• Simpan­27
    Äldre 3 Oct 22:55
    2611 visningar
    10 svar
    -1
    10
    2611

    Passar min röst till denna låt?

    Hejsan

    Jag är en rock kille i grunden som försökte sjunga pop. Vet inte ifall min röst låter bra till denna låten. Vad tycker ni?

    vocaroo.com/i/s1CfTyrdjxWR

  • Svar på tråden Passar min röst till denna låt?
  • Äldre 3 Oct 23:10
    #1
    +1

    Du igen?

    Du behöver fortfarande teknik-lektioner.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Simpan­27
    Äldre 3 Oct 23:23
    #2
    -1
    Aniiee skrev 2017-10-03 23:10:06 följande:

    Du igen?

    Du behöver fortfarande teknik-lektioner.


    Varför? Jag kan ju sjunga. Min mamma säger att det låter bra.
  • Simpan­27
    Äldre 3 Oct 23:31
    #3
    -1

    Opera kanske är min grej?

    vocaroo.com/i/s1OJyreIA0CQ

  • Äldre 3 Oct 23:37
    #4

    Det är ett skämt va?

  • Äldre 3 Oct 23:40
    #5
    +1
    Simpan27 skrev 2017-10-03 23:23:26 följande:
    Varför? Jag kan ju sjunga. Min mamma säger att det låter bra.
    Du tappar toner och tonart något fruktansvärt, du har ingen andingskontroll, du är "skrikig" på fel sätt (dvs just skrikig, och inte naturligt "whiskey-hes". Det hör att du fejkar. Vill du jämföra så lyssna på Jonathan Young på youtube). 

    Du vet inte vad du gör, och det hörs på en mils avstånd. Men röst och teknink är ju, som sagt många gånger förr, något man kan träna upp, så gör gärna det och återkom sen.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 3 Oct 23:40
    #6
    5by5 skrev 2017-10-03 23:37:11 följande:

    Det är ett skämt va?


    Svårt att avgöra, med tanke på ts andra 3-5 trådar.....
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 3 Oct 23:46
    #9
    -1 +1

    Min duschkarbin hade lämnat in och sadlat om till drivhus om den hade hört dig och då är den ändå van vid mycket.

  • Simpan­27
    Äldre 4 Oct 00:06
    #11
    -1
    Aniiee skrev 2017-10-03 23:55:49 följande:
    Om man inte tål att få råd som kan göra en bättre på något man vill göra så är det bäst att aldrig yppa sin dröm.....

    Jag håller för övrigt på att sjunga in "The Rains of Castamere" just nu, så om ett par dagar kan du ju alltid be snällt om en länk, så kan du själv ge lite goda råd och kritik till mig.
    Är du sångare som jag också? Skulle vara trevligt att höra.

    Jovisst kan jag sjunga. Spelade nyligen in denna. Låter bättre.

    Dessutom har jag sjungit i flera år.

    vocaroo.com/i/s1FbWGaPm36N
  • Äldre 4 Oct 00:37
    #12
    +1
    Simpan27 skrev 2017-10-04 00:06:14 följande:
    Är du sångare som jag också? Skulle vara trevligt att höra.

    Jovisst kan jag sjunga. Spelade nyligen in denna. Låter bättre.

    Dessutom har jag sjungit i flera år.

    vocaroo.com/i/s1FbWGaPm36N
    vet inte om man kan kalla mig sångare. Har egentligen inte sjungit direkt på några år (så skyller på det om min inspelning låter crappy). Men jag är uppvuxen i en musikalisk familj, gått musikinriktad skola/klass, tagit privatlektioner sedan jag var 7, varit med i flera musikalproduktioner som barn/ungdom och gästsjungit på ett litet bands skiva en gång för en miljon år sedan.

    Och, sorry, emn det låter fortfarande ganska illa. Jag älskar "Himmlen är oslyldigt blå", men du är ingen varken Gärdestad eller Strömstedt.

    (btw, tack för inspirationen. Jag sjunger lite av den nu i natt för mitt lilla knäppa musikprojekt "midnight singing")
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 4 Oct 09:47
    #10

    Tror att du har en helt ok röst om du tillåter den till att vara det den är och inte tvingar den till att tex låta raspigt rockig.
    Du hoppar mycket mellan tonerna och det låter inte som att din andning är korrekt, dvs det går åt onödigt mycket luft när du sjunger. Så genom att slå ihop dessa två faktorerna så blir det svajigt och skrikigt, de högre tonerna tex låter inte som en tonhöjning utan mer skrikigt. Sen är inte alla låtar för alla, hitta vad din röst klarar utan ansträngning och öva på det för att hitta din röst och sen kan du ju gå vidare. Det är lättare att sjunga låtar när du vet vilka tonarter du är kapabel och bekväm med. Annars blir det lät att man utan att tänka på det försöker ta samma toner som artisten gjort. Operan däremot lät mer som ett osaligt spöke o det är inte illa menat, så låter jag med om jag ger mig på opera. Modigt av dig att låta andra lyssna på din röst :) o nej jag är inte professionell sångare, sjunger bara på dop/bröllop/begravningar men har även jag kämpat med toner och luftåtgång. Så hoppas att du tar mitt inlägg på rätt sätt och att du låter din röst utvecklas till vad den kan bli och inte vad du vill att den ska bli. Må gott

Svar på tråden Passar min röst till denna låt?