• Xersix

    Har ni lyckats sluta röka hur gjorde ni?

    Har ni lyckats sluta röka hur gjorde ni?  Med alla munsprej, plåste och mint pastiller funkar inte. Också är dem så dyra.  

  • Svar på tråden Har ni lyckats sluta röka hur gjorde ni?
  • Magnus81

    Jag slutade både röka och snusa när jag fick veta att min äldsta skulle föddas. Jag slutade tvärt jobbigt men det gick. Tyvärr ramlade jag tillbaka 1 år senare med snuset

  • Themis
    Xersix skrev 2017-10-08 21:38:21 följande:

    Har ni lyckats sluta röka hur gjorde ni?  Med alla munsprej, plåste och mint pastiller funkar inte. Också är dem så dyra.  


    Men vad är tio år av ditt liv värt då tycker du? För det är det du förlorar på att röka. I snitt.

    Vad är det värt att få leva tills dina barnbarn tar studenten?

    Försök igen, det är många som behöver flera försök innan det finala stoppet, men de allra flesta lyckas. Min styvfar slutade t.ex. efter 55 år som rökare.

    Det största felet många gör är att använda för lite nikotin i början när de försöker sluta, alltså att man snålar med produkterna för att de är dyra.

    Men eftersom du tar bort minst 99% av sjukdomsrisken genom att använda bara nikotin istället för att röka, så kan man se det lite som en bra livförsäkring faktiskt. 

    Här är tips för den som redan har försökt sluta innan, fundera på vad du kan göra annorlunda?

    www.nicorette.se/sluta-r%C3%B6ka/f%C3%B6rs%C3%B6kt-sluta-r%C3%B6ka-f%C3%B6rut

    Eller kanske du skulle klara det bättre med stöd av en app?

    www.nicotinell.se/trappa-ner.html
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Themis

    Äsch, trasig länk- om man går till Nicorette.se och väljer "har du försökt sluta förut?" så får man lite nya tips.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Violinisttre

    En dag blev jag så jäkla less på att vara beroende av de där giftpinnarna, så jag slutade där och då och har inte ens varit sugen sedan dess (det var 6 år sedan jag slutade)

  • jodåsåatte

    Slutade för ett år sedan. Först snus (mini portion) i några månader, sen gick jag över till e-cigg. Funkar klockrent och jag saknar absolut inte cigaretterna. Ja, jag är fortfarande nikotinist, och har i princip samma vanor med e-ciggen som jag hade med vanliga cigg, men jag stinker inte och jag förpestar inte omgivningen med giftig rök. Sen vill jag tro att e-cigg inte är lika farligt, men jag vet inte.

  • EnAnonumius

    Jag fasade över till e-cigg. Min första dag helt med e-cig var dn 3maj och jag har aldrig ångrat det.
    Jag är ju fortfarande nikotinist dock, men med e-cigg så kan du antingen använda det med nikotin och fortsätta "röka" (vejpa heter det egentligen) eller så kan du använda e-cigg som hjälpmedel för att sluta röka och så småningom även sluta med e-ciggen. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ammela

    Så mycket som sitter i hjärnan. Läs boken "äntligen rökfri" och bestäm dig bara. Rökte i 10 år och slutade utan plåster eller annat.

  • Gizmo

    Jag slutade röka för 10 år sedan med hjälp av nicotugg i 6 månader och sedan sockerfria tuggummin en period.

    Det är underbart att vara rökfri och slippa vara beroende av cigarretter! Solig

  • Mrs Green

    Jag slutade för 17 år och använde massor av nikotinplåster och nikotintuggummi i början tills jag kommit över vanan att röka. Sen trappade jag långsamt ner på nikotinet tills jag klarade mig helt utan.

Svar på tråden Har ni lyckats sluta röka hur gjorde ni?