• Äldre 9 Oct 23:05
    964 visningar
    6 svar
    6
    964

    Vad väljer du? Paradis, dystopi eller smärre helvete?

    Vilket väljer du?

    3 år helt ensam i ett eget, privat paradis? Du kan inte komma ikontakt med NÅGON annan människa. Din egna lilla bubbla, så att säga?

    5 år i en dystopi (tänk i nivå ungefär som District 12 i Hunger Games) tillsammans med människor som i början alla är främlingar för varandra.

    8 år i ett smärre helvete (tänk This War of Mine), med dina nära och kära.
    (länk till artikel om This war of mine)


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad väljer du? Paradis, dystopi eller smärre helvete?
  • Stårsc­han
    Äldre 10 Oct 08:05
    #1

    Jag inbillar mig att jag är tillräckligt mycket ensamvarg för att trivas helt ensam i ett paradis. Men innebär det till exempel att jag skulle ha tillgång till all info som finns på nätet, men jag skulle inte kunna interagera med någon via exempelvis en chatt?

  • Äldre 10 Oct 08:08
    #2

    Jag väljer paradis, men det är under förutsättning att jag har fri tillgång till böcker och choklad... Utan böcker skulle jag nog tänka annorlunda.

  • Anonym (Bin)
    Äldre 10 Oct 08:13
    #3

    Eftersom jag har barn måste jag välja nummer ett, kan inte ta med barnen i ?krig?. Jag förutsätter att man får ha djur då, annars tror jag det är för skadligt för psyket.

    Om jag var utan barn så hade jag valt något av de andra, förutsatt att jag och mina vänner överlever.

  • Äldre 10 Oct 08:57
    #4

    Eftersom jag utgår från att jag kommer ha fri tillgång till mina katter, böcker, netflix, youtube (utan kommentarer), och mitt pyssel, så säger jag paradiset! Jag hade nog bara mått bra av att ta semester från omvärlden i några år.

  • Anonym (Hedda­)
    Äldre 10 Oct 15:07
    #5

    Eftersom jag är introvert väljer jag paradiset. Jag klarar nog det i tre år. Eftersom det är ett paradis antar jag att det finns böcker att läsa och filmer att se.

  • Anonym (Hedda­)
    Äldre 10 Oct 15:07
    #6
    Afterlife skrev 2017-10-10 08:08:09 följande:

    Jag väljer paradis, men det är under förutsättning att jag har fri tillgång till böcker och choklad... Utan böcker skulle jag nog tänka annorlunda.


    Choklad måste ju finnas. Det är ju paradiset!
Svar på tråden Vad väljer du? Paradis, dystopi eller smärre helvete?