• tilde72

    Tips på annat än Didrikssons och Reima vinterkläder

    Jag har tidigare år införskaffat vinterkläder till dottern från Didrikssons och Reima. Nu vill jag gärna få tips på andra märken som är bra inför vintern och kylan. Det som jag köpt tidigare är ju kanonkvalite vet jag. En billigare penning med andra märken.

  • Svar på tråden Tips på annat än Didrikssons och Reima vinterkläder
  • Carambolan

    Vi brukar köpa Kaxs, i både vinter- och skalkläder. Tycker de är otroligt prisvärda jämfört med dyrare märken och ungarna brukar vara varma och torra

  • tilde72
    Tytytytyty skrev 2017-10-10 20:56:24 följande:

    Vi gillar också Kaxs.


    Stro att Kaxs inte går upp i stl 150 och uppåt?
  • tilde72
    Tytytytyty skrev 2017-10-10 21:07:41 följande:

    Nej, de är nog bara mindre storlekar.


    Precis. Vad finns för annat?
  • deac

    Jag vill rekommendera Gneis, ett svenskt märke. Kan tyckas att de är dyra men oftast går kläderna att använda två säsonger och sedan säljas för en okej summa?????????

  • deac

    Haha, nu blev det en massa frågetecken på slutet, det var inte meningen. Jag gjorde tre fina emoji's...

  • tvillingmammaVastmanland

    Sportaffärernas egna märken är väl bra och prisvärda för de större barnen. När mina var upp till elva köpte jag bara Reima vinterkläder, de var så bra, barnen var alltid torra och varma. Jag var med i skolan i bland ich såg hur många blev blöta och sen fick de gå ut blöta och frusna på sista rasten. Jag köpte alltid Reimaoverallerna i januari då de hade prissänkt trettio procent, till nästa vinter. Sen sålde jag overallerna begagnat till ett hyfsat pris så det blev inte så dyrt.

  • fluu

    Då skulle jag tipsa om Minymo. En billigare reima kan man säga.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Tips på annat än Didrikssons och Reima vinterkläder