• Äldre 6 Oct 06:55
    11123 visningar
    5 svar
    5
    11123

    Gravid - röda utslag runt munnen

    Hej!
    Jag är i åttonde månaden nu och sedan typ månad fyra haft ett rött prickigt utslag i huden runt min mun.
    Någon som haft samma problem? Har test att smörja med allt men de vill inte försvinna. Kan de va hormonerna dom spökar och isåfall, går de bort när bebisen är ute?

  • Svar på tråden Gravid - röda utslag runt munnen
  • Äldre 6 Oct 07:24
    #1

    Omöjligt att svara på om man inte ser hur det ser ut. Visa din BM vid nästa besök.

  • Äldre 6 Oct 11:56
    #2

    Har visat henne men hon sa att det inte var nått farligt och att jag skulle smörja på det. Tänkte om detta är vanligt hos gravida

  • Äldre 7 Oct 08:23
    #3

    Min kropp började också att ha äckliga saker för sig nu i slutet av graviditeten. Gigantiska finnar på ställen man inte vill nämna, svamp, hemorrojder, torra mungipor.. utslag. Så ditt problem kan ju definitivt vara relaterat till graviditeten, men skulle kolla upp det ändå om du är orolig. Vissa saker känner man ju på sig att det tillhör, och det är normalt. Om du känner att det kan vara något allvarligt så är det bättre att du går till VC!

  • Äldre 7 Oct 08:26
    #4

    Ps. Gå till VC ändå, läste att du försökt behandla men att det inte försvunnit. Förmodligen inget farligt då du haft det ett bra tag, men de kanske kan skriva ut en rackarbajsarkräm med kortison eller liknande. Antar att det är besvärligt så du vill bli av med det oavsett om det är farligt eller inte.

  • Äldre 11 Oct 08:26
    #5

    Ja man märker att kroppen är gravid såhär på slutet, den visar de på lite olika mindre härliga sätt haha.. är inte orolig. Tror inte att det är farligt men ser att jag haft de så länge att jag nästan börjar få som små är vilket ju är tråkigt. Ska söka vc å kolla.

Svar på tråden Gravid - röda utslag runt munnen