• Annica71

    HPV Vaccination Ja eller Nej?

    Nyfiken på hur många som låter sina 12-åriga flickor vaccinera sig mot Livmoderhalscancer?


    Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden HPV Vaccination Ja eller Nej?
  • Anonym (It-konsult)

    Vi bedömde att nyttan var mindre än risken och valde bort denna vaccination.

  • Anonym (M)
    Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-10 19:49:09 följande:

    Vi bedömde att nyttan var mindre än risken och valde bort denna vaccination.


    Vad var risken? 
  • Anonym (Ellehur)
    Anonym (M) skrev 2017-10-10 20:28:40 följande:

    Vad var risken? 


    I flera länder har de tagit bort vaccinet pga massor av biverkningar och även dödsfall.

    Många tjejer kommer i ett för tidigt klimaterie.
  • nastyashell
    Anonym (Ellehur) skrev 2017-10-10 21:26:13 följande:
    I flera länder har de tagit bort vaccinet pga massor av biverkningar och även dödsfall.

    Många tjejer kommer i ett för tidigt klimaterie.
    Jaha, och du råkar inte ha någon tillförlitlig källa till detta väldigt anmärkningsvärda och ostyrkta påstående?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ellehur) skrev 2017-10-10 21:26:13 följande:
    I flera länder har de tagit bort vaccinet pga massor av biverkningar och även dödsfall.

    Många tjejer kommer i ett för tidigt klimaterie.
    Källa tack. Legitim källa. 
  • Anonym (It-konsult)

    Googla och läs själv. Det finns risker , det gör det med alla vaccinationer. Sen finns också en nytta och den är låg för denna vaccination. Skyddseffekten mot cancer är ganska låg.

  • nastyashell
    Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-10 21:36:36 följande:

    Googla och läs själv. Det finns risker , det gör det med alla vaccinationer. Sen finns också en nytta och den är låg för denna vaccination. Skyddseffekten mot cancer är ganska låg.


    Ja, jag har sökt på nätet bland tillförlitliga källor och hittar inte något som helst stöd för dina påståenden.

    Om ni vill undvika att era döttrar får den här typen av cancer, vaccinera!

    Om ni hellre litar på en anonym person på ett internetforum som inte vet vad ordet "källa" betyder, ja då tycker jag synd om era döttrar.
  • Anonym (M)
    Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-10 21:36:36 följande:

    Googla och läs själv. Det finns risker , det gör det med alla vaccinationer. Sen finns också en nytta och den är låg för denna vaccination. Skyddseffekten mot cancer är ganska låg.


    Har googlat, inte hittat något från en legitim källa. Därför jag frågar dig. Eftersom du har gjort ett noga avvägande gällande risker så antar jag att du stödjer detta på legitima källor, så du borde ju veta vart denna informationen går att hitta. 

    Absolut, risker finns det med alla vaccinationer. Men riskerna är såpass små att risken att få sjukdomen man vaccinerar mot och konsekvenserna av att faktiskt få sjukdomen är större och värre. 

    Hur är skyddseffekten låg menar du? Källa på det med tack. Så källa på skydseffekt, källa på såpass allvarliga och vanligt förekommande biverkningar att det överväger risken att utsättas för sjukdomen, källa på mer än väntade dödsfall (alltså att vem som helst kan dö av vad som helst, källa på att vaccinet leder till död), källa på att många tjejer kommer i för tidigt klimaterie. 
  • Anonym (It-konsult)
    Anonym (M) skrev 2017-10-10 22:00:46 följande:

    Har googlat, inte hittat något från en legitim källa. Därför jag frågar dig. Eftersom du har gjort ett noga avvägande gällande risker så antar jag att du stödjer detta på legitima källor, så du borde ju veta vart denna informationen går att hitta. 

    Absolut, risker finns det med alla vaccinationer. Men riskerna är såpass små att risken att få sjukdomen man vaccinerar mot och konsekvenserna av att faktiskt få sjukdomen är större och värre. 

    Hur är skyddseffekten låg menar du? Källa på det med tack. Så källa på skydseffekt, källa på såpass allvarliga och vanligt förekommande biverkningar att det överväger risken att utsättas för sjukdomen, källa på mer än väntade dödsfall (alltså att vem som helst kan dö av vad som helst, källa på att vaccinet leder till död), källa på att många tjejer kommer i för tidigt klimaterie. 


    Man vet inte om det skyddar mot cancer, det är en teori, vi vet om tjugo år kanske. Det är säkert helt ok och troligen inte farligt. Miljoner har ju gjort det. Var inte orolig. TSfrågade hur vi valt, det var två år sen, jag orkar inte leta fram det jag läste då, kanske vet man mer nu.
Svar på tråden HPV Vaccination Ja eller Nej?