• mersi89

    När börjar ni med vinteroverall,?

    Eviga tjatet. Men hur klär man barnen på fsk. De så ruggigt och kallt här i Örebro iaf. 4-5 grader på.morgonen men de blåser så mycket. Och blött... just nu har ja kört tubhalsduk fleece skaljacka o galonisar oftast då de så blött.. men en annan mamma hade börjat med overall? Kan ni ge mig tips.

  • Svar på tråden När börjar ni med vinteroverall,?
  • Bertram

    Oj, om de får overall nu, hur ska de klara det sen när det blir KALLT på riktigt. Lager på lager räcker nu samt något vattentätt utanpå. Overall tas på när snön kommer eller om det är minusgrader.


    Barn blir dessutom varma när de rör sig, mina hade svettats ihjäl i overall i 5 plusgrader :S

  • Carambolan

    Vi brukar ta vinteroverall när det är minusgrader. Och då menar jag minusgrader hela dagen, inte bara på morgonen.

  • FruNyfiken

    Vi bor mer norrut och mina bar har ff softshelljacka och byxa. Jag har tagit fram täckjackor, men de tycker att det blir för varmt. Lyssna på barnet och personalen, de säger till när det är dags för vinterkläder!

  • legomum

    Bor i Stockholm och har precis börjat med skaloverallerna, med fleecetröja under. Dock går vi inte ut förrän vid 8.30 ungefär så den tidiga ruggkallamorgonen "missar" vi.

  • Orkide

    Nu kör vi fleecetröja och skalkläder, mössa, vantar. Bor i Sthlm, runt 8 grader är det nu på morgonen.

  • Trippelmamma76

    På västkusten har vi fått skrapa rutorna på morgonen den här veckan, men lite senare är det betydligt varmare. Kör lager på lager ett tag till åtminstone.

  • Studentpappa

    Fleecefodrad galon nu så länge det är blötväder, vinteroverallen förstör man ju på hösten inte håller den tätt heller i busvädret.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anna74a

    Vi bor i södra Sverige och här har det varit mest fleecefodrat galonställ som har gällt under vinterhalvåret.

  • viseversa

    Än har dom inte overall. Tjocktröja och Skalkläder och mössa räcker bra. Vinteroverall tar jag fram när det blir minusgrader.

Svar på tråden När börjar ni med vinteroverall,?