• Äldre 9 Oct 14:47
    45940 visningar
    238 svar
    238
    45940

    Bf juni 2018

    Någon annan som har bf i juni 2018 och vill följas åt?

  • Svar på tråden Bf juni 2018
  • Äldre 16 Nov 14:45

    Nu har jag testat postafen, tyvärr funkade inte det så bra. Kunde inte ens hålla mig vaken så sov heeeela helgen. Och illamåendet fanns kvar.

    Har fått vara hemma från jobbet hela veckan och kan som mest gå mellan soffan och toan. Illamående hela dagen, minst på morgonen men på kvällen är det helt galet vad dåligt jag mår. Har legat på soffan sen lunch i fredags, håller på att bli knäpp.. och har ont i hela kroppen pga jag bara ligger ner.

    var på hälsosamtal igår och bad om legrigan för illamåendet, hoppas på att få det utskrivet idag. Jag vet att man egentligen inte ska klaga men detta är hemskt. Kan inte ens äta lagad mat nu utan får knapra kex och banan/juicer och typ resorb för att inte bli för skakig pga dåligt matintag.

    Och så har 2 åringen smittat mig med halsont och förkylning och fet enda man får ta är lite alvedon som knappt hjälper. Pust.
    Så nu har jag gnällt av mig lite (MYCKET)... :)

    Jag har inte berättat för chefen men börjar ana att jag måste det snart. Min "influensa" börjar bli ohållbar ;)

    Har ni berättat på jobbet än?

    Går in i vecka 10 på måndag, hade gärna väntat.

    Blir man lika trött av legrigan som av postafen? Åh hoppas inte det! Jag behöver komma på benen snart igen.

  • Äldre 18 Nov 11:44
    Marian03 skrev 2017-11-16 14:45:54 följande:

    Nu har jag testat postafen, tyvärr funkade inte det så bra. Kunde inte ens hålla mig vaken så sov heeeela helgen. Och illamåendet fanns kvar.

    Har fått vara hemma från jobbet hela veckan och kan som mest gå mellan soffan och toan. Illamående hela dagen, minst på morgonen men på kvällen är det helt galet vad dåligt jag mår. Har legat på soffan sen lunch i fredags, håller på att bli knäpp.. och har ont i hela kroppen pga jag bara ligger ner.

    var på hälsosamtal igår och bad om legrigan för illamåendet, hoppas på att få det utskrivet idag. Jag vet att man egentligen inte ska klaga men detta är hemskt. Kan inte ens äta lagad mat nu utan får knapra kex och banan/juicer och typ resorb för att inte bli för skakig pga dåligt matintag.

    Och så har 2 åringen smittat mig med halsont och förkylning och fet enda man får ta är lite alvedon som knappt hjälper. Pust.

    Så nu har jag gnällt av mig lite (MYCKET)... :)

    Jag har inte berättat för chefen men börjar ana att jag måste det snart. Min "influensa" börjar bli ohållbar ;)

    Har ni berättat på jobbet än?

    Går in i vecka 10 på måndag, hade gärna väntat.

    Blir man lika trött av legrigan som av postafen? Åh hoppas inte det! Jag behöver komma på benen snart igen.


    Usch, vad hemskt att må så illa! Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att gå omkring och få kväljningar hela förmiddagarna på jobbet (är lärare), och samtidigt försöka dölja det så gott det går. Får trycka i mig mat så fort jag får en lucka och äter nästan lite för mycket till lunch sen eftersom illamåendet försvinner lite när jag är mätt. Hoppas du får lergigan utskrivet snart! Och att det hjälper såklart.

    Jag vet de som varit sjukskrivna i flera veckor pga illamående, och då är det ju rätt svårt att undanhålla chefen ;) men det är kanske så du får göra? Om nu inte lergigan gör underverk :)

    Jag har inte berättat ännu, utan tänkte vänta till efter Kub, så jag vet att allt ser bra ut innan. Går också in i vecka 10 på måndag!

    Fortfarande så trött, orkar ingenting på kvällarna, sover mest. Vill att veckorna ska gå nu!!
  • Äldre 20 Nov 10:00
    Moorii skrev 2017-11-18 11:44:00 följande:
    Usch, vad hemskt att må så illa! Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att gå omkring och få kväljningar hela förmiddagarna på jobbet (är lärare), och samtidigt försöka dölja det så gott det går. Får trycka i mig mat så fort jag får en lucka och äter nästan lite för mycket till lunch sen eftersom illamåendet försvinner lite när jag är mätt. Hoppas du får lergigan utskrivet snart! Och att det hjälper såklart.

    Jag vet de som varit sjukskrivna i flera veckor pga illamående, och då är det ju rätt svårt att undanhålla chefen ;) men det är kanske så du får göra? Om nu inte lergigan gör underverk :)

    Jag har inte berättat ännu, utan tänkte vänta till efter Kub, så jag vet att allt ser bra ut innan. Går också in i vecka 10 på måndag!

    Fortfarande så trött, orkar ingenting på kvällarna, sover mest. Vill att veckorna ska gå nu!!
    Jag fick legrigan och det funkade! Uuunderbart!

    Nu är vi i vecka 10, skönt det!
    Kan tänka mig att det är lite svårt att dölja som lärare, man står ju i fokus en del ;) Man blir nog mer paranoid än vad man behöver vara antagligen :)

    Ja skönt ändå att det är en tid då de flesta är trötta så man kan slappa med gott samvete utan att folk tycker man är för tråkig :)
  • Äldre 20 Nov 11:11

    Hej!
    Hoppar på här. Andra barnet nu och det var verkligen inte planerat. Vi har en 3-.åring som är i sin bästa trotsålder nu, underbart.
    Är från Göteborg och bor med min kille i Högsbo.

    Fler Göteborgare kanske??

  • Äldre 26 Nov 06:52

    Jag vill också vara med :D bf 1 juni, i vecka 14 nu!

    Gravid med min första. Har försökt bli gravid i över 2 år, fick missfall för drygt ett år sen men annars inget. Men vi lyckades till slut utan hjälp :) Bara att hoppas att allt är bra där inne nu då! Bor utanför Uppsala.

    Haft lite illamående men provade Postafen när jag inte stod ut, fungerade på mig :) Men tack och lov är illamåendet nästan helt borta nu! Det innebär dock att graviditeten varken syns eller känns längre, så nu blev det ännu mer overkligt... RUL 4 januari!

    Hade sån fruktansvärt bra timing att jag fick reda på att mitt kontor skulle lägga ner samma vecka som jag plussade, så gått arbetslös ett tag. Men nytt jobb på måndag, läskigt och spännande!

  • Äldre 26 Nov 08:42
    localmini skrev 2017-11-26 06:52:42 följande:

    Jag vill också vara med :D bf 1 juni, i vecka 14 nu!

    Gravid med min första. Har försökt bli gravid i över 2 år, fick missfall för drygt ett år sen men annars inget. Men vi lyckades till slut utan hjälp :) Bara att hoppas att allt är bra där inne nu då! Bor utanför Uppsala.

    Haft lite illamående men provade Postafen när jag inte stod ut, fungerade på mig :) Men tack och lov är illamåendet nästan helt borta nu! Det innebär dock att graviditeten varken syns eller känns längre, så nu blev det ännu mer overkligt... RUL 4 januari!

    Hade sån fruktansvärt bra timing att jag fick reda på att mitt kontor skulle lägga ner samma vecka som jag plussade, så gått arbetslös ett tag. Men nytt jobb på måndag, läskigt och spännande!


    Grattis! "Plötsligt händer det" stämmer bra in på er alltså :) har bf 14.juni, har inte fått tid för rul än men ska på kub 5 december så får nog tiden efter det. Läskigt och spännande på samma gång!
  • Millag­rstrom
    Äldre 26 Nov 09:28
    localmini skrev 2017-11-26 06:52:42 följande:

    Jag vill också vara med :D bf 1 juni, i vecka 14 nu!

    Gravid med min första. Har försökt bli gravid i över 2 år, fick missfall för drygt ett år sen men annars inget. Men vi lyckades till slut utan hjälp :) Bara att hoppas att allt är bra där inne nu då! Bor utanför Uppsala.

    Haft lite illamående men provade Postafen när jag inte stod ut, fungerade på mig :) Men tack och lov är illamåendet nästan helt borta nu! Det innebär dock att graviditeten varken syns eller känns längre, så nu blev det ännu mer overkligt... RUL 4 januari!

    Hade sån fruktansvärt bra timing att jag fick reda på att mitt kontor skulle lägga ner samma vecka som jag plussade, så gått arbetslös ett tag. Men nytt jobb på måndag, läskigt och spännande!


    Grattis till graviditeten (:

    Du ligger 2 veckor före mig.

    Jag har BF 11/6 (:

    Vi bor i Uppsala..

    Ska på kub på fredag.
  • Äldre 3 Dec 08:04
    Millagrstrom skrev 2017-11-26 09:28:27 följande:

    Grattis till graviditeten (:

    Du ligger 2 veckor före mig.

    Jag har BF 11/6 (:

    Vi bor i Uppsala..

    Ska på kub på fredag.


    Hur gick KUB-testet? :)
  • Millag­rstrom
    Äldre 3 Dec 08:39
    localmini skrev 2017-12-03 08:04:46 följande:

    Hur gick KUB-testet? :)


    Det gick jätte bra :)

    Fick 1:20000 på trisomi 18 och 13

    1:18796 på downs

    Bebben levde rövare inne i magen på mig och det stämde med våra dateringar :)

    Blev framflyttad 1 dag bara,men samma BF datum.

    Så är i vecka 12+5 idag.

    Bjuder på en bild :)

  • Millag­rstrom
    Äldre 3 Dec 08:52
    Millagrstrom skrev 2017-12-03 08:39:15 följande:

    Det gick jätte bra :)

    Fick 1:20000 på trisomi 18 och 13

    1:18796 på downs

    Bebben levde rövare inne i magen på mig och det stämde med våra dateringar :)

    Blev framflyttad 1 dag bara,men samma BF datum.

    Så är i vecka 12+5 idag.

    Bjuder på en bild :)


    Förlät menar såklart 12+6 :)
  • Äldre 4 Jan 10:18
    Millagrstrom skrev 2017-12-03 08:39:15 följande:

    Det gick jätte bra :)

    Fick 1:20000 på trisomi 18 och 13

    1:18796 på downs

    Bebben levde rövare inne i magen på mig och det stämde med våra dateringar :)

    Blev framflyttad 1 dag bara,men samma BF datum.

    Så är i vecka 12+5 idag.

    Bjuder på en bild :)


    Men åh vad skönt! :)

    Jag hade RUL imorse! Helt fantastiskt. Dock blev jag flyttad till 28 maj, så tekniskt sett hör jag inte hemma i den här tråden längre, hehe :p Hur går det för er andra?
  • Äldre 9 Jan 21:33

    Finns det någon Facebookgrupp för bf juni 2018? Jag hittar ingen :/

  • Äldre 10 Jan 00:14

    Hej jag är beräknad den 22 juni

  • Äldre 10 Jan 11:47

    Inväntar RUL 1 februari. Såg den lilla vid Kub. Men är ju ett tag sen nu så oron är tillbaka. Vid kub blev jag framflyttad 2 dagar. Så bf 28 juni. Fortfarande vääääldigt overkligt. Har ju i stort sätt varit symptomfri sen start.

  • Äldre 10 Jan 12:06
    Småstadstjej skrev 2018-01-10 11:47:56 följande:

    Inväntar RUL 1 februari. Såg den lilla vid Kub. Men är ju ett tag sen nu så oron är tillbaka. Vid kub blev jag framflyttad 2 dagar. Så bf 28 juni. Fortfarande vääääldigt overkligt. Har ju i stort sätt varit symptomfri sen start.


    Visst blir man nojjig! Speciellt mär man inte känner bebis.. har rul om 2 veckor idag. Ligger dessutom med lunginflammation och äter penicillin så inbillar mig ju hela tiden att nått är fel med bebis.. hopps dagarna går fort!!!
  • Äldre 29 Jan 20:57

    Jag skulle också vilja hänga i en fb-grupp, men en hemlig. Vet att det finns en som är "full" - nån som vet om det bildats nån mer? :)

  • Äldre 29 Jan 20:59

    Började för övrigt att berätta på jobbet först i förra veckan, v21. ;D

  • Äldre 20 Feb 07:25

    Hej Caroline jag är färna med i er fb sida

    BF 7/6

    Christina Gustin


    #24
Svar på tråden Bf juni 2018