• Rumpkulla

    Lämpligt pris för plats i lösdrift?

    Har fått erbjudande om plats i lösdrift till min ponny. Har honom stående i ett annat stall nu men det fungerar inte bra att ha honom där så jag söker ny plats.

    Det jag fått erbjudande om är alltså plats i lösdrift. 2 ston till sällskap. Mindre sandad rasthage finns med "ligghall" i lada, samt en hage på 4 hektar med mindre ligghall.

    Hö och foderhalm ingår. Övrigt bekostas av mig. Får ansvar över utfodring 4 ggr i veckan, ägaren vill gärna ha hjälp att rida och sköta sina hästar när tiden är knapp (oklart hur ofta).

    Mockar i sandhagen när jag är där oavsett hur många gånger i veckan.

    Mindre grusad paddock finns, dock ingen belysning att tala om alls på gården så skötsel i mörker kan bli knepigt.

    Ca 5 km till ridhus. Dock har jag anläggningskort på ett annat ställe dit det är nästan 3 mil från gården där lösdriften finns.

    Fina ridvägar i anslutning till gården.

    Småstad, landsbygd.

    Frågade om pris men hon sa att jag gärna fick meddela vad jag tyckte att det var värt. Så vad tror ni?

  • Svar på tråden Lämpligt pris för plats i lösdrift?
  • Panda88

    Vi tar 500kr i kallhyra vare sig det är lösdrift eller Box (är det på Box så tillkommer spån)
    Vi ansvarar för in och utsläpp/tillsyn och fodringar men ska vi iväg så hjälper de inackorderade till.

  • Anonym (Hästmänniska)

    Jag hade inte betala mycket för de stället, skulle nog säga gratis om hon vill att du hjälper till. Vi tog 1000 för allt men ville ha lite hjälp då och då med våra boxar när vi inte kunde, men sen kunde hon vara borta 5 veckor i jan-feb på semester.

    Men de där att du ska hjälpa till med ridningen tycker jag är lite väl mycket, och självklart måste det finnas ljus på gården, farligt annars. Vi bor i den mörka delen av världen. Nä, gårdsägare gör mycket för att suga ut så mycket som möjligt på en box.

    Men skulle vi säga pris och att du hjälper till, 500.

Svar på tråden Lämpligt pris för plats i lösdrift?