• Äldre 9 Oct 23:52
    4575 visningar
    4 svar
    4
    4575

    Sköna uderkläder i microfiber till barn

    Var i hela världen hittar man tunna vita sköna kalsonger till barn?

    Min son som är 8år går på gymnastik och parkour.

    Hans gymnastkläder är vita tunna kläder och kalsongerna syns igenom...

    (Pinsamt). Dessutom så går det inte att ha boxer under de små shortsen, det blir liksom shorts på shorts.

    Vanliga bomullskalsonger skaver och är klumpiga i sömmarna.

    (Inte så trevligt)

    Var i hela världen hittar man tunna vita sköna kalsonger till barn?

    Någon här som vet?

    Det ska vara "vanliga", inte boxer.

    I microfiber... bambu... eller tunn bomull med elastan.

    Vad som helst. Bara de är tunna, sköna inte skaver men ändå håller paketet på plats.

    Som en extra hud..????

    Letat som en galning. För även när han inte gymnastiserar så har han problem med riviga skavande klumpiga kalsonger.

    Det måste ju finnas till barn... Det finns ju till vuxna och de har större plats till sömmar mellan benen och inte så kännsliga "paket" som barn har.

    Dessutom så har jag faktist hittat microfiber trosor till flickor.

    Snälla... är det någon som vet var man kan få tag på vita, silkeslena, tunna, sköna kalsonger i storlek128?

    Tänker att jag kan väl inte vara den enda i världen som vill köpa vita och sköna kallingar till mitt barn...

    Även om det just nu faktiskt verkar så...???? Alla tips mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Sköna uderkläder i microfiber till barn
  • Anonym (A)
    Äldre 10 Oct 05:21
    #1

    Du skulle inte kunna köpa vita trosor i den modellen/materialet som behövs för träningen? Du behöver ju inte berätta att det är trosor.

    Eller fråga andra föräldrar (om barnen är pojkar) vart de har köpt sina kallingar. Lycka till.

  • Äldre 11 Oct 22:06
    #2

    Tack!????

    Har testat men de trosorna höll inte paketet på plats det trillade på sniskan ????

    En annan pojke i den gruppen som har samma problem.

    Den manliga tränaren har inte det problemet då det finns massor av sköna underkläder för vuxna att köpa.

    Nu är ju min pojke extra kännslig också och får lätt skav.

    Ja lätt är det inte..????

  • Anonym (A)
    Äldre 11 Oct 22:41
    #3
    Tereza skrev 2017-10-11 22:06:27 följande:

    Tack!????

    Har testat men de trosorna höll inte paketet på plats det trillade på sniskan ????

    En annan pojke i den gruppen som har samma problem.

    Den manliga tränaren har inte det problemet då det finns massor av sköna underkläder för vuxna att köpa.

    Nu är ju min pojke extra kännslig också och får lätt skav.

    Ja lätt är det inte..????


    Juste. Men kanske trosor som sitter tightare funkar? Har själv ingen erfarenhet av sporten men kanske är värt ett försök?

    Man tycker ju att vanliga vita kalsonger som man kan ha på gymnastiken till pojkar ska finnas i alla barn-klädes butiker.
  • Anonym (Camil­la)
    Äldre 7 Feb 00:23
    #4

    Hej.

    Brukar själv ofta ha liknande problem då inga av mina grabbar gillar boxerkallingar då de tycker benen åker upp och knölar ihop dig. När de var yngre och i din sons ålder var det inte så svårt att hitta, men från ungefär 140cl kan det nästan vara omöjligt att hitta annat än boxers...

    Är man ute efter kallingar i just funktionsmaterial kan det nog bli än svårare och just exakt vita...

    Kan dock tipsa om Next.co.uk där vi köpt en hel vanliga kalsonger upp till 170cl och även Zaalando som jag själv blev tipsad om.

    Just nu har HM även 3 olika fempack att välja på(många fler i storlek under 140) se bifogade bilder, en modell(logg) vi köpt tidigare och kommer nog att passa på igen nu då det brukar vara väldigt tillfälligt de har dessa och tyvärr aldrig i butik. :( Dessa är dock 100% bomull men väldigt mjuka och känns ändå som lite stretch. Mina grabbar brukar helst villa ha med elastan men dessa gillar dom ändå.

    Förra året köpte vi även Ronaldos märke CR7(?) som finns lite varstans Ellos, uppercut, boozt med flera. Dom har elastan och toppbetyg från grabbarna. Sitter bra, mjuka och sköna, coola tryck, och jag som mamma måste säga att dom har verkligen superkvalitet och håller färg o passform tvätt efter tvätt. Känns nu efter snart ett år fortfarande som nya... ganska dyra dock men med tanke på kvalitén är dom verkligen prisvärd och det verkar många tycka. Men är du ute efter just vita så är nog inte dom vad du söker heller.

Svar på tråden Sköna uderkläder i microfiber till barn