• Anonym (Kanske?)

    Kan jag ha blivit drogad? Läs gärna och gör en egen bedömning

    Nu är det så att jag har varit på en hemmafest, drack alkohol men är aldrig den personen som blir fullast utan tar oftast istället hand om alla andra fulla.

    Men jag säger inte att jag var helt nykter heller.

    Har aldrig fått några större minnesluckor av en kväll med alkohol. Kanske något litet någon gång bara.

    Men denna gången var det annorlunda. Hela kvällen var som vanligt och jag minns allt men så blev jag ensam med en person på natten när alla andra lagt sig. Vi och en till skulle sova i en gäststuga men den tredje personen var för full och somnade. Vi tog en drink ihop och pratade efter det har jag stora minnesluckor. Tyvärr händer det flera otrevliga saker mot mig som jag inte kommer gå in så noga på här men det var iallafall en kille som inte kunde sköta sig mot en tjej om man säger så.

    Jag minns endast några otrevliga stunder men där emellan är det helt svart. Jag minns vid ett tillfälle att jag inte har någon kontroll på mitt huvud och det bara for åt sidorna. Då reagerar jag och tänker snabbt va fan är det med mig.

    Jag ramlar på något konstigt sätt och skadar mig ordenligt (går nu hos läkare och lägger om stora sår) men under den natten känner jag absolut ingenting. (vet dock att smärta kan komma senare)

    Jag har ca 4 starka minnen där det hände riktigt otrevliga saker.

    Det skrämmer mig att jag inte vet och kommer ihåg exakt allt. Detta är så sjukt olikt mig.

    Kan jag blivit så full helt plötsligt? Detta var runt 04-05 (har ingen direkt tidsuppfattning)

    Klockan 09 på morgonen blåser jag 0 i en alcomätare. Hur är det möjligt om jag var så jäkla full? Så typ medvetslös och enorma minnesluckor.

    Ingen av dom andra som la sig innan mig och inte var direkt fullare blåste ens 0.

    Så nu undrar jag.

    Låter detta som att jag blivit drogad?

    Kan han ha lagt något i min drink?

    Har aldrig testat någon drog så har inget att jämföra med.

    Om ni tror detta finns det något sätt jag kan kolla detta?

    (det är 5 dagarsen)

    Tror dock mitt odiskade glas står kvar i min väska jag glömde där. Kan man göra något med det?

    Fråga om ni undrar något.

  • Svar på tråden Kan jag ha blivit drogad? Läs gärna och gör en egen bedömning
  • Anonym (ja)

    Ja, gå till polisen och säg att du misstänker att du blivit drogad. Gör det snarast!! Tag med ditt glas. De har analysprover och vet vad man kan kolla för detta. Du kan mycket väl ha blivit drogad, men för att få veta säkert krävs blodprov snabbt, och ev analys av glaset.

  • Michakaj1991

    Hej. Som du skriver så är detta inte alls likt dig. Jag tror definitivt du blivit drogad.

    Kommer du ihåg hur du ihåg några konstiga känslor du kännde som du inte kände igen? Eller något annat? Som varm ? Svettig? Kall.

    Det är tyvär för sent att testa via prov på dig. Då en drog kan gå ur kroppen på några få timmar. (När man ej tagit droger innan)

    Tyvärr går det nog inte å göra något med glaset heller.

    Om han drogat dig så tror jag antigen att han gett dig benzo. En tabb. En drog du får minnesluckor av vid alkohol intag och övrigt också. Eller ghb en drog som är en liten vätska det behövs max en petflaska kork med ghb för att få minnes luckor och bli drogad. På ghb blir även ditt krop makt påverkad av hur du rör dig mm. Men på benzo är det lätt att ramla och inte ha balans. Då våra refleker är jätte långdragna vid benzo.

    Benzo är en ångest och sömnmedicin. Oxå lätt att somna på.

    Finns det några vänner som du kan berätta för om det här hemska. Vissa killar är bara så himla äckliga på såna här saker.

  • Anonym (Kanske?)

    Tack för era svar! Jag kan tyvärr inte minnas att jag kände min konstig på något sätt mer än att jag inte hade någon kontroll över mitt huvud vid iallafall ett tillfälle. Just så väck som jag kände mig då har jag aldrig innan känns hur full jag än varit. Sen det sista så har han sex med mig och jag minns knappt något bara 2 gånger under den tiden som jag vaknar upp och hat ont då han drar mig jätte hårt i håret. Efter allt somnar jag direkt.

    Fan va otäckt det känns när jag tänker på det. Har i flera dagar nu tänkt på hur tusan jag kan ha så stora minnesluckor, hur allt kan vara så svart förutom små korta stunder. Det skrämmer mig.

    Ja jag har en person jag pratat med

  • Anonym (ja)
    Michakaj1991 skrev 2017-10-12 23:50:02 följande:
    Hej. Som du skriver så är detta inte alls likt dig. Jag tror definitivt du blivit drogad.

    Kommer du ihåg hur du ihåg några konstiga känslor du kännde som du inte kände igen? Eller något annat? Som varm ? Svettig? Kall.

    Det är tyvär för sent att testa via prov på dig. Då en drog kan gå ur kroppen på några få timmar. (När man ej tagit droger innan)
    Tyvärr går det nog inte å göra något med glaset heller.

    Om han drogat dig så tror jag antigen att han gett dig benzo. En tabb. En drog du får minnesluckor av vid alkohol intag och övrigt också. Eller ghb en drog som är en liten vätska det behövs max en petflaska kork med ghb för att få minnes luckor och bli drogad. På ghb blir även ditt krop makt påverkad av hur du rör dig mm. Men på benzo är det lätt att ramla och inte ha balans. Då våra refleker är jätte långdragna vid benzo.
    Benzo är en ångest och sömnmedicin. Oxå lätt att somna på.

    Finns det några vänner som du kan berätta för om det här hemska. Vissa killar är bara så himla äckliga på såna här saker.
    Du vet inte om det är försent att testa, så låt TS gå och fråga någon inom sjukvård eller polisen. Vissa substanser finns kvar spår av många dagar i blod eller urin.

    www.ferle.se/detektionstider/
  • Anonym (Kanske?)

    Jag ska prata med någon imorgon om detta. Så jäkla synd att jag inte misstänkte detta direkt och åkte redan i söndags. Vem är bäst ätt prata med och där jag får göra ett test? Polis eller vårdcentralen?

  • Michakaj1991
    Anonym (ja) skrev 2017-10-13 00:12:30 följande:

    Du vet inte om det är försent att testa, så låt TS gå och fråga någon inom sjukvård eller polisen. Vissa substanser finns kvar spår av många dagar i blod eller urin.

    www.ferle.se/detektionstider/


    Hej. Jo det vet jag tyvär då det gått 5 dagar. Och om det är ghb då går det inte att spåra alls. Det har redan lämnat kroppen på en tjej don inte använt droger innan. Jag vet vad jag pratar om är gammal värsting SJ. Och sjuksköterska
  • Michakaj1991

    Tar ca 3 tim för ghb att försvinna ut hur kroppen och benzo från ca 4.

    Jag har jobbat med prov tagning av det här. Vist kan man testa via blodprov. Men tyvär så kommer det inte vara så lätt att hitta något.

  • Anonym (...)

    Varför skapar du två olika trådar för? Med liiite olika inriktning? I den ena vill du veta om du varit med om en våldtäkt den andra om du blivit drogad?

    I din förra tråd skulle jag svara nej, du blev inte drogad. I denna som du skriver nu, eventuellt.

    Imorgon åker du in och tar ett test, har du tur syns det fortfarande men troligen har det gått ur. Enda drogerna det skulle kunna vara är roppar på hur du beskriver det men då blir man oftast helt totalt däckad och har inte ens dem minnena du har. Hur som helst åker du in imon om du tror dig blivit drogad eller våldtagen. Varför har du och din kille inte åkt in idag för?

  • Anonym (Rationell)
    Anonym (...) skrev 2017-10-13 05:05:29 följande:

    Varför skapar du två olika trådar för? Med liiite olika inriktning? I den ena vill du veta om du varit med om en våldtäkt den andra om du blivit drogad?

    I din förra tråd skulle jag svara nej, du blev inte drogad. I denna som du skriver nu, eventuellt.

    Imorgon åker du in och tar ett test, har du tur syns det fortfarande men troligen har det gått ur. Enda drogerna det skulle kunna vara är roppar på hur du beskriver det men då blir man oftast helt totalt däckad och har inte ens dem minnena du har. Hur som helst åker du in imon om du tror dig blivit drogad eller våldtagen. Varför har du och din kille inte åkt in idag för?


    Rohypnol har en halveringstid på runt ett dygn, så det kan det inte heller vara om effekten var försvunnen på bara 4 timmar. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Rationell) skrev 2017-10-13 05:11:00 följande:

    Rohypnol har en halveringstid på runt ett dygn, så det kan det inte heller vara om effekten var försvunnen på bara 4 timmar. 


    Nej, jag vet men hon frågar ju. Hon har 280 svar i sin andra tråd. Där har hon dessutom börjat med att faktiskt kyssa killen, sen säga nej osv.

    Ts - Har han haft sex med dig utan din vilja ska du polisanmäla det, men det här känns som att du försöker leta efter saker och hitta på för att.. Ja, jag vet inte, skydda dig själv eftersom killen säger att ni båda var med på det?

    Anmäl våldtäkt om det är det du varit med om, men ljug inte ihop något och håll dig till det som hänt. Ledsen, men din trovärdighet sjönk efter den här tråden. Blir man drogad vet man om det, tro mig. Erfarenhet både av intag av frivilliga droger samt blev faktiskt drogad en gg på engeln i Stockholm. Inte en chans att jag hade kunnat nekat en kyss, gått in och duschat, suttit upp en hel natt osv. Hade du av någon anledning haft så pass mycket kontroll hade du ändå blivit så pass rädd av det oväntade ruset (Jag som tagit droger hade t.o.m blivit rädd av ett rus jag inte visste skulle komma, även om jag var van vid drogen) så du hade väckt tjejkompisen vars fötter du satt lutad mot hela kvällen.

    Hade du däckat kl 20 av en öl och vaknat kl 9 helt utan minnen så hade jag svarat ja, du blev drogad. Nu? Nej, du var full och om killen hade sex med dig mot din vilja så blev du våldtagen.
Svar på tråden Kan jag ha blivit drogad? Läs gärna och gör en egen bedömning