• LFF

    Bra höst- och vinterskor som inte kostar skjortan?

    Behöver tips på bra höst- och vinterskor som inte kostar skjortan. Hamnar hela tiden på Kavat, Viking och Superfit när jag kollar men de är ju inte helt gratis. Så, vad finns det för bra och billiga (under 500kr paret) skomärken till två 4-åriga grabbar som sliter ut skorna fort?

  • Svar på tråden Bra höst- och vinterskor som inte kostar skjortan?
  • Kasperina

    Leta rea på nätet! Jag köpte ett par Reima t dottern för 450 förra veckan.
    Det är inte värt att köpa billigare märken, de flesta av dem håller bara ett par veckor av normal användning. 

  • LFF
    ninjamamman skrev 2017-10-04 14:27:10 följande:

    Fast om du köper kvalitet kommer de inte slita ut skorna= betydligt billigare i längden!


    Tro mig. De sliter ut skorna ändå så det är inte helt lockande att köpa ett par skor för 750kr/st. De är ute nästan hela dagarna på förskolan och springer och leker samt är ute mycket även hemma. Så därav försöket att hitta bra skor som inte kostar skjortan. 
  • LFF
    Kasperina skrev 2017-10-04 14:20:11 följande:

    Leta rea på nätet! Jag köpte ett par Reima t dottern för 450 förra veckan.
    Det är inte värt att köpa billigare märken, de flesta av dem håller bara ett par veckor av normal användning. 


    Tycker det mest är rea på sandaler och tunna sneakers med slät sula just nu. Och det är ju inte riktigt vad som behövs.
  • BuoBä
    LFF skrev 2017-10-04 14:59:36 följande:

    Tycker det mest är rea på sandaler och tunna sneakers med slät sula just nu. Och det är ju inte riktigt vad som behövs.


    Nja, jag har sett flera nätshoppar nu som haft "mid-season sale", "ta 3 betala för 2" och liknande där det funnits vinterskor med. Men det är klart, som alltid vid rea är det inte säkert alla storlekar finns kvar.
  • VourinVour

    Köp bra och billiga vinterskor på tradera för 20 % av priset i affärerna.

  • SofiaUppochhoppa

    Jag har stor förståelse för att du vill hitta bra skor till bra pris. jag är extremt supernöjd med Viking Footwear, som normalt ligger lite dyrare än 500 kr, men NU, med rabattkod om 20% som gäller fram till 22/10 ryms vissa av Vikings skor i din budget. De är fantastiska. Jag har jobbat med dem i två år, obs, tjänar inget om någon handlar och vill bara dela möjligheten till rabatt! <3 


    Viking Footwear tillverkar kvalitetsskor för nordiska förhållanden. 20% rabatt fram till 22/10 på vikingfootwear.com med koden SV17BLOGG. Högt andrahandsvärde och grym kvalitet!
     
  • LFF
    SofiaUppochhoppa skrev 2017-10-18 21:41:04 följande:

    Jag har stor förståelse för att du vill hitta bra skor till bra pris. jag är extremt supernöjd med Viking Footwear, som normalt ligger lite dyrare än 500 kr, men NU, med rabattkod om 20% som gäller fram till 22/10 ryms vissa av Vikings skor i din budget. De är fantastiska. Jag har jobbat med dem i två år, obs, tjänar inget om någon handlar och vill bara dela möjligheten till rabatt! <3 


    Viking Footwear tillverkar kvalitetsskor för nordiska förhållanden. 20% rabatt fram till 22/10 på vikingfootwear.com med koden SV17BLOGG. Högt andrahandsvärde och grym kvalitet!
     
    Jag har två vilda grabbar som sliter ut skor så det heter duga. 

    Men tack för tipset. Nu har vi faktiskt hittat inte mindre än tre par skor var till killarna. Det blev ett par fodrade "sneakers" med grövre sula från Feet First, ett par Salomonskor att ha nu (även de med en grövre sula) och sen ett par Viking Ultra 2.0.
  • Pumpan90

    Jag köpte ett par everest till sonen som verkar rejäla, nu är han iofs liten och sliter inte särskilt på skor än, men är ju värt att kolla på dom iallafall?

Svar på tråden Bra höst- och vinterskor som inte kostar skjortan?