• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Cykelhjälm
  • fluu

    Alla, men jag slarvar och glömmer ibland.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Stårschan

    Barnen (=ungdomarna), de få gånger de cyklar. Vi vuxna äger inga. Tror jag har kommit mig ut på cykeltur 3-4 gånger den här sommaren.

  • mammma
    fluu skrev 2017-10-05 22:05:28 följande:

    Alla, men jag slarvar och glömmer ibland.


    ok, när använder du inte?
    hurudan hjälm har du?
  • Grus grus

    Alla. Har gjort så sedan jag blev förälder för elva år sedan. Om jag någon gång skulle cykla utan hjälm, känns det naket och faktiskt läskigt.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (da)

    Ingen, nu har vi visserligen varken barn eller cyklar, tack o lov.

  • bastardized

    Sonen använder det naturligt men jag aldrig, ser så förbannat löjligt ut med vuxna som bär cykelhjälm.

  • asdfgh

    Alla. Används även på spark (barnen) och inlines (jag).

    Jag tog beslutet när jag var 15, för snart 20 år sen alltså, att då var jag tillräckligt mogen för att inte bry mig om att hjälm var skitfult och att folk stirrade. Det var på den tiden när hjälmarna var skitfula frigolitgrejer. Hittade ingen som jag kunde tänka mig att ha på mig och cyklade inte på ett par år innan de första som såg ok ut kom.

    Mannen började använda hjälm när vi fick barn.

  • bastardized
    bastardized skrev 2017-10-07 21:47:26 följande:

    Sonen använder det naturligt men jag aldrig, ser så förbannat löjligt ut med vuxna som bär cykelhjälm.


    Cykelhjälm som vuxen är synonymt med att rösta på miljöpartiet, så det vill man ju undvika att förknippas med till varje pris.
  • Anonym (da)

    Det borde vara frivilligt att bära hjälm, dock bör vuxna personer som inte bar hjälm men som var med i en olycka inte räddas, känns som slöseri med skattepengar.

  • fluu
    mammma skrev 2017-10-07 21:40:55 följande:

    ok, när använder du inte?

    hurudan hjälm har du?


    Uppenbarligen när jag helt enkelt glömmer. Jag har en modell "vanlig" köpt på en sportbutik.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Cykelhjälm