• missk79

    Prisfilosofin på XXL

    Någon mer än jag som blir stressad av XXL:s prisfilosofi. Priserna åker upp och ner utan förvarning och jag tycker att det är svårt att lita på om rabatterna verkligen är rabatter.

    Det blir kanske allt vanligare med butiker som gör så här, men för mig leder det till olust. Häromdagen var jag i butiken och testade en jacka som kostade 1500 kronor. Det stod inget om att den var nedsatt såvitt jag minns. Jackan fanns dock inte i min storlek i den färg jag ville ha så jag gick hem och tittade på nätet. Då kostade den plötsligt 1800 kronor, utan förvarning. Då blev man ju inte så sugen på att handla.

    Fler som stör sig, eller ska man bara acceptera? (eller ja något annat kan man ju inte, jo låta bli att handla förstås)

  • Svar på tråden Prisfilosofin på XXL
  • Carambolan

    Ja och tvärt om också! Känns aldrig värt att köpa saker till fullt pris för då kommer det strax "25% rea på alla skor" och liknande.

  • missk79

    Precis, det är jättestressande, man vet aldrig när man bör slå till, och när det är 25 procent på allt känns det som om utbudet är väldigt begränsat, i alla fall på webben, har en bit till butiken...

Svar på tråden Prisfilosofin på XXL