• Äldre 3 Oct 22:09
    4758 visningar
    5 svar
    5
    4758

    Nytt jobb

    Jag har precis börjat på ett nytt jobb, jag är frisör och började för en vecka sen mitt nya atbetsplats på en liten salong. Enligt mitt avtal jag ska vara platsschef och drift och sälje ansvarigt. Idag fick jag möta min kollega som har börjat och jobba där för ett år sen. Hon verkar vara väldigt ärg för att få en ny personal på sitt jobb därför att hon är van och jobba själv. Min schef vågar inte berätta för henne att jag är nya ansvarigen bara för att hon kommer och ta åt sig varför hon blev inte ansvarigt och varför dem valde mig. Jag vill berätta även att jag och ägaren har jobbat tidigare tillsammans och jag har redan varit ansvarigt på hennes andra salonger. Jag är på nya platsen för att byggaupp och få ordning på allt. Vad skulle ni göra för att slippa och få massa konflikt med kollegan

  • Svar på tråden Nytt jobb
  • Äldre 4 Oct 00:31
    #1
    +2

    Men va?! Det är väl klart att din chef måste berätta för henne! Vadå inte vågar?!

  • Äldre 4 Oct 08:17
    #2

    Hon är red att hjejen tar åt sig och blir ledsen, tjejen som jobbar där har jobbat själv i ett år och fick bestämma och avgöra ansvaret själv om salongen och kunder och allt annat, det är svårt och säga till henne från och med idag det är en annan som bestämmer här.

  • Isola7­47
    Äldre 4 Oct 09:26
    #3
    Nemo83 skrev 2017-10-04 08:17:53 följande:

    Hon är red att hjejen tar åt sig och blir ledsen, tjejen som jobbar där har jobbat själv i ett år och fick bestämma och avgöra ansvaret själv om salongen och kunder och allt annat, det är svårt och säga till henne från och med idag det är en annan som bestämmer här.


    Hur är det tänkt att du ska kunna ta beslut och hållas ansvarig för det som händer om de anställda inte får veta att det är dina beslut som gäller? Detta låter så otroligt konstigt! Är din arbetsgivare inte vuxen?
  • Äldre 4 Oct 11:52
    #4

    Ja hon äger flera salonger, men det här är nytt får mig också, jag får en lön som schef, men jag ska inte bete mig som schef

  • Äldre 15 Dec 17:21
    #5

    Men hallå. Det där får ni reda ut, både du och din chef. Hur ska du kunna vara ansvarig om du inte vågar säga till din kollega? Och din chef, vad är det för flathet. Kom igen nu, är ni ägare och chefer och ansvariga får ni visa lite ryggrad. Annars kan ni gå till ett annat kneg.

Svar på tråden Nytt jobb