• Papageno

    Köpa ytterdäck och innerslang till Bugaboo Donkey?

    Vi har fått punka på vår barnvagn. Är det någon som vet var man kan beställa ytterdäck och innerslang till Bugaboo Donkey? Gäller både de små hjulen i fram och de stora hjulen i bak.
    Så här är däcken märkta:
    39-177 PART NO. 000416 (original, fram)
    57-203 (12 ½ × 2 ¼) C-1456-2 (ej original, bak)
    Jag känner till att man kan köpa hela hjul via Bugaboos hemsida (samt innerslang). Däremot har de inga ytterdäck till salu där. Jag tycker det känns onödigt och dåligt för miljön att köpa nya hjul när det bara är slang/däck som behöver bytas.
  • Svar på tråden Köpa ytterdäck och innerslang till Bugaboo Donkey?
  • Anonym (K)

    Behöver du verkligen nytt ytterdäck, räcker det inte med innerslangen? Jag har precis fått punka på min Kronan och ska gå in på en cykelbutik på vägen hem och se om de har slangar i rätt storlek. Så gjorde jag när vi fick punka på vår Phil & Teds och den storleken hade de. Mycket billigare än att köpa från hemsidor/barnbutiker dessutom! Annars kan du ju kolla om Buffalos hjul går att ha på Donkey för de är ju punkteringsfria. Så slipper du tänka på punka i framtiden.

  • Papageno
    Anonym (K) skrev 2017-10-11 11:08:13 följande:

    Behöver du verkligen nytt ytterdäck, räcker det inte med innerslangen? Jag har precis fått punka på min Kronan och ska gå in på en cykelbutik på vägen hem och se om de har slangar i rätt storlek. Så gjorde jag när vi fick punka på vår Phil & Teds och den storleken hade de. Mycket billigare än att köpa från hemsidor/barnbutiker dessutom! Annars kan du ju kolla om Buffalos hjul går att ha på Donkey för de är ju punkteringsfria. Så slipper du tänka på punka i framtiden.


    Bra tips! Får kolla med de lokala cykelhandlarna om de har något inne som passar. Tror tyvärr att däcket behöver ersättas, antar att det kommit in glas eller smågrus som gjort hål i gummit.
Svar på tråden Köpa ytterdäck och innerslang till Bugaboo Donkey?