23
    #1

    Sov borta några nätter eller i ett annat rum :)

  • Äldre 3 Oct 20:30
    #2

    Öka matintaget hela dagen så att hon garanterat är mätt på kvällen. Gå upp tidigt och ge frukost istället för morgonamningen. Där emellan får du försöka stå ut i ett par nätter. Kanske passa på när pappan är hemma, och att han ger vatten, alternativt ingenting, när barnet vaknar på natten.

  • Anonym (haver­grynsg­röt!)
    Äldre 3 Oct 21:12
    #3

    En rejäl portion havregrynsgröt med rivet äpple, och sen en morot att gnaga på. Läs saga, i stället för tutte.

  • Anonym (m-amm­a)
    Äldre 5 Oct 07:07
    #4

    För att barnet ska sluta bita finns några tips
    amningshjalpen.wikispaces.com/Biter+i+br%C3%B6stet

    Du kan också kontakta Amningshjälpen via Facebook eller ring en hjälpmamma

Svar på tråden Sluta amma