• Agdaa

    Krafsa på nya soffan :o

    Jag har hittat en ny snygg soffa i sammet men är lite orolig hur det kommer att synas med ev kattkrafsande :o
    Jag har 2 katter och den ena brukar försöka vässa klorna på den soffan jag har men jag säger till så fort jag ser el hör det och den är i lite skiftande manchester så det syns inga större skador från henne.
    Men hur blir det med en slät grön sammetssoffa tror ni? Kommer rivmärken att synas bättre på den?

  • Svar på tråden Krafsa på nya soffan :o
  • BurningDiamond

    Jag vet inte hur det skulle se ut, jag har resignerat mig till att inte ha 'fina' möbler hemma.Tungan ute Men det jag tänker på är att sammet/plysh har en tedens att dra till sig massor av hår och är lite svärare att av-håra än 'släta' textiler/ytor.


    Hur har ni det med andra klösmöjligheter i hemmet? Kanske det går att placera en klöspinne eller tunna precis brevid, så det finns ett acceptabelt alternativ i anslutning till soffan.


    Ett annat tips är sticky paws eller vad det heter, det är ungefär som dubbelhäftande tejp som man kan sätta lite här och var och som går att plocka bort från de flesta ytor utan skador. Hos mig har det funkat på tapeter och en av fönsterkarmarna, efter ett par veckor slutade de klösa och hoppa upp på de ställena.

Svar på tråden Krafsa på nya soffan :o