• Natttis

    Låna eller tömma sparkonto

    Hej jag vill verkligen gifta mig snart med den bästa partner. Jag står i valet och kvalet jag vet inte om jag ska tömma mitt sparkonto på pengar. Eller ska man låna pengar? Det svider och låna men det svider ju också att ta alla mina sparade pengar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låna eller tömma sparkonto
  • K Kalle

    Töm sparkontot.

    Klart, om ni vill kan ni ju låna och bli som de par som fortfarande betalar av på bröllopsskulden efter skilsmässan.

    Vi lyckades få ett bröllop mycket billigare än vi budgeterat för från början. Sätt upp en budget och håll er till den!

  • Guapa

    Anpassa giftemålet till er budget, man lånar inte pengar till en fest. Om ni inte har haft råd att spara till bröllopet innan- vad får er att tro att ni har råd att betala av skulden i efterhand?

  • K Kalle

    Börja spara lite varje månad. Ta vid behov något extrajobb. Spana efter budgettips. Vi hade till exempel en vanlig tårta, köpt på konditori, men en som ingick i det ordinarie sortimentet. Det sparade vi en del på. Eftersom vi planerade bröllopet under lång tid passade vi på att köpa saker på rea, till exempel efter Alla hjärtans dag - massa billiga saker med hjärtan på att dekorera borden med!

Svar på tråden Låna eller tömma sparkonto