• Natttis

    Låna eller tömma sparkonto

    Hej jag vill verkligen gifta mig snart med den bästa partner. Jag står i valet och kvalet jag vet inte om jag ska tömma mitt sparkonto på pengar. Eller ska man låna pengar? Det svider och låna men det svider ju också att ta alla mina sparade pengar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låna eller tömma sparkonto
  • Bibbidi

    Måste det verkligen vara något av de två valen då? Kan ni inte vänta liiiiiiite till med giftermålet och spara undan lite mer pengar eller gifta er billigare än vad ni just nu har planerat? Är det verkligen så bråttom? Glad

    Känns ärligt ganska dumt att låna pengar till en fest, och också ganska dumt att tömma sparkontot för en fest. Hur underbart och romantiskt det än må vara med bröllop så kommer det också en morgondag. 

  • Anonym (MS)
    Natttis skrev 2017-10-08 22:15:20 följande:

    Hej jag vill verkligen gifta mig snart med den bästa partner. Jag står i valet och kvalet jag vet inte om jag ska tömma mitt sparkonto på pengar. Eller ska man låna pengar? Det svider och låna men det svider ju också att ta alla mina sparade pengar.


    Varken eller? Skulle verkligen inte låna till ett bröllop, men skulle inte heller vilja totalt tömma sparkontot. Antingen göra en mindre budget för bröllopet så att du inte behöver länsa sparkontot totalt, eller sätt upp en plan för hur mycket ni behöver spara och hur snabbt ni ska nå det.

    Skulle din blivande också behöva tömma sparkontot? Har ni eller kommer ni ha gemensam ekonomi?
  • Natttis

    Ja vill ju sjukt hjärna men vist bröllopet kommer inte va för 100 personer heller och det billigaste alternativet vill vi inte för det är kyrkan det.

  • Bibbidi
    Natttis skrev 2017-10-08 22:24:46 följande:

    Ja vill ju sjukt hjärna men vist bröllopet kommer inte va för 100 personer heller och det billigaste alternativet vill vi inte för det är kyrkan det.


    Jag tycker ärligt talat ni ska vänta lite grann. Spara lite pengar och planera lite mindre och billigare bröllop.

    Ni kommer njuta mer av ert bröllop om ni inte behöver oroa er över bristen på pengar eller lån som ska betala tillbaka efteråt.
  • Lena

    Borgerlig vigsel kan vara lika billig som kyrklig. Ett bröllop är så dyrt som du gör det!

  • NELJ

    Låter helgalet att låna eller slösa alla sparade pengar för ett bröllop. Antingen sparar ni gemensamt ihop det som behövs, eller så gifter ni er borgerligt, med normala finkläder och bjuder hem vänner och familj på en enkel middag som ni kan ha råd med. Bröllopet är bara en dag, äktenskapet ska vara länge.

Svar på tråden Låna eller tömma sparkonto